Waar zijn de april 2009 moeders?

Hoi Maui,

Ach meid wat zullen jullie geschrokken zijn, en dat na al die ellende. Bah! Leef erg met je mee en volgens mij komt het heus wel goed. Heel veel succes bij de kinder nefroloog en hou je ons op de hoogte?

liefs,
Wendy

hoi Maui
ik breek ff in. Zag je verhaal over de nier van je kindje. Schrikken zeg! Gelukkig gaat het maar om 1 nier! En ik zeg dit, omdat mijn kindje het bij beide nieren had. Deze gingen ook keihard achteruit, waardoor we de keuze hebben moeten maken om de zwangerschap af te breken.... Bij jou ziet de 2e nier er goed uit. Dat is fijn!
goed dat ze je nu zo goed in de gaten houden, maar wel een beetje balen dat je van arts naar arts en ziekenhuis wordt gestuurd! Nog meer onzekerheid en zeker geen extra duidelijkheid zo te lezen!
Ik denk dat je er wel een beetje vanuit kan gaan dat die grote nier afgeschreven kan worden. Ik denk niet dat die straks nog kan functioneren.. Bij mijn zoontje was 1 nier zelfs geklapt, omdat hij het vocht niet kwijt kon.. De andere stond ditzelfde lot te wachten.
Wij hebben laten onderzoeken of het erfelijk was. Dit was het niet, dus botte pech. Ik ben nu 36 weken zwanger en we hebben extra controles gehad om te kijken of de nieren zich goed ontwikkelden. Ze gaven aan dat als ze zagen dat de nieren achteruit zouden gaan, ze zouden kijken naar de zwangerschapsduur en dan kijken wat beter was, het kindje halen en de nieren behandelen, of het kindje laten zitten en afwachten.. Gelukkig was dit niet nodig.
Ik kan je alleen maar aanraden, om de 2e nier goed in de gaten te laten houden, deze lijkt goed te werken! Mocht deze achteruit gaan, ga dan het gesprek aan wat het beste is, want met 1 nier is goed te leven, zonder nieren echter...

succes ermee,
liefs
patricia mama van Bas* en uk 36w3d

FIjn dat er een hoop zwangere onder ons zijn en hopelijk ook allemaal goed blijven gaan.

Maui wat een rot bericht, kan mij voorstellen dat dit flink schrikken is geweest. Hopelijk kan de arts jullie snel zekerheid geven en heeft het geen concequenties voor jullie kindje.

Ik nog een paar dagen voordat ik het verlossende woord krijg, begin hem toch aardig te knijpen nu. Gisteren lag ik gelijk met mijn zoontje op bed, zo moe was ik. Een goed teken vond ik, maar toch.......wat kan een mens onzeker zijn.

Wij hebben deze keer besloten om het nog niemand te vertellen, wilde voornamelijk mijn moeder niet mee in de stress laten zitten. Buiten mijn eigen verdriet vond ik het elke keer ook zo moeilijk als andere mensen er ook verdrietig om waren.

Fijn weekend allemaal alvast!

Hoi Rosa,

Ik snap je spanning zo ontzettend goed! Ook wij hebben gewacht tot 8,5 week. We bleken toen 9 weken te zijn dus kregen zomaar een halve week cadeau. Eerst wilde ik geen afspraak maken want ik dacht, zolang je hier zit en niemand naar je kijkt zit je goed maar toen ik eenmaal de afspraak had staan was ik zo ontzettend nerveus. Zou het wel goed gaan...Nu nog bijna een week wachten he? Wat lang. Maar ik was ook meteen doodop en ook nog eens super misselijk, dat had ik bij de eerste (MK) niet. Dus ik vind alles heel hoopvol klinken hoor! Komt goed! Ik duim enorm en laat je ons het zsm weten!

dikke knuffel,
Wendy

Hoi dames,
Wat een hoop goed nieuws, maar ook spannend nieuws: Maui, ik duim mee voor een goede afloop en straks wel een mooi kindje, dan maar met een nier desnoods.

Ik heb nog een schepje goed nieuws voor op de gelukkig steeds groter groeiende berg hier. Vandaag (19 weken en 2 dagen)   hebben we een screeningsecho gehad en het zag er allemaal keurig en gemiddeld uit. Joepie! Wat een opluchting. Ik voel het kindje nou ook en dat is echt genieten.

Morgen gaan we een weekje op vakantie naar Ameland, lekker uitwaaien en genieten van ons vieren, bijna vijven!

Bij deze ook veel geluk en voorspoed gewenst voor alle dames die nog wachten op een zwangerschap. Ik duim ook voor jullie.

Hallo allemaal,
Hoe is het ermee?
Maui, heb je inmiddels een gesprek gehad in het ziekenhuis en hoe ging dat? Wat een onzekere periode beleef je zo op het moment en dat terwijl je zo gelukkig was dat alles goed ging. Maar wat Patricia ook al schreef, met 1 nier kun je functioneren. En wie weet blijkt het dadelijk toch nog een beetje mee te vallen.....
Ik las ook iets over afspraken uitstellen om de spanning niet te voelen...
Dat herken ik ook erg goed. Ik heb 5 mei de eerste afspraak bij de VK na mijn ziekenhuiscontroles en ik knijp m ook wel hoor. Ze zal wel naar t hartje willen luisteren en aan de ene kant wil ik dat ook graag horen, maar aan de andere kant ben ik bang dat ze het niet hoort.....
Je zorgen als moeder beginnen al vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent, dat is me nu wel heel duidelijk!
Ik voel me verder nog wel zwanger, nog steeds gespannen borsten en vlagen van misselijkheid en oh oh...mijn hormonen werken zo op mijn gevoel....Nog even en ik zit met mijn clienten mee te huilen als ze weer drama's meemaken.....
Ik heb donderdag mijn eerste positiekleding gekocht en ik draag het nu al met veel plezier! Wauw, wat zit dat fijn weg, geen strakke banden om je buik! Ik dacht dat het nog niet echt nodig zou zijn, maar mijn buik begint al aardig te groeien hoor, en nog geen 12 weken!

Nou...de groetjes aan iedereen, enne, wie komt er straks nog meer met goed nieuws?

Liefs, Karin

Nou eindelijk, wij kunnen weer ademhalen! Wij hadden een heel mooi knipperlichtje op het scherm! Het hartje klopte dus en alles zag er goed en gezond uit.

Wij waren echt flink zenuwachtig, maar gelukkig is alles nu goed. Volgens de meting ben ik 7 weken en 5 dagen, maar volgens de rekenformule, 8 weken en 2 dagen. Van die laatste dagen gaan zij uit als er minder dan 1 week verschil tussen zit.

Mij maakt het allemaal niet uit, als het maar groeit tot een gezond kindje!

Toch ben ik nog gereserveerd in het blij zijn, geloof het toch meer denk ik als wij de 12 weken voorbij zijn of als we het wellicht aan mensen gaan vertellen.

Gelukkig komt er in het forum dus nu weer een positief bericht bij!

@Maui: ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat en hoe het met jullie kindje is. Laat je wat van je horen?

@ Rosa: fijn, een knipperlichtje!

@de rest: hoe is het met jullie?

Hier gaat het wel goed. De teller staat op 21.2 inmiddels en ik groei nu flink. Vanavond maar eens even de stad in om wat voorjaars- en zomerkleren met buikruimte te scoren....

Terug
Bovenaan