Vriend geeft dubbele signalen voor kindje

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hoi Allemaal!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">ik hoop dat ik hier even mijn verhaal kwijt kan  Mijn vriend en ik zijn bijna 5 jaar samen, ik ben 27 hij 25. Alles is stabiel (huisje boompje!!) en ik begin erg te denken aan een beestje ;)</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">begin januari hebben we besloten dat we dit jaar voor een kindje willen gaan, proberen zwanger te worden. Nu is het alleen dat Mn partner nog zo twijfel achtig overkomt!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">we hebben een nieuwe auto gekocht (met doel voor kinderen). We praten er vaak over, hebben soms zelfs seks zonder condoom (hij durft alleen niet in mij klaar te komen)</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">deze week heb ik voorzichtig gevraagd of we kunnen stoppen met condooms en overgaan op voorzichtig doen, dit zag hij dan nog niet zitten.. kortom nu durft hij nog niet aan kindjes te beginnen.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">hoe erg dit ook klinkt maar ik word wat “ongeduldig” we doen allerlei voorbereidingen op kindjes maar hij neemt baby stapjes en ik zit al op een ander level, het voelt een beetje als je maakt me lekker maar laat me nog wachten.. ik wil niks overhaasten en hem alle tijd geven maar elke dag zit het in Mn hoofd.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">herkennen jullie dit? Hoe gaan jullie hier mee om? Sorry voor het lange verhaal haha</p>

Herkenbaar... je hebt besloten dat je iets wilt en dan wil je het ook graag zsm haha!
Ik denk dat het een beetje man eigen is. Ik heb mij man vorig jaar rond maart/april al een beetje voorbereid en gaf aan dat ikinoktober wilfr stoppen met de pil. We gingen dan ook trouwen in oktober. Hij was er toen nog niet zo mee bezig als ik, maar stond er wel open voor. Hoe meer de tijd vorderde hoe enthousiaster hij werd. Mannen hebben wat meer tijd nodig denk ik. Uiteindelijkin augustus gestopt omdat ik wilde kijken wat het met mijn hormonen deed. In overleg dus eerder gestopt. Op dat punt wilden we ook beide voor een kindje gaanzl zonder te veel druk. 
Inmiddels bijna 24 weken zwanger.

Hi Ts

ja haha mannen moet je enthausiast maken! Gefeliciteerd met je zwangerschap wat leuk!

Ik ben nu al 2,5 jaar zonder hormonen (gebruiken condoom). Ik moet hem ook de tijd geven, dat we het nu soms zonder doen is al een hele stap voor hem!

heb jij het in die tussentijd losgelaten? En de gesprekken aan hem overgelaten?

Ik zou in ieder geval niks overhaasten, want dan ga je waarschijnlijk iets doen waar hij nog niet aan toe is. Voor hem zullen die 'baby stapjes' wellicht al heel erg groot zijn, alleen voor jou voelt het als klein. Mijn tip? Spreek een maand of een periode af. Dat heeft bij mijn man erg geholpen. Wij hadden ook al allerlei voorbereidingen gedaan voor een kindje en al heel veel gesprekken, maar stoppen met de pil kon nog niet. We hebben uiteindelijk in een heel goed gesprek besproken wat voor hem zou helpen. Wat was het dat hem tegenhield? Uiteindelijk kwam eruit dat hij het nodig had om ergens naartoe te werken, omdat die stappen die ik als klein zag, voor hem al heel groot waren. Het zou daarnaast met name helpen om een maand af te spreken. Dus we hebben toen afgesproken dat ik na de zomervakantie (toentertijd maand augustus) mijn strip zou afmaken en dan geen nieuwe meer zou beginnen. En ook onder het mom van 'we zien wel wanneer het raak is'. Uiteindelijk ben ik na 4 maanden zwanger geworden en ik merkte aan alles dat mijn man er ook echt klaar voor was - juist omdat we het op zijn tempo hadden gedaan en we heel duidelijk besproken hadden wat voor hem de juiste manier/weg was.
En wat heb ik hem nodig gehad! Ik blijk tijdens mijn zwangerschappen (nu zwanger van nummer twee) last te krijgen van HG (extreme misselijkheid en overgeven). Bij mij zo ernstig dat ik opgenomen moest worden in het ziekenhuis wegens uitdroging, omdat ik niks meer binnen kon houden. Ik ben zó blij dat ik toen goede steun van mijn man had! Je weet nooit hoe je zwangerschap kan lopen, en ik ben super blij geweest dat ik op hem gewacht heb - wat achteraf maar 6 maanden is geweest. Hij is nu een super papa voor onze zoon en kijkt helemaal uit naar de geboorte van ons tweede kindje.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje gek dat jullie besloten hebben graag een kindje te willen en dat hij vervolgens niet in je klaar durft te komen. Klinkt voor mij alsof hij er niet klaar voor is. Ik zou samen nog eens een goed gesprek hebben. Toen wij begonnen waren we er ook echt samen klaar voor. En ja, ik wilde al eerder dan mijn man. Uiteindelijk moet je het toch samen doen ;)

Kan veel met jullie reactie dankje meiden!

mijn vriend kwam er zelf mee dat hij het dit jaar wil proberen (dit jaar is nog lang haha)
hij wil geen tijd/datum en geeft elke keer aan, het komt wanneer het goed voelt voor beide. Geniet er nu lekker van dat we er naartoe werken (heeft ie ook een punt)
mijn trigger is begonnen door de auto haha. Het is gewoon een dure aankoop en tenslotte voor de toekomst gedaan. Dit gaf voor mij de doorslag dat we ervoor zouden gaan, hij ziet het nog als een stapje.
ik merk als we er leuk over praten of het vanuit hem komt hij er bijna klaar voor is, vanuit mijn kant lijkt hij dicht te klappen.. kortom zal gewoon een tijdje het moeten laten rusten hoe lastig het ook is?

@jamie wat fijn dat je partner zo lief voor je is geweest en nu zelf al 2 kindjes verder!
mijn vriend is helaas iemand die niks wil afspreken... het komt wanneer het goed voelt.. en voor mij is dit jaar dan opeens heel lang haha! We willen ook graah allebei zonder druk zwanger raken, tijdens een echo is mij verteld dat ik goed vruchtbaar zou zijn en meer eitjes dan gemiddeld. Mischien is dit voor hem heel eng geweest ?

Haha nee. Tijdens de zwangerschap ben ik meer ongeduldig. We hebben het er daarna eerst niet veel over gehad.. maar op een gegeven moment gong dat gewoon. We hadden niet verwacht dat hrt zo snel raak zou zijn. Als ik aan het einde van het jaar zou stoppen... hadden we verwacht (gehoopt) begin ditjaar zwanger te zijn. Ik ken namelijk veel mensen die er echt lang over hebben gedaan.. maar we hadden ook zoiets als het wel snelis, danis dat zo. Situatie is hetzelfde en kindje is dan ook welkom.

Succes en heb wat geduld! Wellocht dat hij nog aan het idee van pap zijn moet wennen. Ik weet natuurlijk niet hoejouw partner is. Het wordtbwel echt echt als jullie daadwerkelijk gaan proberen

Succes!

Terug
Bovenaan