Waar slaapt jullie kleintje?

Hoi,

Ben ik de enige die haar kleintje het liefst zo lang mogelijk naast m'n eigen bed wil hebben?
Papa vindt het zo langaam aan tijd worden voor haar eigen kamer (Evi is nu zeven maanden), maar ik wil dat nog helemaal niet!
deels omdat ik het erg gezellig vind, maar ook omdat ze nog best wel vaak wakker wordt en ik echt geen zin heb om 's nachts uit m'n bed te kruipen om die speen er terug in te stoppen.. Nu kan ik het gewoon vanonder m'n warme dekbedje doen!
En daarbij hoor ik ook alles wat ze doet (ik slaap heel licht, dus misschien is het voor mijn slaapgebrek wel een goed plan), ik zou helemaal niet prettig meer slapen!

Wat doen jullie hiermee?

Groetjes,

Lonka

hoihoi

onze kleine meid slaapt al sinds ze 1,5 maand is op haar eigen kamertje en dat bevalt prima. ik slaap ook ligt en hoor alles, was vaak wakker omdat zij dat een geluidtje maakte. we hebben nu gewoon de babyfoon naast ons staan, als er dan iets is hoor je het toch.
en een baby wordt wel een paar keer per nacht even kort wakker, maar ze moeten leren dan zelf weer in slaap te vallen. dat is voor jou even wennen omdat je meteen wil kijken, maar dat is helemaal niet nodig.

ik zou zeggen probeer het snel, anders ga je nog veel problemen krijgen, omdat die kleine van jullie dan niet meer wil.

Hoi, onze dochter slaapt als sinds ze 9 dagen jong was op haar eigen kamertje. Wij slapen op dezelfde verdieping en ik zet onze deuren gewoon op een kiertje als we naar bed gaan, ze slaapt nu ook al door sinds ze 7 weken is zonder 1 nachtje dat het mis ging. Ik denk dat het mede komt doordat ze zo rustig ligt op haar eigen kamertje. Ik vond het ook wel even zwaar om haar wiegje destijds naar haar eigen kamertje te verhuizen, maar het heeft bij ons heel goed uitgepakt (ze is nu trouwens 7,5 maand), ze gaat gewoon braaf slapen 's avonds als ze op dr kamertje is, en is al vertrouwd met ons avondritueel. Ik las het hierboven net ook al maar als ik jullie was zou ik inderdaad niet al te lang meer wachten met de stap naar het eigen kamertje, straks wil ze het misschien helemaal niet meer? Ik heb een nichtje wat tot haar 7de jaar (echt waar) tussen mijn oom en tante in heeft geslapen, omdat ze niet wilde slapen op haar eigen kamertje...

gr. femke

Onze kleine meid was 8 dagen toen ze op haar eigen kamer ging slapen!! Voor ons zelf en uiteindelijk ook voor haar een stuk rustiger.

Ik vind het prima zo, ze wordt heel af en toe wakker voor haar speen, maar dan is het speen erin, dekentje toe en weer slapen..

Groetjes,

Suus

Hoi,

Onze dochter was 10 weken toen ze naar haar kamertje ging. Ik vond het ook heerlijk mijn bed niet uit te hoeven, maar de eerste nacht op haar eigen kamertje sliep ze gelijk door!
Nu wordt ze soms wakker, ik laat haar even huilen vaak huilt ze in dr slaap en valt ze binnen 5 min weer in diepe slaap.
Soms huilt ze heftiger, dan ga ik naar haar toe, troost haar even geef een speen, een kus en ze slaapt weer. Ik praat niet, doe geen licht aan en dit werkt prima.
Ook ik vond en vind het belangrijk dat ze weet wat haar kamertje is en dat ze zelf in slaap moet vallen anders ben je hele nachten bezig.
We hebben een paar weken de babyfoon nog naast ons bed gezet, maar inmiddels slapen we zonder babyfoon en met de deuren dicht en als er iets is word ik altijd wakker.

Succes, Reneke

heyhey

nathalia slaapt sinds ze 2 weken jong was al op haar eigen kamertje.
de eerste 2 weken, zat ik met hechtingen en in en uit bed stappen was pijnlijk. vandaar dat ze toen bij ons sliep.
we slapen op de zelfde verdieping, dus mocht ze huilen dan hoor ik haar gewoon en ga ik gewoon mn bed uit.
ja, fijn is het niet, om s'nachts uit bed te gaan, maar heb bewust gekozen om haar in haar eigen kamer te leggen, zodat ze niet went aan het idee dat ze altijd maar bij papa en mama mag liggen.
( en geloof me, kinderen zijn daar snel aan gewend.)

mijn tante heeft ook haar kinderen heel lang op hun kamer gehad.
ze zijn nu inmiddels 5, 6 en 8 jaar en nog steeds is het een drama om de kids in hun eigen bedje te laten slapen. ze willen veel liever bij papa en mama liggen.

als ik jou was, zou ik je kindje toch maar gewoon in haar eigen kamer laten slapen. het is voor haar beter en voor jullie ook.
je zegt dat je dan niet meer fijn zult slapen, dit is gewoon een kwestie van wennen. dat had ik ook toen nathalia op haar eigen kamertje ging. maar na een week sliep ze de nachten door en kwam ik ook weer gewoon aan mijn nachtrust toe en slaap nu wel iets dieper dan toen. toen hoorde ik alles! hoe ze ademde, als ze bewoog enz enz. nu hoor ik haar alleen als er iets is, zoals huilen.
ik zou zeggen, probeer het gewoon.

succes ermee.

Hoi,

Yordi sliep ook al op zijn eigen kamertje toen hij 4 weken oud was.
En dat ging eigenlijk meteen prima.
We hebben ook geen babyfoon bij ons op de kamer staan, want onze slaapkamer deur staat open en yordi z'n deur staat of op een kier of die zit dicht.
Als hij huilt horen we hem altijd wel.( zit genoeg volume in hahah)
Even uit bed, speentje erin en hij slaapt weer heerlijk verder. En wij ook weer.
In de vakantie sliep yordi bij ons op de kamer, nou dat was een ramp. Ik werd steeds wakker van hem en hij van ons. Als hij draaide, of kuchte of wat dan ook.  Baby's worden indd wel eens vaker wakker 's nachts, maar ze moeten indd ook leren om zelf weer in slaap te vallen. Persoonlijk zou ik dus ook je kindje op d'r eigen kamertje laten slapen, omdat ze indd straks dan gaan wennen om altijd bij papa of mama op de kamer te slapen. Maar dat is mijn mening, het is niet lullig bedoeld of zo.

Succes.

Liefs marielle

Ha Lonka, je bent niet de enige hoor, die haar kindje graag bij zich heeft.
Leah is 6 1/2 mnd en slaapt ook bij ons op de kamer. Ze wil meestal nog 1x p.nacht drinken, dus juist fijn dat ze zo dichtbij is. Papa heeft er niet veel last van. We wachten even hier een verbouwing af en dan gaat ze misschien wel naar haar eigen kamertje. Maar de komende maanden vind ik het nog wel best zo.
Gewoon doen wat voor jou het beste en fijnste voelt!!!

Terug
Bovenaan