waarom begint iedereen al zo vroeg met fruit?

Mijn vraag spreekt denk ik wel voor zich. Ik lees hier vaak mijn baby is bijna vier maanden of is vier maanden en ga beginnen met fruit. Waarom. Het is toch beter om te wachten tot zes maanden. Nu is mijn vraag beginnen jullie omdat jullie het leuk vinden, op advies van iemand of om een andere reden.

Daar ben ik erg benieuwd naar en wacht op jullie reacties.

groetjes joyce mama van Mara 7 maanden
 
Iedereen bepaalt toch zelf voor zijn eigen kind? Waar maak jij je druk om. Als jij vindt dat je kind met 6 maanden moet beginnen en een ander met 4, dan is het iedereen zijn eigen zaak. En elk kind is anders, de een is er met 7 maanden nog niet aan toe, maar de ander met 3 maanden al.

 
Daar ben ik het helemaal mee eens anoniem!! Mijn zoontje Thomas is nu ruim 3.5 maand en hij krijgt ook al fruit en pap. Het is echt een flinkerd die wat meer om voeding vraagt. En doet het echt goed hoor het happen zeg maar. Het cb zegt inderdaad dat je beter kan beginnen met zes maanden maar dat bepaalde je als moeder zelf toch, je weet natuurlijk het beste wat je kindje wilt. Groetjes, Jeannette
 
Ik vind de vraag van Joyce legitiem, zij veroordeeld niet dat je vroeger begint met het geven van een hapje maar ze vraagt naar een reden. Onze zoon is 6 maand oud en ik had niet het idee dat hij een hapje nodig had. Totdat ik bij het cb kwam en ik een voedingsschema mee naar huis kreeg. Met groentehapje, fruit en yoghurt! Ik dacht dat hij er nog niet aan toe zou zijn. Ik vraag mij nu af ik dit had moeten merken bij mijn zoon. Heeft een kind deze vitamines nodig? Misschien zijn er dames die mij antwoord kunnen geven op deze vragen.
 
Ik mocht met 4 maanden met groente of fruit beginnen van het CB als ik zelf dacht dat hij daar aan toe was. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar hij bleek er pas aan toe te zijn toen hij 6,5 maand oud was.
Groetjes Renate
 
ben het met de eerste twee dames eens je bepaald het zelf als je dat gaat geven ieder kind is anders leg tien baby s naast elkaar zie je tien verschillen dus als iemand vind dat zijn of haar kind er aan toen is gewoon geven
 
nou nou dames ten eerste maak ik me nergens druk om iedereen moet doen wat goed is voor je kind dus vind het raar om dit zo te stellen.

Ik veroordeel niemand ik vroeg het me gewoon af omdat ik zelf laat ben begonnen met 6maanden ivm koemelkeiwitallergie.

Anoniem waarom ga je meteen in de verdediging het is gewoon een vraag en geen verwijt hoor.

Anoniem (van het lijstje van het cb)
Ik weet niet of je bv geeft maar ik merkte het wel aan haar ze ging happen en wat smakken. Maar ik merk ook dat ze aan de bv nog steeds genoeg heeft. Ze is nu 7,5 maanden en vind groente en fruit maar zozo. Dus bv voldoet nu nog genoeg en zie groente en fruit echt als bij voeding. Na het eerste jaar gaat het pas als hoofdvoeding gelden dus is het tot die tijd niet echt nodig.

Wil wel ff kwijt dat ik het jammer vind dat mensen zich aangevallen voelen. Ten eerste is dat niet mijn bedoeling en ten tweede krijg ik het idee dat jullie het nodig vinden om je te verdedigen terwijl ik gewoon iets vraag. Misschien kan daar voortaan gewoon een antwoord op gegeven worden zonder meteen in de aanval te gaan?

Gelukkig zijn er ook mamas die wel gewoon antwoord geven.

groetjes joyce mama van Mara
 
Ik geloof dat Joyce gewoon een vraag stelt, dus kan je er natuurlijk ook gewoon antwoord op geven.
*Bij mijn oudste was het nog de gewoonte om met 4 maanden te beginnen, toen was 6 maanden nog niet ter sprake.
*Bij mijn tweede kwam 6 maanden al steeds meer ter sprake en raadden ze het me ook aan om dat ze al aardig wat astma aanvallen achter de rug had en je dan een grotere kans hebt op allergieën.
*Bij mijn derde was inmiddels de keus gesteld tussen 4 en 6 maanden, maar had ik gewoon zin om het haar te geven en ze vond het heerlijk.
*En bij mijn laatste eigenlijk het zelfde.
Een hele rij zo!
Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan