waar zijn de 35-plussers gebleven???????

Hoi,

Wat ben ik toch een oen. Merk nu pas dat er ook een 2e pagina is. Sorry Nootje voor mijn overbodige vraag van gister. Balen dat het toch heeft doorgezet.

Jack37 van harte gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws! Is toch iets van een magische grens- een jaar.

Suusje, fijn, dat de uitslagen zo goed waren. Hopelijk is na de behandeling van schimmel alles weer in orde!

En tja, speciale percentages voor 35+ ers? Weet je dan is het blijft het nog maar een percentage. Feit blijft dat de een na een maand en een ander na 3 jaar zwanger wordt.
Bij mij duurde het een jaar. De verwijzing naar de fertiliteitskliniek had ik net op zak. Helaas werd dit een miskraam,  maar daarna was ik  na 2 maanden weer zwanger, weer een mk, toen hebben we het ietsje rustiger aangedaan, maar was het toch al na 4 maanden echt raak...
Welke  termijn gebruik je dan voor een  percentage, 2 jaar of 2 maanden, of allemaal....
Ach als je de beslissing eenmaal neemt ben je ongeduldig. Maar als  je jezelf vergelijkt met statistieken word je helemaal nerveus.    

Fijne dag allemaal,

Nina

Goedemorgen allemaal!

Lieve Jack37, wat lees ik nou? Zwanger, wat een geweldig nieuws! Helemaal top voor je, ik kan me voorstellen dat je het van de daken wil schreeuwen. En dat geeft de burger weer moed, hahaha. Ik ga nu ronde 10 in en ga je tips toepassen hoor! Misschien lukt het bij mij dan ook in de komende maanden! Hoewel ik volgens de pendelaars (was een aantal maanden geleden helemaal 'hip' op dit forum) al kan rekenen op een zwangerschap in de maand april, let's hope so! Nou meid, geniet er maar heeeeeeel erg van en het zou leuk zijn als je ons nog af en toe kwam bezoeken!

En lieve Suusje, wat een geweldig goed nieuws hebben jullie gister gekregen! Ik heb de hele dag heel hard mee zitten duimen hoor! Fijn dat alles goed is en dat jullie lekker verder kunnen klussen in de hoop op een kleintje! En hopen dat die schimmelinfectie verder geen belemmering vormt!

Wauw, de dag kan niet meer stuk, hahaha. Ik ga dinsdag naar de ha. Wel spannend hoor, ik zie er eigenlijk best tegenop. Elke ronde denk ik "als het nu niet raak is, ga ik naar de ha", maar dan zag ik er toch weer vanaf. Nu heb ik de afspraak gemaakt, dus kan niet meer terug hahahaa. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen.

He Nina, ook gezellig dat je toch komt kletsen! Hebben jullie al besloten wanneer je 'op gaat' voor een tweede kindje? Ik ben het met je antwoord op de vraag van 'wat wel' eens, de statistieken zijn gemiddelden en bij iedere vrouw liggen de kansen weer anders. En bij iedere zwangerschap is het weer anders. Van mijn dochter was ik binnen twee maanden zwanger, en nu duurt het alweer negen maanden!  

Ik ben ook zo benieuwd naar Oudje en haar IUI poging, Oudje is er al nieuws??????????

Gezellig zo'n mini-forumpje op dit zwanger-worden-forum!

De groeten, cee

Hoi meiden,

Ik heb nu een paar keer meegelezen en vind het toch wel leuk om mijzelf ook even voor te stellen.

Ik ben dus Rosanne, 35 jaar (word in nov 36) getrouwd met Jan die   in juli 40 wordt en wij zijn de trotse ouders van een zoontje van bijna 17 maanden oud.

Ook wij willen graag een tweede kindje en zijn eigenlijk al weer een aantal maandjes "bezig". De afgelopen twee maanden hadden we even een pauze ingelast omdat we een vliegvakantie in september hebben geboekt en ik wil dan graag nog mee (mag tot 28 weken zonder problemen, als je langer zwanger zou zijn moet je allerlei verklaringen regelen en zo).

Dus vanaf deze maand gaan we voor het echie!!

Het heeft bij ons twee jaar geduurd voordat we zwanger werden van ons zoontje. Ook wij liepen bij de gyn en hebben onderzoeken gehad in het ziekenhuis (HSG en bloed, zaad etc.) en vervolgens moesten wij een half jaar wachten voordat we voor IUI konden gaan en in dat half jaar (toen wij tegen elkaar zeiden: effe niet bezig zijn met zwanger worden etc.) was het raak!!

Dus ik hoop heel erg dat het nu niet zo lang gaat duren maar dat is dus maar weer afwachten!!

In ieder geval wil ik iedereen succes wensen en sterkte bij ziekenhuis/gyn.bezoeken en gefeliciteerd met het zwanger zijn en zo!!

Volgende week heb ik mijn eisprong (ronde de 16e dag) dus dan is het weer flink klussen geblazen......

Nou dat was het weer even voor nu!

Groetjes,
Rosanne

Hee Rosanne

Gezellig, hoe meer 35+-zielen, hoe meer vreugde hahaha.

En wat grappig, ik heb volgende week ook mijn 'klusweek'.  Verwacht mijn eisprong  rond 13/14 april.  Mijn NOD is 29 april en die van jou?  

Groetjes,cee  

Hi Cee,

Raar is dat he, je verwacht toch wel sneller zwanger te worden van een tweede.
Ik moet over 2 weken weer op controle bij de gynaecoloog. Tijdens de bevalling is namelijk  mijn schaamlip gescheurd en die zijn ze "vergeten" te hechten. Tja, moet zeggen dat ik wel heel heftig bloedde, dus of ze het daardoor niet hebben gezien?
Afijn, ze hebben het laatst dus geprobeerd om te hechten, onder narcose, maar dat is maar ten dele gelukt. Over 2 weken zal hij waarschijnlijk proberen om het nogmaal te proberen. Ondertussen hebben we een vrijverbod. Anders scheurt het weer helemaal.
Dikke kans, dat zodra het weer mag, we gelijk de voorbehoedsmiddelen laten zitten.
Ik reken er toch wel op dat het weer wat langer zal duren. Maar zou het ook erg leuk vinden als het snel raak zou zijn. In elk geval kan het nu nog niet per ongeluk gebeuren.

Ik merk wel dat ik een bepaalde angst heb, of alles wel goed zou gaan een tweede keer. We hebben immers al een prachtig kind. Voor mij is dat echt niet iets vanzelfsprekends.
We moeten dit keer ook maar voordat ik zwanger ben goed bespreken wat we willen met prenatale tests. Vorige keer hebben we niets laten testen.
Maar ik denk dat ik ditmaal veel angstiger zou zijn (stom he). Ik wil de beslissing niet uitstellen totdat ik zwanger ben, want dan denk ik niet meer rationeel en vecht ik voor mijn kind.

Nina

Ha Cee,

Wat grappig!!! Ik heb precies dezelfde data!! 13/14 april eisprong en de 29e mijn NOD!!

Nou, we gaan er weer voor!! Spannend maar weer! Pfff, die onzekerheid weer en zo.  Laten we hopen dat het raak is dit jaar!!

Nina wat vervelend; al dat gedoe rondom je schaamlip!! En dan moeten jullie weer wachten en zo. Balen hoor!
Ik ben ingeknipt tijdens de bevalling (en ook geopereerd omdat de placenta niet los kwam) en dat is allemaal wel netjes genezen en zo maar ik heb er tijdens het vrijen wel last van. Maar goed, niet zeuren want er loopt nu een heerlijk ventje rond!

Wat wij vrouwen toch allemaal moeten doorstaan om er voor te zorgen dat de mens niet uitsterft!!

Ik ga ff lunchen!! Ook belangrijk natuurlijk!

Groetjes,
Rosanne

Hallo alle 35+ers en klussers!

Tjeeeeee , de lijst word steeds langer!
Gezellig hoor!!
Jullie moeten me maar niet kwalijk nemen dat ik het af en toe niet meer bij kan houden dus daarom trek ik me even terug naar de achtergrond.

Als er weer wat nieuws te vertellen is meld ik me wel weer.
 Maar ik blijf jullie volgen uiteraard!!

Voor alle zwangere dames van Harte Gefeliciteerd!!!!!!
En heerlijk genieten van jullie prille zwangerschap!!!!!!!

Lieve groetjes van nootje.

Terug
Bovenaan