vraagjes

Mijn dochter is nu 6 weken.. en ik moet er niet aan denken dat ik een hectische dag als een trouwdag plus kraamfeest zou hebben. Terwijl ik na de bevalling heel vlot weer op de been was. Vergis je niet. Ook al beval je op/voor de uitgerekende datum, raak je lekker veel kilo's kwijt, vloei je niet veel en kun je weer snel naar buiten en dingen doen. Alles vreet energie! Plus 6 voedingen per dag, luiers en alle indrukken van een nieuw baby-tje.

Ik zou van zo'n dag echt niet kunnen genieten zo vlak na de bevalling. Volgens mij wil je nu net even een beetje te veel...
 
Hoi Angela
Hier nog een reactie op jou vraag, het is inmiddels al een paar weken verder dus ik weet niet of je het nog leest.
Ik ben 6 maanden geleden bevallen van een prachtige dochter en nu moet ik nog 1 kilo tot aan mijn 'oude'gewicht.
Ik was 22 kilo aangekomen zat wel veel vocht bij.
Mijn bevalling begon thuis, maar ik heb helaas in het ziekenhuis een keizersnede gekregen.
Dit had tot gevolg 5 dagen in het ziekenhuis en daarna nog 6 dagen kraamhulp die ik ook echt nodig heb gehad. Na 10 dagen ben ik een klein stukje buiten gaan wandelen maar dit was veel te vermoeiend i.v.m conditie en wond van de keizersnee.
Ik had het emotioneel ook best zwaar,kon de eertse weken de bevalling maar moeilijk een plekje geven.
Je kunt je niet goed voorstellen hoe een bevalling verloopt en het herstel daarna.
Ik heb ongeveer 4 weken gevloeid, mocht vanwege de keizersnee 6 weken niks zwaars tillen.
Ik gaf borstvoeding dit ging prima gelukkig.
Ik hoop dat je een beetje van je bruiloft kunt genieten, maar denk wel goed aan jezelf een bevalling doet meer met je dan je denkt.
Laat hier nog eens wat horen als je bevallen bent en getrouwd??!!
Elke bevalling is anders en elke vrouw is anders!!
Succes
 
Terug
Bovenaan