Vrouwen zwanger na corona vaccin?

Niet helemaal antwoord op je vraag, maar ik heb net mijn eerste vaccinatie met Pfizer gehad, ik was toen 8 weken zwanger. Ik heb er eigenlijk nooit over getwijfeld, er zijn ook risico's als je zwanger bent en het coronavirus krijgt. 

Heb je hier ook over gehad met je huisarts, of bijvoorbeeld een verloskundige? Ook voordat je zwanger bent kun je een afspraak maken bij de verloskundige om dit soort dingen te bespreken. 

En ken je de laatste update van het standpunt van de gynaecologen hierover?
https://www.nvog.nl/actueel/update-standpunt-vaccinatie-tegen-covid-19-rondom-zwangerschap-en-kraambed/ 
 
Ik heb zojuist met de vk gebeld en die gaven aan dat het geen vruchtbaarheidsproblemen zal geven en dat je je idd kan vaccineren voor en of tijdens! Ook zij hebben momenteel zwangere vrouwen in de praktijk die gevaccineerd zijn.
 
Hoi meiden,
Wat een goed topic. Ik heb niet per sé heel erg getwijfeld maar ik vond het toch wel iets spannender omdat mijn vriend en ik bezig zijn voor ons eerste kindje. Ik ben wel blij dat ik een mRNA-vaccin (Pfizer) heb gehad (gister). Het zou wel heel toevallig zijn (heb last van onregelmatige cyclussen, dus je weet het nooit... zou goed kunnen dat mijn eisprong recent is geweest) maar ik vind dat dus wel een geruststelling voor het geval ik zwanger blijkt te zijn / binnenkort word. Daarnaast is het ook gewoon een fijn idee als ik zwanger zou worden ik ook als 2e weer Pfizer krijg.
 
Houden we elkaar een beetje op de hoogte? :)
 
Ik kom net dit topic tegen en ik denk, ik reageer even. Ik ben 29 juni de eerste keer gevaccineerd met Pfizer (ik zat toen net in mijn laatste menstruatie) en heb toevallig een paar dagen geleden 2 licht positieve testen gehad. Ik denk dat ik dus wel kan zeggen dat ik zwanger ben, is nu dus alleen even afwachten of de testen duidelijker worden en of het blijft plakken. Tot zover dus geen problemen met vruchtbaarheid, want we zijn nu 6 maanden bezig en dit is de eerste keer dat ik een positieve test zie. Ik zit nu alleen even met de 2e prik (volgens mijn berekening zou ik dan tussen de 5 en 6 weken zitten), maar als de testen duidelijker worden, ga ik komende week even de huisarts hierover bellen.
 
Ik heb 22 juni mijn eerste vaccinatie gehad, 1 dan voor het begin van mijn menstruatie. Komende dinsdag moet ik voor de tweede prik en inmiddels ben ik zwanger geworden. Ik twijfelde heel erg wat te doen met de tweede vaccinatie. De huisarts, ggd en gynaecoloog adviseren allemaal om te laten vaccineren. Via mijn schoonvader heb ik het uiteindelijk nog nagevraagd aan de infectioloog van het Erasmus MC en ook zijn advies is vaccineren. Er zijn geen gevallen bekend waarbij vaccineren tot miskraam of ernstige afwijkingen heeft geleid. Wel zijn er gevallen bekend van zwangere vrouwen die besmet zijn geraakt en daardoor hun kindje zijn verloren of het kindje beschadigd is. Als zwangere vrouw loop je een veel groter risico om besmet te raken en daarna ernstig ziek te worden. Gezien mijn werk en de contacten die ik daarbij heb ik het zeker aan te raden om te laten vaccineren. Komende dinsdag gaat hier de tweede prik er in!
 
Ik heb een paar dagen voor de laatste inseminatie waarvan ik nu 5+5 zwanger ben de eerste vaccinatie gehad. Ik ben alleen geen goede graadmeter voor het verloop van de zwangerschap omdat ik al vier miskramen (en nul kinderen) heb gehad. Als de echo’s positief zijn zal ik het nog even laten weten.
 
Terug
Bovenaan