Vraagje over cyclus

A

Anoniem

Guest
Hey,

Had dus even een vraagje.
Na de beslissing om voor een tweede kindje te gaan ben ik middenin mijn strip gestopt met de pil.
Enige dagen later waren mijn ms daar.
12 december was dit,ik ben dan zowat beginnen berekenen wanneer ik vruchtbaar was.
En had dus veel sneller als verwacht mijn volgende ms,ongeveer een week sneller.
Dus had toen een cyclus van 23 dagen.
Hoeft die dan altijd zo kort te blijven?
Want ja nu kan ik dit moeilijk berekenen he,ik had het dan berekent op 23 dagen en dan zou ik 25 januari mogen testen maar ga toch zeker pas op de datum testen wanneer ik mag met een cyclus van 28 dagen want ja je weet nooit he.
Is dit door het ontpillen?
En zou dit dan terug op mijn normale cyclus terugvallen?
Hebben jullie daar een idee van?
Ik neem uiteindelijk al tien jaar de pil maar van mijn eerste was ik zwanger tijdens de pil dus was wel heel snel raak he:)
Spijtig genoeg zal dit deze keer niet zo zijn maar met een beetje geduld komt dit wel ooit in orde he.
Liefs orchi

Hoi Orchi,

Waarom ben je midden in de maand gestopt met de pil? Er wordt wel aangeraden om een strip normaal af te maken en dan te stoppen.
Ik denk dat je cyclus nu een beetje verstoord is.
23 dagen is wel vrij kort, maar je weet het niet. Ik ben 4 maanden regelmatig geweest en daarna werd mn cyclus ineens 10 dagen langer.
Dus het is moeilijk te zeggen. Misschien nog een ongi afwachten en dat je dan een beter inzicht heb.

hee meis!!!!!!

Vaak heb je weer e zelfde cyclus als het voor dat je met de pil begon, ik weet natuurlijk niet of je eerder ook al zulke korte cyclussen had. het kan ook heel erg goed zijn dat je heel erg aant ontpillen bent. Ik heb ook heel veel last gehad van het ontpillen maar dat meer in misselijkheid en opgeblazen gevoel en zo.

Het wordt inderdaad aangeraden om de pilstrip op te maken, dit omdat je dan de natuurlijke cyclus volgt, als je midden in de maand stopt, heeft dit ook als gevolg dat je 2, 3 dagen erna ongesteld wordt, dan is je lichaam helemaal uit zijn ritme en duurt het ook langer voordat het klaar is en weer terug is in de normale cyclus.

Succes!

x

P.S het kan best zijn dat je lichaam zich deze maand hersteld heeft en dus gewoon een cyclus van 28 dagen. Ik zou niet te snel testen. dit kan alleen maar tot teleurstellingen leiden. je kunt het best gewoon 28 dagen aanhouden.

Hey meisjes,

Ik wist dus niet dat je je pilstrip best uitnam...
Ik dacht...hoe rapper de ms voorbij zijn hoe rapper je voor je kindje kan gaan maar had daar dus echt geen idee van.
Dus ja nu begrijp ik wel een beetje hoe het komt dat mijn cyclus zo raar doet:)
Nu weet ik dus niet hoe mijn cyclus was voor ik met de pil begon aangezien ik deze al elf jaar neem,maar ik denk dat hij vrij normaal was.
Nu heb ik berekend volgens de 23 dagen cyclus zou ik kunnen testen van 25 januari en volgens de 28 dagen zou ik kunnen testen vanaf 30 januari.
Nu ga ik als mijn ms er toch nog niet zouden doorkomen dan toch pas testen op 30 januari want wie weet heb ik nu terug een langere cyclus en als je dan negatief test is dat een teleurstelling he dus beter even wachten.
Als het deze keer niet gelukt is ja dan is het binnenkort wel he en dan heb ik idd een beter idee over mijn cyclus he.
Een vriendin van mij was bij haar eerste kindje van de eerste keer zwanger,dus gestopt met de pil en het was direct raak,nu heb ik gisteren te horen gekregen dat ze zwanger is en dit nu na drie rondes.
Bij mijn eerste was ik zwanger door de pil en ja nu zal het mss ook even duren dus daaraan zie je dat het altijd niet zo snel gaat he.
Vind het zo erg voor de dames die al zo lang aan het proberen zijn,sommige wel jaren,als ik dat lees,vind ik dat zo verschrikkelijk en dan denk ik,we mogen niet te snel klagen want als je in zo'n situatie zit...
En hoe zit dat bij jullie?
Liefs orchi

hee orchie!

Ja dat heb ik ook hoor! ik vind het allemaal wel te lang duren, maar ik ben zelf nog maar vanaf october bezig en de andere dames zijn soms al veel langer bezig. das best wel moeilijk soms.. het is ook soms wel moeilijk om een bericht terug te schrijven aan de dames die een mk hebben gehad of ik weet ook niet altijd iets terug te schrijven al de anderen al tijden bezig zijn.

Oh trouwens iets over me zelf:

ben 24 jaar, kom uit de Provincie utrecht, ben werkzaam in een supermarkt, als cassiere. werk nu 40 uur in de week.   ik doe aan diepzeeduiken een hele leuke maar actieve sport!

Ik ben nu 4 dagen overtijd. ik wacht nog tot zaterdag als ik dan nog niet ongesteld ben dan ga ik een test doen.

x

hee hallow!

Het wachten brengt wel een heleboel stress met zich mee. Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de docter. donderdag laat ik me testen en dan kan ik ook direct dingen vragen aan hem.

Best wel spannend hoor.

Hoe is het verder met jou?

X

Hello:)

Tgoh is echt wel spannend he,laat me zeker iets weten,hopelijk is het raak he.
Bij mij ja volgens mijn korte cyclus had ik gisteren mijn innesteling,als ik bevrucht was tenminste he en volgens de normale cyclus had ik gisteren mijn eisprong.
Heb nu sinds gisteren echt een ongi gevoel,dacht oke zal mijn eisprong dan wel zijn maar vandaag nog altijd,is wel lastig hoor.
Denk dat ik volgende maandag als mijn ms er nog niet zouden zijn eens ga testen,is dan wel volgens mijn korte cyclus maar je weet nooit he:)
Heb ook geen geduld hihi
Liefs orchi

hee hallo!!!!!

Ik ben gister naar de docter geweest! en jaa hor ik ben zwanger! echt leuk! ik voel nu echt van alles in mijn buik! hihihihi
Hoe is het met jou?

x

Terug
Bovenaan