Vrouwen zwanger na corona vaccin?

Hoi hoi, zijn er hier mama’s to be die zich hebben laten inenten en daarna zwanger zijn geworden? Zo ja, welk vaccin en hoe gaat het met jullie? We willen op den duur een 2e kindje en heb vandaag de 1e enting gehad. Er is nog zo weinig bekend..
 
Hoihoi! Nog niet zwanger hier maar wel aan het proberen. Ik was met dezelfde issue als jij aan het worstelen. Had dit ook besproken in het topic NOD juli 2021.

Zondag eerste prik gehad. De arts zei daar tegen mij dat ze zou adviseren om de 2e vaccinatie pas te halen in het 2e trimester (wk 13) mocht ik toch zwanger blijken te zijn. Op dat moment zijn alle organen aangelegd en zit je in een stabielere fase. 1e Vaccinatie tijdens de ovulatie of luteale fase (wat ik deed) was geen probleem omdat er nog niets wordt aangemaakt.
Ze benadrukte dat het waarschijnlijk allemaal ook in het 1e trimester wel veilig zou zijn, maar ze snapte de ethische beslissing waar wij voor stonden. En ze adviseerde dus (in geval van zwangerschap) eventjes te wachten met die 2e prik. Ondanks dat je dan wat langer tussen vacc 1 en 2 hebt zitten.

Was het eerste advies wat voor mij eindelijk wat duidelijkheid en rust gaf. Hopelijk heb je hier wat aan!
 
Oh trouwens Pfizer gehad. Geen last van gehad verder tot nu toe. Alleen een stijve arm maar verder niks geks!
 
Ik heb in januari de 1e en februari de 2e Pfizer vaccinatie gehad. 5 april had ik een positieve test in handen en inmiddels 15 week zwanger van een gezonde (voor zover dat nu beoordeeld kan worden) dochter. Ik was nu een stuk sneller zwanger dan bij ons eerste kindje dus grap wel eens dat je vruchtbaarder wordt van het vaccin ipv onvruchtbaar.
 
Jullie beide geven mij erg veel rust. Goed dat jullie onderzoek hebben gedaan en ontzettend fijn dat alles goed gaat. Het zal denk ik ook wel meevallen gezien de vaccins die mensen al in hun leven gehad hebben. Over beide keuzes valt wat te zeggen. Dank beide!
 
Hoi! Net zwanger van kindje 2 (raak in ronde 1 zelfs) en de tweede prik is gezet toen ik al zwanger bleek maar dat nog niet wist (Pfizer). Wel dus in mega prille fase. Ik probeer het nu maar als voordeel te zien: zwanger en volledig ingeënt, terugdraaien kan ik het niet.
 
Terug
Bovenaan