Vriend geeft dubbele signalen voor kindje

Wat trouwens wel leuk is: mijn zoontje lijkt enorm op mijn vader. Hij heeft hetzelfde hoofd, dezelfde neus en PRECIES zijn ogen. Soms vind ik dat moeilijk, maar dan heb ik gewoon al een moeilijke dag. Normaal vind ik het heel bijzonder en geniet ik er juist van dat ik mijn vader in hem terug zie. Alsof mijn vader ervoor heeft gezorgd dat ik hem toch nog, op één of andere manier, iedere dag kan zien of zo. Verder voel ik qua opvoeding niet per se veel onzekerheid, omdat ik en mijn man toch gewoon lekker ons eigen persoon zijn en het op ons eigen manier doen. Maar ja, die mannendingen... Dat is soms wel handig als je daar een papa voor hebt waar je dat soort dingen aan kunt vragen. ;) 

@ Jomie,
Wat goed dat je ermee aan de slag bent gegaan en dat het geholpen heeft! Bijna eng he dat hij dan toch op je vader lijkt maar ook zo leuk? mijn vriend is redelijk stil daarin en praat er wel over met andere maar heeft er weinig behoefte aan. Je hebt ook gelijk dat angst geen reden mag zijn om geen ouder te worden. Wat word je tweede kindje??

Net heb ik een erg fijn gesprek gehad met hem. Hij geeft aan dat nu ook wel eens zonder condoom voor hem een “baby” stapje is. En mocht hier ooit een kindje uit komen het meer dan welkom is. Alleen echt zeggen we gaan nu eraan beginnen vind hij eng. Kortom we komen er wel samen... ik moet alleen even geduld hebben? hij gaf ook aan dat hij er echt dit jaar voor wil gaan maar nog even niet doelbewust.. kan er mee leven voor nu haha!

Dag dames, 
Wauw, ik herken veel van jullie verhalen. Mijn kinderwens wordt steeds groter, maar mijn vriend moet nog een beetje aan het idee wennen. Ook hij is zijn vader op jonge leeftijd verloren en twijfelt een beetje aan zijn eigen 'kunnen'. Hij wil wel kinderen, maar weet niet hoe hij een leven met voor moet stellen terwijl ik dat wel heel goed kan.
In de zomer van 2018 mijn mirena spiraal laten verwijderen, omdat ik daar niet goed op reageerde. Mijn vriend wilde toen nog wel een condoom gebruiken. Begin dit jaar heb ik wel aangegeven dat ik het fijn zou vinden als we die in de loop van dit jaar ook weg konden doen. Een paar weken geleden heeft hij die keuze gemaakt en nu kijken we rustig verder. Hij vindt het enorm spannend en wil daarom ook nog niks plannen. Ik vind dat soms wel moeilijk, want ik houd mijn cyclus goed in de gaten en weet ongeveer wanneer ik mijn eisprong kan verwachten. Op dit moment deel ik deze informatie niet met hem, omdat hij zich snel gepusht voelt en dat wil ik niet. De anticonceptie weg doen was voor hem al een grote stap. We praten wel regelmatig over het krijgen van kinderen in het algemeen en dat heb ik soms ook nodig. Dit begrijpt hij gelukkig wel en dan kletst hij ook gezellig mee. Zo hebben we al een paar leuke namen bedacht voor in de toekomst haha! 

Hoi Zwaantje!

oh dit is herkenbaar! hoe is het nu met jullie? Gaan jullie ook al echt voor een kindje?

Hier al iets positiever, we zijn gestopt met het condoom (kwam vanuit hem) maar hij “durft” nog niet in mij te komen. Hij zit ook in therapie voor zn vader en voor hemzelf, super trots! Toch blijft hij maar aangeven, het komt wel als we er samen klaar voor zijn... kortom wanneer?? Heb er soms nog onzekere gevoelens door? geduld geduld geduld! 

Ik zie ook nu pas dat ik helemaal niet meer gereageerd heb! Wij weten het geslacht van ons tweede kindje wel, maar houden dit lekker tussen ons samen ;) Wel ben ik uitgerekend op de dag vóór mijn vaders verjaardag, dus ik heb zo'n idee dat ons kindje op die speciale dag geboren gaat worden. We zullen het zien ;)
Wat knap dat je vriend in therapie zit zeg! Wat een mega stap voor hem. Het zou me niet verbazen als, wanneer hij verder in zijn proces is, hij de volgende stap aandurft. En voor jou geruststelling: ook al komt hij niet in je, als er sperma in het voorvocht zit kan het toch zo zijn dat je zwanger kan raken. ;) Ik vind het wel echt super dat jullie wel al stappen hebben gemaakt!

Jomie, aah wat spannend!!als het een jongetje word is het extra speciaal, en dan nog op dezelfde dag? hoe verloopt je zwangerschap? 

Jaa we hebben ook afgesproken hem zn therapie in alle rust te laten afmaken (nog Max 2 maanden). Erg he hoor mij hier nou drammen?
oke dit moet toch echt eens duidelijk worden! Van voorvocht kan je niet zwangerraken?? Er zitten geen spermacellen in, zoals ik bijna overal lees. Anders kan het goed raak zijn deze keer, op Mn eisprong seks gehad haha

Op een heel moeilijk begin na, verloopt mn zwangerschap nu gewoon goed. Ze houden ons kindje extra in de gaten omdat onze eerste zoon erg klein was bij de geboorte (kleiner dan verwacht), dus is het nu protocol dat ik extra echo's krijg. Maar tot nu toe alles gewoon naar verwachting, dus hier geen rare dingen!
Ik weet dat er verschillende verhalen over zijn. Ik denk dat de kans een stuk kleiner is, maar een vriendin van me is toch écht op die manier (ongepland) zwanger geworden. Uiteindelijk waren ze er heel blij mee, hoor, maar het was wel een verrassing. Dus het kan in die zin wel... of zij en haar vriend zijn gewoon extreem vruchtbaar, of hij heeft niet willen laten merken dat ie al was gekomen ? Maar dat kan ik me haast niet voorstellen.
Wel fijn dat je je vriend de ruimte geeft die hij nodig heeft. Natuurlijk zit er nog een geduldkwestie voor jou bij, maar het is wel mooi dat je beseft dat dit Voor hem super belangrijk is! Is voor jou op een bepaalde manier ook aftellen. Ik hoop alleen niet dat je te teleurgesteld bent als hij niet meteen staat te springen als zn therapie net afgerond is ?

@ JomieJW

Sorry ben even een tijdje afwezig geweest!
Ben heel blij voor je dat alles goed gaat, die extra echo s zijn alleen maar leuk meegenomen toch? Hij reageert je kleintje op dat er een broertje komt?

Ja ik moet me na de therapie gaan inhouden haha, het gaat steeds beter. Laatst stopte hij ineens tijdens de seks en zei: sorry ik dacht even dat ik gekomen was maar zit er helemaal naast, agh kunnen we gelijk een naam bedenken. Heb m even ruimte gegeven en weer verder haha, hij word er gelukkig steeds losser in!

Terug
Bovenaan