vraagjes

hoi angela,

Veel geluk alvast met deze bijzondere gebeurtenissen.
Zoals je al hebt gelezen is het bij iedereen anders, maar ik ben van mening dat het ook met instelling te maken heeft.
Ik was 12 kilo aangekomen, maar kon na mijn kraambed gewoon mijn oude kleding weer aan, alleen rond mijn taille zitten nog wat extra lubbers.
Ik had een zware bevalling, maar ben er de persoon niet naar om bij de pakken neer te zitten, gelukkig hebben wij een ideaal kind en ik kon twee weken na de bevalling de hele wereld dus weer aan.
Doe vooral waar jij je goed bij voelt en heb veel plezier.
 
Ik heb zelf niet een zware bevalling gehad, maar toch moet je bijkomen. Niet alleen van de bevalling, maar ook van 9 maanden (of langer) zwanger zijn, de slapeloze nachten, de voedingen, het ontzwangeren (hormonen), je moet eventueel herstellen van een eventuele knip/scheur (bij mij duurde dat 2 weken voordat het niet meer erg ''trok'')en natuurlijk vloei je nog wel een poosje, en dat kun je na een vaginale bevalling niet met een tampon af, maandverband is dan wel een vereiste!
Dit dus als je een gewone bevalling hebt gehad. Heb je een keizersnee gehad (zoals bij mijn eerste, na 16 uur gewoon een spoedkeizersnee) dan ben je er met een paar weekjes echt nog niet.
Zoals al heel veel vrouwen hierboven aangeven. Het duurt echt wel een dag of 10 voordat je weer een blokje om gaat in de buurt, laat staan dat je het langer volhoudt.
De meeste kindjes hebben nog geen ritme, en je hoopt maar dat je kindje gezond is......
Natuurlijk hoop ik het beste, dat alles goed verloopt en dat je weer fit bent wanneer je wilt trouwen. Maar wil je hier iets zekerder van zijn dan is het misschien een optie die datum iets verder op te schuiven???
Wat gewicht betreft. Ik ben een kilo of 9 aangekomen, was dit na een week weer kwijt, paste na 2 weken weer in mijn oude kleren, maar heb nog steeds een rare richel op mijn buik/heupen (ook nu nog na 6 maanden)
Veel geluk en ik hoop dat alles goed verloopt en dat jullie heel gelukkig mogen worden/blijven
 
Om te beginnen gefeliciteerd!!!
Hoop dat je van alles heel erg zult genieten en niet mijn ervaring zult hebben:
ben nu 4,5 maand geleden bevallen en loop nog steeds met krukken....tijdens de bevalling is een zenuw in mijn onderrug afgekneld en daardoor functioneert mijn been niet meer, compleet lam. Schijnt vanzelf weer goed te komen maar duurt dus erg lang. baby moet natuurlijk wel verzorgd worden en met 1 been vergt dit het nodige van mijn rug. gevolg is dat ik nu letterlijk als een lamme gebukt door het leven ga. Niet helemaal zoals ik van te voren gepland had.... maar ja sommige zaken zijn nu eenmaal niet te plannen en om daarom dan maar niks te doen......lijkt me ook erg ongezellig.
Kortom doe wat je hart je ingeeft en geniet ervan!
Qua gewicht: was na de bevalling binnen 3 weken op mijn " voor-zwangerschapsgewicht" .

Succes!
 
Hallo Angela,

Ik bedoel het niet verkeerd, maar je kunt het wel merken dat je dus nog een groentje bent. Als je al een kindje had gekregen kwam het niet in je hoofd op om 4 weken na je bevalling te gaan trouwen... Ja 4 weken als je precies op tijd bent. De meeste vrouwen bevallen na de uitgerekende datum.
Ik heb relatief makkelijke bevallingen gehad maar ik heb totdat mijn kinderen 6 weken oud waren 's middags ook nog even geslapen. Ik had dat gewoon nodig ookal sliep de 1 met 5 weken door en mijn oudste al met 6 weken. Een baby kost ontzettend veel energie!!
En inderdaad, wat denk je als je borstvoeding geeft...Lekkende borsten, last van stuwing als je niet op tijd bent met voeden, een huilende baby die net wat wil drinken als jij bij de ambtenaar staat om je ja-woord uit te spreken.. Sorry, maar daar moet ik niet aan denken zoals zo veel moeders met mij. Ik denk dat je nog wel anders zal piepen.
 
Hoi Angela,

gefeliciteerd met je trouwplannen. Je kunt niet nu al een indicatie hebben van hoe het gaat na je bevalling. Voor hetzelfde geld, heb je een heftige bevalling en duurt het een aantal weken voordat je er weer bovenop bent. Ik ben zelf 2 liter bloed kwijtgeraakt, en het duurde 8 weken voor ik me weer een beetje normaal voelde. Als een dweil voor het altaar staan lijkt mij niets. Ik zou alles in optie nemen, maar wel een slag om de arm houden als je eventueel zoiets meemaakt.
groetjes
 
hallo.
Ik ben 7 weekjes terug bevallen van een prachtzoon.Ik was tijdens de zwangerschap 26 kilo aangekomen!!erg veel ik weet het.maar was gelijk na de zwangerschap al 10 kilo kwijt en inmiddels al 15 kilo...Een kraamfeest lijkt mij helemaal geweldig,wij hadden zoveel visite en dat ging bij ons de hele dag door!niet alleen 1 dag de hele dag maar wel een paar weken..ik was helemaal op toen.Dus wij hebben besloten:mochten we ooit een tweede krijgen dan komt er beslist een kraamfeest!!Maar dat is bij iedereen weer verschillend.En je hoeft echt niet maanden na de bevalling rust te hebben hoor,dat ligt er denk ik aan of je complicaties hebt gehad bij de zwangerschap ofzo.Ik moet immers over 4 weekjes ook alweer aan het werk en ik doe alles alweer gewoon.dus meid maak je geen zorgen alles komt goed en ik hoop dat je een hele fijne bevalling zult krijgen en een giga mooie trouwdag annex kraamfeest!!!
 
Hai, ik ben 12 weken geleden heel snel en soepel bevallen van een zoontje. Ik heb verder ook weinig klachten en het vloeien stopte al na 3 weken. Maar ik was wel totaal geradbraakt na 4 weken door de nachten en de enorme verandering in ons leven. Na 6 weken liep het wat soepeler en begon ik weer wat energie te krijgen. Ook mijn gewicht is niet helemaal terug op het oude. Zelfs na 12 weken niet en ik was maar 13 kg aangekomen. Ik was met 26 weken pas 4 kg aangekomen, met 34 weken waren dat er al 8 en in mijn verlof kwamen er nog 5 bij. Ik moet nu nog 3 kg voor mijn oude gewicht, alleen mijn broeken passen totaal niet meer omdat mijn figuur erg veranderd is. Je ziet het, alles liep heel soepel (snelle bevalling, gezond kindje, rustige kraamtijd), maar wij hebben het kraamfeest (dat zou 3 weken na de geboorte plaatsvinden) gecancelled. Bij een volgende zou ik dat pas na 4 tot 6 weken plannen en zeker niet zoiets als trouwen, dat moet je toch wel heel erg bewust beleven ! Heel veel succes en geluk en ik hoop dat je in ieder geval een fijne trouwdag hebt ! Groetjes Cato
 
Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap en je trouwplannen.

Er hebben al veel mensen gereageerd en die reacties zijn heel wisselend.
Als ik naar mezelf kijk zou ik er niet aan moeten denken om zo kort na mijn bevalling te trouwen. Ik ben bijna 4 maanden geleden bevallen en was de eerste weken echt mezelf niet, de bevalling was ook erg zwaar, zowel lichamelijk als geestelijk.
Ik ben 20 kilo aangekomen en er zijn er pas 10 af, voorlopig kan ik mijn oude broeken echt niet aan. Ook zit ik onder de puistjes van de hormonale schommelingen.

Je trouwdag is een van de mooiste dagen van je leven, daarom lijkt mij het een groot risico om zo kort na je bevalling (stel dat je ook nog 2 weken overtijd bent) te gaan trouwen. Je wilt toch op je best zijn? Nou, ik wil je niet ontmoedigen hoor, en ik hoop dat je een makkelijke bevalling hebt en niet al te veel aankomt, maar ik wil je alleen waarschuwen dat het heeeel anders kan lopen dan je denkt.

Ik wens je veel geluk!
 
Terug
Bovenaan