hoi Maui
ik breek ff in. Zag je verhaal over de nier van je kindje. Schrikken zeg! Gelukkig gaat het maar om 1 nier! En ik zeg dit, omdat mijn kindje het bij beide nieren had. Deze gingen ook keihard achteruit, waardoor we de keuze hebben moeten maken om de zwangerschap af te breken.... Bij jou ziet de 2e nier er goed uit. Dat is fijn!
goed dat ze je nu zo goed in de gaten houden, maar wel een beetje balen dat je van arts naar arts en ziekenhuis wordt gestuurd! Nog meer onzekerheid en zeker geen extra duidelijkheid zo te lezen!
Ik denk dat je er wel een beetje vanuit kan gaan dat die grote nier afgeschreven kan worden. Ik denk niet dat die straks nog kan functioneren.. Bij mijn zoontje was 1 nier zelfs geklapt, omdat hij het vocht niet kwijt kon.. De andere stond ditzelfde lot te wachten.
Wij hebben laten onderzoeken of het erfelijk was. Dit was het niet, dus botte pech. Ik ben nu 36 weken zwanger en we hebben extra controles gehad om te kijken of de nieren zich goed ontwikkelden. Ze gaven aan dat als ze zagen dat de nieren achteruit zouden gaan, ze zouden kijken naar de zwangerschapsduur en dan kijken wat beter was, het kindje halen en de nieren behandelen, of het kindje laten zitten en afwachten.. Gelukkig was dit niet nodig.
Ik kan je alleen maar aanraden, om de 2e nier goed in de gaten te laten houden, deze lijkt goed te werken! Mocht deze achteruit gaan, ga dan het gesprek aan wat het beste is, want met 1 nier is goed te leven, zonder nieren echter...
succes ermee,
liefs
patricia mama van Bas* en uk 36w3d