Vriend dringt aan op abortus

Hallo allemaal, afgelopen maandag hen ik ontdekt dat ik (onbedoeld) zwanger ben. Na een nacht waarin ik droomde dat ik zwanger was heb ik 's morgens een test gedaan welke positief was. Nu 3 testen later, durf ik wel met zekerheid te zeggen dat er geen twijfel meer mogelijk is.

Ik ben 25 jaar en woon nu ruim 3.5 jaar samen met mijn vriend. Allebei hadden wij geen kinderwens en waren het er samen over eens dat mocht dit ooit gebeuren, wij voor een abortus zouden kiezen. Mijn vriend wil dit dan ook, en is daarin heel duidelijk. Abortus en anders einde relatie. Hij zegt dat ik zijn leven verpest als ik deze zwangerschap doorzet omdat hij geen kinderen wilt.

Ik twijfel, ik voel me ontzettend zwanger en sta niet achter een abortus maar zie het ook absoluut niet zitten om alleen met de kleine verder te moeten maar denk dat als ik de abortus doorzet ik vreselijk veel spijt krijg, en uiteindelijk ik hem dat zal verwijten. Ik kan hem nu al amper aankijken.

Ik heb dinsdag meteen mijn ouders op de hoogte gesteld en deze waren heel begripvol en zeggen dat ik deze keuze alleen voor mijzelf moet maken, omdat ik er anders aan kapot ga. Ik mag terug komen naar hun en hun willen mij helpen met de baby.

Maar hoe kan ik een goede keuze maken? Verpest ik mijn leven of het zijne? Iemand iets soortgelijks meegemaakt en hoe zijn jullie of ben jij hier uit gekomen?

Niet het zelfde mee gemaak maar wel heel heftig vind wel erg dat je vriend dreigt met of de baby weg of ik.. hij denkt dus meer aan zich zelf dan aan jou gevoelens.. hij mag dit niet van jou eissen dat je het zomaar even weg haalt alsof het niks is. Denk er goed over na want als je het weg haalt is het ook echt weg..  echt een sh*t situatie 

Woow heftig zeg.  Ik wil even kwijt dat hij het samen met jou gedaan heeft. Ik vind dat je er samen verantwoordelijkheid voor moet nemen. Hij heeft absoluut het recht niet om te zeggen dat jij dan zijn leven verpest. Ga op je eigen gevoel af. Laat het hem jou niet verplichten om het weg te halen als je er zelf absoluut niet achter staat. Je hebt fijne ouders zo te lezen waar die je steunen en willen helpen. Dat is liefde! Sterkte!! X

Denk nu aan je eigen gevoel en joi leven
Als je hem nu al niet aan kan kijken 
Stel je voor je lat het weg halen ..denk je dat dat je
Nu je dit heb meegemaakt nooit meer een kinderwens 
Zult hebben ...ik denk dat dat gevoel alleen maat sterker 
Terug komt dat je wel kinderen wilt 
Een man mag voor jou deze keuze niet maken
Praat nogmaals goed met je ouders ..misschien met een vriendin??
Vreselijke situatie maar luister maar je gevoel er groeit wat 
Moois in je buik een wonder!!!!! Er zijn genoeg alleenstaande
Ouders en wie weet draait je vriend wel bij mocht hij bij 
Een echo aanwezig zijn
Je leven is niet voorbij of verpest je niet door de komst van 
Zoiets moois dat kan niet 
Denk goed na 

Wat een ontzettend moeilijke situatie. 
Het enige wat je kan doen is naar jouw gevoel luisteren. 
Dat is nu het belangrijkste. Het is jouw leven en jij bepaald hoe het eruit komt te zien. 
Heel veel succes met het maken van de keuze. Waarschijnlijk weet je het diep van binnen al. 

Wat een ontzettend moeilijke situatie. 
Het enige wat je kan doen is naar jouw gevoel luisteren. 
Dat is nu het belangrijkste. Het is jouw leven en jij bepaald hoe het eruit komt te zien. 
Heel veel succes met het maken van de keuze. Waarschijnlijk weet je het diep van binnen al. 

Zo reageerde de ex van mijn beste vriendin ook. Zij waren amper 3 maanden samen. Hij wilde dat ze het weg liet halen, zij wad hier meteen heel duidelijk in en gaf aan het te willen houden. Zij zijn daarna uit elkaar gegaan. Hij heeft haat proberen af te kopen. Na 14 weken draaide hij bij en toomde hij opeens interesse, na 34 weken kreeg ze een brief dat hij een rol wilde spelen. Voor haar te laat. Na de geboorte heeft ze het geprobeerd om met hem omgang te regelen, maar ze trok het niet. Het feit dat hij het kindje niet wenste en weg wilde laten halen trok ze niet. Nu ziet de vader het kindje niet. Misschien over een paar jaar als zij daar aan toe is. Hij heeft haar veel pijn gedaan. Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat het geen liefde is als hij dit eist, dit is geen houden van! Denk goed na, maar ik zou het niet weg laten halen. Daar ga je pas spijt van krijgen. En jij en de baby? Die komen er wel!

Zo reageerde de ex van mijn beste vriendin ook. Zij waren amper 3 maanden samen. Hij wilde dat ze het weg liet halen, zij wad hier meteen heel duidelijk in en gaf aan het te willen houden. Zij zijn daarna uit elkaar gegaan. Hij heeft haat proberen af te kopen. Na 14 weken draaide hij bij en toomde hij opeens interesse, na 34 weken kreeg ze een brief dat hij een rol wilde spelen. Voor haar te laat. Na de geboorte heeft ze het geprobeerd om met hem omgang te regelen, maar ze trok het niet. Het feit dat hij het kindje niet wenste en weg wilde laten halen trok ze niet. Nu ziet de vader het kindje niet. Misschien over een paar jaar als zij daar aan toe is. Hij heeft haar veel pijn gedaan. Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat het geen liefde is als hij dit eist, dit is geen houden van! Denk goed na, maar ik zou het niet weg laten halen. Daar ga je pas spijt van krijgen. En jij en de baby? Die komen er wel!

Terug
Bovenaan