Hi,
Ik heb een aantal jaar geleden voor een soortgelijke keuze gestaan, hoewel mijn vriend niet zó stellig was dat hij het uit zou maken, gaf hij wel aan dat hij het echt, echt niet wilde en er nog niet klaar voor was. Dat heeft mij toen best veel pijn gedaan, met name omdat alle randvoorwaarde aanwezig waren, stabiele relatie van meerdere jaren, koophuis, beide een vaste baan. Ik snapte zijn gevoelens maar was tegelijkertijd ook ontzettend boos op hem dat hij geen gehoor gaf aan mijn gevoelens, en geen liefde voelde voor wat er in mijn buik groeide (plus dat ik degene was die, dankzij hem, een rot ervaring van een abortus moest ondergaan)
Uiteindelijk heb ik voor een abortus gekozen, natuurlijk niet leuk, maar ik heb hier achteraf geen spijt van. Ik snap dat het voor sommige vrouwen altijd een zere plek zal blijven, maar dit hóeft niet zo te zijn. Ik denk er niet vaak meer aan, en als ik dat doe sta ik nog steeds achter mijn keuze. Ik heb inmiddels een heel leuk kindje van 1,5 met diezelfde vriend, de tweede is op komst, en we zijn nog steeds gelukkig samen.
Volg je gevoel, en speel beide scenario's uit in je hoofd, en kijk dan bij welke je je het beste voelt. Ook zou ik een goed gesprek voeren met je vriend, misschien was zijn ultimatum een heftige reactie omdat hij ervan schrok en is hij inmiddels iets bij gedraaid. Zo niet zou ik me toch afvragen in hoeverre je bij iemand wil zijn die jullie relatie op wil geven om zijn zin te krijgen én wat het voor jou betekend dat hij nooit kinderen met jou zou willen.
Succes, en sterkte!