vraagjes

Hallo,
Ik ben in de hele zwangerschap geen een kilo zwaarder geworden dan mijn eigen gewicht. Ik viel de eerste 3 maanden 6 kilo af. Er kwam in de rest van de zwangerschap 6 bij. Na de geboorte van onze zoon (bij 42,5 week, keizersnee) was in gelijk weer op mij oude gewicht. Door de wond kon ik alleen geen "normale" broeken aan, maar de maat was verder wel hetzelfde. Voelde me, gelukkig, al snel redelijk goed. Zoals anoniem boven me.... wel een strakke planning hoor. Maar moet volgens mij wel goed komen!
Groetjes
 
Zo, je hebt een strakke planning. Het is heel moeilijk te voorspellen hoe het gaat. Ik was na drie dagen mijn bed uit en met twee weken stond ik al te stofzuigen. Maar, het is allemaal wel heel zwaar. Als je borstvoeding gaat geven dan moet je rekening houden met een hongerige baby op het moment dat het misschien niet uitkomt. Slapeloze nachten bevorderen je feestgevoel ook niet altijd. Ook je hormonen kunnen nog de parten spelen.
Wat de kilo's betreft: Ik ben in totaal 23 kilo aangekomen en nu (7 maanden later) moet er nog 8 kilo af. Ik woog zoveel omdat ik een hoge bloeddruk had en veel vocht ging vasthouden. Na de bevalling was ik wel 8 kilo kwijt, maar de rest...
Maar, er zijn inderdaad ook erg veel meiden die meteen na de geboorte bijna alle extra kilo's zijn kwijtgeraakt.
Ik wil met deze info niet je dag verpesten. Het is denk ik wel handig als je weet dat het ook minder soepel kan verlopen, dan kan je je er beter op voorbereiden. Wees gewoon flexibel. Koop niet nu al een hele dure jurk of zo in je oude maat, maar zorg dat je wat extra's hebt. En, laat echt anderen de dag verder regelen. Dan geniet je er denk ik het meest van.
Ik hoop dat je een hele leuke dag hebt.
groetjes
 
Misschien niet zo'n leuke reactie, maar dit is mijn mening.
Ik vind het niet zo verantwoord van je dat je 4 weken na de uitgerekende datum al wil trouwen.
Ik kon toen nog amper lopen.
Echt het laatste waar ik aan dacht was hoe zwaar ik was en waar ik in paste.
Je vloeit nog als een malle (lekker met een trouwjurk), en je bent nog LANG jezelf niet.
Je mag niet voor niks minstens 6 weken na de bevalling niet werken.
En inderdaad het kan zelfs zo zijn dat je 2 weker later bevalt. Nou dan is het helemaal geen doen.
Als het kan zou ik het zeker 4 weken later doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun je alle goeds. Ik hoop dat je het aankan. Maar het zal zo goed als zeker een aanslag op jou en je kindje zijn.
 
wij waren 2 weken na de bevalling weer in het ziekenhuis met onze kleine. Ik voelde me zelf prima, wel een moeijlijke bevalling gehad, maar goed, ik ben niet een type om in bed te liggen, wordt daar zieker/moeier van. Maar iedereen is anders, de ene heeft ook meer tijd nodig om te herstellen, hangt ook van de bevalling af, als je een totaal ruptuur hebt sta je niet de volgende dag te springen en dansen, ook een week later niet.

Het is al gezegd, wat als je 2 weken later bevalt, of nog later, 2 weken na je uitgerekende datum wordt nog op tijd genoemd, het kan dus ook 3 weken later worden als je art dat vindt. Als ik jou was zou ik de data van je trouwen verplaatsen, kan vast wel.

veel plezier in elk geval!
 
Allereerst wil ik je heel veel plezier toewensen! Twee heel mooie gebeurtenissen natuurlijk.
Ik wil je ook even mijn verhaal vertellen. Onze jongen was 2 weken en 1 dag te laat geboren en is ingeleid.
De bevalling was erg zwaar en ik kon na 10 dagen voor het eerst een rondje lopen in de buurt, terwijl ik de wandelwagen constant vasthield ter ondersteuning. Ik weet niet hoe ik het zonder die wagen had moeten doen, de eerste weken!
Zo zie je maar, dat je weinig kunt plannen met een geboorte.
Ik hoop voor je dat het bij jou allemaal makkelijker loopt, maar probeer toch een alternatief scenario te maken... ook al lijkt dat misschien wat doom denken.

veel plezier!
 
Ik ben 15 dagen geleden bevallen, en mag nog steeds niet de trap af, vanwege zware bekkeninstabiliteit. Dat kan ook iedereen overkomen. ik had het me ook anders voorgesteld, maar staan, laat staan wandelen zit er voorlopig echt niet in. En mijn borsten lekken ook vreselijk, daar moet je continu op bedacht zijn. Leuk voor je trouwjurk!
Joke
 
Net als de anderen wil ik jou ook veel plezier toewensen. Alleen zie ik het eerlijk gezegd ook wat somber in. Ik heb een relatief gemakkelijke bevalling gehad en kon na anderhalve week weer ongeveer 20 minuten wandelen en na vier weken weer meer dan een uur. Alleen na vier weken zijn we een paar dagen in het buitenland geweest (familie), maar dit viel niet mee en was veel zwaarder dan verwacht. Er zat nog geen ritme in het voeden en het was niet echt leuk om, wanneer de kleine huilde, met iedereen erbij eens te bedenken of hij al dan niet honger had. Verder had ik gewoon nog erg weinig energie en was ik 's avonds absoluut kapot, ook al had ik eigenlijk helemaal niet zoveel gedaan en sliep de kleine net al voor het eerst twee nachten door!! Verder was ik toen emotioneel redelijk stabiel, maar later is dat net weer minder geworden. Nou ja, ik vrees dus dat je er niet echt van zult kunnen genieten. Verder hoor ik van iedereen die een bruiloft viert (incl wijzelf) dat er op het laatst toch nog veel meer geregeld moet worden dan verwacht. Dit moet je dus echt goed van te voren regelen! Wat betreft het figuur: ik was tijdens de zwangerschap 12 kilo aangekomen en was na 4 weken weer ongeveer 9 kilo kwijt. Ik paste een aantal broeken weer, maar zeker niet alle. Een probleem hierbij was ook dat de buik nog naar beneden hing. Elke week paste ik weer een broek extra. Het is dus heel moeilijk te voorspellen hoe je figuur dan precies is. Misschien is het wel een idee om ondergoed aan te schaffen dat alles een beetje in vorm brengt. Verder moet je er ook nog rekening mee houden dat, als je borstvoeding geeft, dit erg onhandig is met jurken die uit 1 deel bestaan. Nou ja, als je het toch wilt doorzetten, dan hoop ik echt dat je er toch nog van zult genieten!
 
Het is niet leuk om te zeggen, maar ik zou het niet zo strak plannen, want de kans dat het geen leuke dag wordt is jammergenoeg behoorlijk groot (lichamelijk niet genoeg hersteld, kapot door de chronisch onderbroken nachten, hormonen die kunnen opspelen, praktisch niet handig, een iets grotere kans op relatieproblemen etc etc). Maar als jullie besluiten het toch door te zetten, dan heb ik nog de volgende tip voor het geval je van plan bent borstvoeding te geven. Pas de jurk met een voedingsbh en compressen aan. Bij lichte en/of strakke kleding kunnen de compressen namelijk heel goed te zien zijn en dat ziet er dus niet uit! Verder is het volgens mij sowieso handig kleding te kopen waarbij de maten niet zo nauw komen, want het is heel moeilijk te voorspellen hoe je figuur precies zal zijn. Nou ja, ik hoop dat jij tot het groepje vrouwen zult behoren die op zo'n termijn wel kunnen genieten van een bruiloft/kraamfeest, want die zijn volgens mij wel! Veel plezier!
 
Terug
Bovenaan