waar smeren jullie je buik mee in ???

Hoi,

Omdat ik van nature al een zeer droge huid heb en nu het met mijn tweede zwangerschap weer heel erg droog is smeer ik mijn hele lichaam in met massageolie van Nivea. Zeker in de eerste 3 maanden werd ik van een hoop cremes erg misselijk van de lucht, dus dat werkte niet helemaal.

Groetjes,
Carolien

Ik smeer mijn hele lichaam, dus incl. buik altijd elke dag
in met babyolie als ik onder de douche vandaan kom.
Tot een paar weken terug had ik nog nergens last van,
maar nu m'n buik hard aan het groeien is krijg ik toch last
van straie op m'n buik. Ik baal dr wel van, maar dr is volgens
mij weinig aan te doen.

xx Syrah (31 wk)

Hoi,

Bij mijn vorige zwangerschap gebruikte ik massagecreme van etos en heb geen steepje gekregen ondanks 28 kilo aankomen, dus die gebruik ik nu weer en ben nu 19 weken zwanger en smeer als ik naar bed al liggend zo heb ik namelijk ook meteen "contact"met de baby.................

Succes, Angel

Hoi Hoi,

Ik smeer mijn buik in met een lotion van Kruitvat. Tot aan 22 weken had ik totaal geen straie, maar ondanks mijn smeren heb ik toch straie gekregen. Dus smeren heeft eigenlijk heel weinig zin, want als je er aanleg voor hebt, dan krijg je het toch. Wel heel vervelend want volgens mij zijn er heel veel vrouwen die net zoals mij elke dag zich rot smeren hahahaha....

Liefs,

Danielle

Ja, helaas, als je er aanleg voor hebt, krijgt je het toch wel. Is ook erfelijk bepaald.

Ik smeer mijn buik (en lichaam) in met de body lotion van DA huismerk, groene thee. Die gebruikte ik eerder ook altijd.

Gelukkig heb ik geen striae gekregen, gebeurt ook niet meer denk ik.

Mijn buikje is ook niet extreem.

Sannes

39wkn

Tja helaas heeft smeren geen zin. Het helpt hooguit tegen jeuk en een droge huid.
Striae is het scheuren van de onderlagen van je huid, doordat je te hard groeit. Dus het insmeren van de bovenlagen heeft geen zin.
Ik heb ook begrepen dat het heeft te maken met erfelijkheid en  hoe jong je bent (omdat je huid dan strak is en veel weerstand bied en dus sneller scheurt).
Ik ben zwanger van de tweede en smeer nu niet, ik zit toch al onder. En zoals je al leest heb ik er weinig vertrouwen in. Bij de eerste had ik nog wel de hoop hoor, daar niet van.....
Bij mijn eerste kwam mij striae trouwens ineens na 25 weken, van niets naar een hele buik vol (gelukkig wel allemaal onder mijn onderbroekrand).
Succes ermee.

Groetjes Lillian

Hai

Zowel als mijn eerste zwangerschap als mijn tweede zwangerschap, smeer ik helemaal niets op  mijn buik. Er staat wel spul in de kast van de Etos, maar ik ben nogal lui aangelegd en geen zin om me helemaal in te smeren. Ik begin met volle moed, maar na 3 dagen smeren, denk ik nou ff niet.
Maar goed, daaruit blijkt dus inderdaad dat smeren geen zin heeft, want ik heb totaal geen striae. Ben nu inmiddels 36 weken 5 dagen zwanger, denk ook niet dat ik het nog krijg. Was bij 1ste zwangerschap 20 kg aangekomen en nu 7 kg.

Succes met smeren
Mniek31

Terug
Bovenaan