Waar zijn de april 2009 moeders?

He wensvoordrie, het gaat je niet voor de wind he, dit kindje laat duidelijk weten in je buik te zitten! Hopelijk zijn je zorgen voor niets, maar rust lijkt mij niet onverstandig.

Chantal, ik hoop dat je test positief wordt!

Wennepennetje, gelukkig was alles goed toch weer fijn! Wel spannend, dat je twijfelt wat het nu is. Wij zeggen het ook te willen weten.

Ik ben nu 12,5 week zwanger en het lijkt ook allemaal goed te gaan. Mijn buik is afgelopen dagen enorm gegroeid, opeens zat er een hele buik.......vreemd hoor! Maar ben blij met een buikje!

Ben ook benieuwd naar maui, hopelijk is alles goed gegaan.

Sorry voor mijn volgende opmerking, maar ben even het overzicht  kwijt. Maar volgens mij is bijna iedereen weer zwanger?? Sorry als ik iemand kwets, die het nog niet is, dat is in ieder geval niet mijn bedoeling.

Hoi Rosa en de rest!!!

Nou ik kan er echt niet om heen; de test kleurt echt goed, ben dus zwanger!!!
Ben zo blij, maar ook tegelijkertijd wat bang, maar ja.....probeer maar gewoon de komende weken wat rustig te houden, je hebt het toch niet in de hand....maar wel duimen dat het met ieder van ons verder goed blijft gaan!

tot
spreeks
Chan

Hallo allemaal!
Het was inderdaad stil op ons forum, maar de afgelopen dagen hebben jullie flink van jullie afgeschreven!
Leuk om weer eens te lezen hoe het met jullie allemaal is!
Nou, dan ook maar even een update van mij;
Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en alles gaat goed! Mijn buik begint inmiddels ook echt een zwangere buik te worden en ik merk dat ik daar wel aan moet wennen. BIj de laatste controle dinsdag bleek ik ook behoorlijk te zijn gegroeid, al ben ik het niet zo eens met de weegschaal bij de VK, de mijne geeft ook wel groei aan, maar niet zo schrikbarend veel(of zit ik in de ontkenningsfase?). Van mijn collega heb ik zo'n Angel Sound apparaatje geleend, waarmee je thuis het hartje kunt luisteren en dat is echt geweldig! Ik moet uitkijken dat het geen obsessie wordt, we hebben afgesproken alleen in het weekend te luisteren, maar dat is dan ook echt ons gezinsmomentje, haha. Dan dringt het ook steeds weer door dat we eigenlijk al een kindje hebben, al is het nog niet geboren!
Ik durf heel voorzichtig te zeggen dat ik sinds de 12e week (zo goed als)onbezorgd zwanger ben, ik geniet enorm van alle aandacht en van al die spulletjes die ik nu ongestoord mag gaan kopen....
Over 3 weken al de 20 wk echo en dan zit ik al op de helft, onvoorstelbaar!
Goed om te horen dat er steeds meer zwanger zijn en er inmiddels ook van genoten wordt. Tja en Wens voor 3, mooi balen dat je zo'n last hebt van je buik en bekken. Fijn dat ze dan een extra echo kunnen maken, je zult zien dat er niks aan de hand is. Misschien zijn jouw zorgen om die harde buiken wel genoeg om ze te laten ontstaan?
Doe maar lekker rustig aan, laat je lekker verwennen, en werken kan altijd nog!

Ik ben de laatste tijd hier niet actief geweest, maar ik heb steeds wel gekeken naar hoe het met iedereen ging. Wat mooi dat we allemaal nog zo met elkaar meeleven!

Tot gauw,
liefs Karin  

Oja, Chantallie,
Van harte gefeliciteerd meid! Een spannende tijd de komende weken, maar je hebt het inderdaad niet zelf in de hand. We weten allemaal hoe lastig dat is en we leven denk ik allemaal met je mee!
Probeer je niet al te druk te maken, als je je zorgen maakt schrijf je ze hier maar lekker van je af!
Liefs, Karin

Hoi Karin,

Bedankt voor je ondersteunende woorden....
Ik zag op het zwangerforum meiden die al heel snel bij de vk een afspraak hebben.
Ik denk dat ik zo ook ff ga bellen en even vraag wat de procedure is, wanneer je een mk hebt gehad? Misschien word je dan wel eerder verwacht of zo?
Ik ben zo blij, maar toch terughoudend alsof ik mezelf bescherm of zo....hoop dat het goed blijft gaan. Ik voel me goed; wel moe en wat last van buikloop(sorry dames...), maar verder prima!
Nou we spreken elkaar!

x
Chan

Chantal, ik zou ook niet te vroeg gaan hoor, dan wordt je denk ik nog onzekerder. Ik mocht als ik wilde van de verloskundige komen wanneer ik wilde, maar ze zei wel dat een hartje pas begint te kloppen tussen de 6 en 7e week. Ik heb er toen wel bewust voor gekozen om pas na de 7e week te gaan, wilde niet weer de spanning hebben dat als er nog geen hartje was of ik wel of niet goed zwanger was.

En helaas de spanning blijft, ik heb nu 3 keer een kloppend hartje gezien en nog overheerst de angst bij mij. Ik heb de 17e weer een afspraak, maar zou willen dat die vandaag was. Maar goed wellicht ben ik wel een uitzondering dat de angst zolang blijft!

Wensvoordrie, hoe gaat het nu met je harde buiken?

Veel plezier met winkelen Karosie!

Hoi allemaal,
Allereerst @ Chantallie: gefeliciteerd! Elke goede zwangerschap begint met een positieve test, dus het begin is er.
Spannend is het altijd. Ik merk, ook al heb ik 2 gezonde, prachtige jongens, dat ik me dit keer veel meer zorgen maak over de zwangerschap. De verloskundige was donderdag overigens heel duidelijk. Thuis blijven en heel rustig aan blijven doen. Gisteren ben ik bij de bedrijfarts geweest en nu is het ook officieel: ik zit in de ziektewet totdat mijn verlof ingaat. Tja, het loopt dus allemaal wat anders dan gedacht, maar zo lang het met kiendjelief en mij goed gaat, so be it.
Winkelen wordt hier dus thuiswinkelen (lang leve de laptop). Zeg, als ik het me goed herinner, Ka Rosie, woonden wij toch enigszins bij elkaar in de buurt? Waar winkel jij hier graag in de omgeving?

Groetjes wensvoordrie

Hoi Allemaal,

Chantallie, ik weet ook uit eigen ervaring dat je wel vroeg kan gaan, maar dat je dan nog altijd een kans hebt dat het hartje nog niet klopt. Het is misschien fijn als je gerust gesteld wilt worden over hoe je zwangerschap tot dan toe verloopt, maar voor het hartje klopt is er nog bijzonder weinig te zien op de echo. Het heeft mij erg geholpen dat ik om de 2 weken op controle mocht bij de gyn, tot ik mijn eigen kritieke punt over was.
En die echo's blijven inderdaad spannend, ik heb er tot de 12e week in ieder geval niet van kunnen genieten. Mijn VK is daar heel fijn op ingesproken door mij onverwacht een echo aan te bieden, waarbij zij vertelde wat er allemaal te zien was. Dat heeft me zo geholpen om weer te genieten!
OOk nu vind ik het nog steeds heel spannend om iedere keer naar de VK te gaan. Ik heb thuis zo'n Angel Sound apparaatje en dat is heel leuk, maar van t weekend merkte ik wel dat ik gelijk weer in de stress schiet als ik t hartje niet direct kan vinden. Dat doen we dus ook maar niet te vaak.....

Wens voor 3, ja ik woon inderdaad bij je in de buurt. Ik winkel in Z graag bij Villa Tovertoren en Baby Twinkel, af en toe bij Prenatal. Ruime winkel, veel keus in kinderkleding, maar dan weer niet in positie mode en ik vind het vervelend dat je er altijd om iemand moet vragen je te helpen, terwijl de verkopers bijna niet zichtbaar zijn.
Als ik ergens advies bij wil ga ik naar Duimeland(Eig&Wijs) in Hardenberg of naar Babypark in Hoogeveen.
We hebben nu alle grote uitgaven gedaan, ik kan me de komende tijd lekker gaan richten op de kleine tutteldingetjes, heerlijk!
Tja, dat je nu thuis moet zitten is vervelend, maar inderdaad, zolang het met jou en baby maar goed gaat. En wat is nou die paar weken op je hele werkzame leven?

Gister heb ik het kindje van mijn neef gehad, 2 weken oud, echt geweldig! En dan krijg ik zo'n zin in mijn eigen kindje om mee te knuffelen en te verzorgen!
Nog iets heel leuks, we zijn er al uit met de namen. We hadden al een meisjesnaam, maar nu ook een jongensnaam! Op de een of andere manier gaat het nog meer leven nu het ook al een naam heeft voor ons! Echt heel fijn!

Nou, de groetjes maar weer! Liefs, Karin

Terug
Bovenaan