vraagjes

Hoi gelukkige moeders,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik weet dat er natuurlijk geen vaste regels voor zijn, maar zou graag een indicatie willen hebben over hoe jullie je nu voelen, of je gewicht veel veranderd is ten opzichte van je oorspronkelijke gewicht en net voor de bevalling tot nu, of jullie alles weer kunnen doen enzo.

Waarom wil ik dat allemaal weten. Ik ben 3 maart uitgerekend van mijn eerste en we gaan 2 april trouwen en tegelijk geven we dan 's middags een kraamfeest annex receptie. Dit vanwege het ouderlijk gezag, een opa en oma die er anders niet bij kunnen zijn en het gemak van een kraamfeest. Hoe dan ook de datum staat helemaal vast.

Nu ben ik heel erg onzeker over het feit of ik het straks wel aankan, hoeveel ik zal zijn aangekomen i.v.m mijn trouwjurk enzo.
Ik ben nu 28 weken en 4 kilo aangekomen.

De ene zegt dat je maanden in bed moet liggen de ander dat het allemaal wel meevalt en sommige zijn wel gelijk 8 kilo kwijt na de bevalling.
Jullie zouden me ontzettend helpen met reacties.

groetjes
 
hoi Angela,

allereerst gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk.
De een komt 24 kilo aan (ik dus!) en de ander maar een kilo of 10. Het is zeker in het begin zo dat de kiloos er weer afvliegen, maar afhankelijk van de stevigheid van je buikspieren kan er toch wat blijven hangen aan je buik. Ik ken een hoop slanke meiden die weinig zijn aangekomen tijdens hun zwangerschap en die hadden na een par maanden al weer hun oude figuur terug.
Succes en alvast een helefijne trouwdag en kraamfeest toegewenst.
 
hoi angela, hier mijn ervaring.
ik ben na de bevalling gelijk 10 kg afgevallen, en ben 3 kg zwaarder gebleven. alleen rond mijn middel zit nog wat extra's. na een week kon ik al naar buiten, maar niet langer dan 2 uur, toen werd ik moe. een receptie annex kraamfeest zal wel zwaar zijn, maar iedereen zal er wel begrip voor hebben. hou er wel rekening mee dat de baby later kan komen, misschien is het dan pas een week geleden als je gaat trouwen. ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap hebt en veel geluk in je verdere leven.
groetjes
 
Voor iedereen is het anders. Bij mij duurde het echt zes weken, voordat ik me beter voelde. Mijn eigen kleding kon ik na 2,5 maand weer aan.

Mijn 'pufjuffrouw' zei: Verwacht de eerste drie maanden niets, alles wat wel lukt, valt dan alleen maar mee. Dit vond ik een erg goed advies. Maar daar heb jij natuurlijk niet veel meer aan als de datum van 2 april al vaststaat. Wat als je niet 3 maart maar 17 maart bevalt????
 
Hoi Angela,

Het is inderdaad heel moeilijk een indicatie te geven. Ikzelf ben 13 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap en kan nu (mijn kindje is 9 weken oud) bijna mijn broeken weer aan. Ik heb behoorlijk wat tijd nodig gehad om lichamelijk en geestelijk te herstellen van alles. Het hangt er bijvoorbeeld ook van af of je ingeknipt moet worden of niet. Ik heb me in ieder geval best verkeken op de herstelperiode. Jij bent 3 maart uitgerekend, dat kan ook twee weken later worden natuurlijk..dan komt 2 april wel dichtbij. Je kunt toch altijd besluiten om je huwelijksdag iets aan te passen, afhankelijk van hoe je voelt? Als je het niet ziet zitten om zoveel mensen om je heen te hebben (wat ik me kan voorstellen), dan pas je je dag toch gewoon iets aan? Ik wens je een hele goede bevalling toe en een mooie huwelijksdag!
Groetjes,
Mandy
 
Hoi aanstaande moeder,
Hoe je je voelt na de bevalling heeft natuurlijk alles te maken met hoe de bevallling verloopt. Ten eerste: je kunt ook twee weken later bevallen (zoals ik) en dan is de baby pas 2 weken! Ik was 21 kilo aangekomen en had een zware bevalling waardoor ik nog 3 dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Daarna heb ik nog een week veelal op bed gelegen. Nadat de kraamhulp weg was heb ik nog zeker 4 weken wel 's middags gerust. Ik was inderdaad meteen 8 kilo kwijt, maar de andere gaan wat langzamer. Ik heb nu, na 6 maanden nog 5 kilo extra gewicht. Als je net een kindje hebt heb je veel rust nodig. Probeer alles gewoon zo goed mogelijk te regelen, zodat je zelf weinig hoeft te doen en probeer ook eventjes rust voor jou en je baby in te bouwen: gewoon eventes naar bed! Als het niet nodig is dan niet. Heel veel succes en plezier.
Liefd Danielle
 
Ik vind het wel erg raar om je zo te fixeren op die data! Heb je er wel bij stil gestaan dat het allemaal anders kan lopen dat je verwacht? Een moeilijke bevalling, een moeilijke start van je baby, helemaal geen zin in een huwelijk, enz. enz.?
Of je nog in je trouwjurk past zou wel het laatste zijn waar ik me drukover zou maken.
 
Hoi Angela,
net als wat de anderen al gezegd hebben: het is voor iedereen anders. Ik was 10 kilo aangekomen en na mijn bevalling was ik nog 3 kilo te zwaar. Ik had een zware bevalling, maar voelde me wel direct goed, en ben dus direct heel actief geweest.

Als ik je een advies mag geven: geniet de eerste weken van de rust. Probeer echt te slapen overdag en laat de kraamverzorgster zoveel mogelijk doen. Dan ben je waarschijnlijk weer eerder helemaal de oude, en kun je op 2 april stralen!

Geniet er in ieder geval van, en alvast gefeliciteerd!
 
Terug
Bovenaan