vraagje dirksmama..

Hey Monatoetje,
Ik heb hetzelfde gehad met Zarah. Ze was te klein en weigerde de borst. Moest door te weinig produktie uiteindelijk overstappen op de fles, waar ik me nog heel lang heel rot over heb gevoeld. Nog maar net (Zarah is nu 12 maanden) kan ik het wat beter naast me neerleggen.
Ik was ook erg onzeker, maar heb juist daardoor wat aan de adviezen van DM gehad.
Dirksmama deed eerst inderdaad erg pro-borstvoeding, nu nog steeds hoor, maar ze laat nu gelukkig ook wel merken dat ze beseft dat dit niet voor iedereen is weggelegd, of dat niet iedereen hiervoor kiest. Daarom vond ik het rot dat er opnieuw een topic over haar geopend is. Juist omdat ze haar best al gedaan heeft haar manier van reageren te veranderen.

Geniet lekker van je tevreden mannetje, en je weet zelf echt wel het beste in te schatten hoe je kindje in zijn vel zit hoor!

Groetjes!
 
Ik wil vaak reageren... maar dan heeft Dirksmama al het antwoord gegeven dat ik ook in gedachte had. Ik heb het idee dat zij een ervaren moeder is met, wat mij betreft, een goede gedachtengang! Uit haar antwoorden kun je ook opmaken dat ze zich erg goed informeert en niet zomaar iets zegt.
Ik ben het er wel mee eens dat de 'toon' van haar berichten soms wat betweterig kan overkomen, maar zeg nou zelf, hoe moeilijk is het om je hier goed uit te drukken? Communicatie is al moeilijk als je face to face zit dus laat staan met iemand die je niet kent via een internetverbinding?!
De antwoorden zijn duidelijk en zonder excuses dat ze haar mening geeft. Ik denk dat dat juist helpt om moeders hier houvast te geven en ze juist niet onzeker maakt. Dat zijn ze tenslotte al anders stel je hier je vraag toch niet?! Als je een advies niet wilt opvolgen dan doe je dat niet.

Dus lekker je ding doen Dirksmama!
(of ben ik nu betweterig?)
 
Ik vind het een beetje moeilijk om te reageren hoor.

Even kort over mezelf: ik ben moeder van 2 kids van 10 en 6. De afgelopen 9 jaar ben ik op Internet actief vooral op het gebied van (borst en op)voeding. De  8 jaar daarvoor vooral met recepten :) op internet. Ik heb een opleiding gevolgd over voeding, in Nederland en in Australie en omdat ik al 9 jaar bezig ben heb ik ook een beetje ervaring opgebouwd.

Mijn uitgangspunt is dat elke moeder en kind het recht hebben om van elkaar en van borstvoeding te genieten. Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk en frustrerend die eerste maanden kunnen zijn. Maar ik weet ook hoe heerlijk en beloond je je voelt als je je door de moeilijke periode heen geworsteld hebt. En dat plezier gun ik elke moeder en kind.
Heb daarnaast helaas veel ervaring met allergie, eczeem en huilen en zo.

Ik geniet nu van mijn kinderen, ik ben dol op ze. Dat wens ik elke moeder toe. Dat is zo'n beetje mijn drijfveer.

En dat ik soms wat bot over kom: ik ben liever duidelijk dan dat ik om de pot heen draai!
 
Thanks Dm. Kan je nu beter inschatten. In idd om de pot heen draaien heeft ook geen zin.. Maar kwam bij mij soms over alsof ik het niet goed had gedaan.. overal kwam dat borstvoeding terug.
helaas is het bij mij niet gelukt.. Ik heb noodgedwongen de fles moeten gaan geven. Mijn kleintje was te zwak en viel teveel af. Anders zou hij weer richting het ziekenhuis moeten.. En dat wilde ik zeker niet..

 
Ook hier een borstvoedings-voorstander (maar niet ten koste van alles). Na een aantal minder goede ervaringen met borstvoeding (Leah is onze vierde), ben ik eindelijk zover dat ik enorm kan genieten van Leah én borstvoeding (ze is nu 14 mnd oud). Ik herken veel in de adviezen en zienswijze van je, Dirksmama, hoewel ik het misschien soms wel wat anders zou formuleren. Maar gelukkig is iedereen verschillend, met z'n eigen kwaliteiten!
 
Hoi allemaal,

Ik kan me nu ook niet meer inhouden hoor.
In het verleden heb ik naar aanleiding van Dirksmama commentaar ook wel eens gedacht waar bemoeid dat mens zich mee en waarom zo kort door de bocht, ( dit ging over zoutloos koken en een papa die dat niet lekker vond en over bijvoeding met 4 maanden) maar daarna heeft ze mij wel een paar goede adviezen gegeven en een steuntje in de rug. Ik ben ervan overtuigd dat ze alleen maar goede bedoelingen heeft en gewoon  echt geloofd in haar methode.  Ook al is dat misschien niet voor een ieder van ons de manier om het te doen. Laten we aub  ieder in haar  waarde laten en accepteren dat iedereen het op zijn eigen manier doet, het zijn maar tips en niemand is verplicht die raad ook daadwerkelijk op te volgen. en laten we vooral gewoon al onze meningen blijven delen, ook de afwijkende!

Voor dirksmama nog het volgende,
Ik waardeer je raad en betrokkenheid maar er zijn vele moeders ( o.a.  ikzelf) die geen borstvoeding geven, er minder strakke voedingsschemas op nahouden  en toch gezonde gelukkige kindjes hebben. Ik heb me nooit aangevallen gevoeld door jou maar kan wel inzien dat er sommige zijn die dat wel zo ervaren. En zelfs met de beste bedoelingen kan je wel eens iemand tegen de schenen schoppen.

nou meiden, ik ben het kwijt.

groetjes,  Lou mama van Khe'shaun

 
 
quote: lis74 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-05-2009 14:40:43'));

Hallo Dirksmamma

Ik dacht dat je ook in afrika  had gewoond waar dan als ik mag vragen?



Gabon en Nigeria.
Daarnaast in Australie, Portugal en Indonesie :)
 
Terug
Bovenaan