waarom begint iedereen al zo vroeg met fruit?

Hoi Joyce, Allereerst wil ik je een complimentje geven voor je vaak goede adviezen!! Ik lees ze altijd met plezier.
Even over de fruithap; ik ben ook met 4 maanden begonnen. Mijn dochtertje begon al een paar weken met allemaal hapbewegingen. Toen hebben ze op het bureau gezegd dat ik het mocht proberen als ik wilde. En het ging gelijk erg goed. Ze is nu 6 maanden en een super vrolijke meid!
Moest het effe kwijt!!
Groetjes Laura (een andere als boven)
 
mijn dochter drinkt gewoon sap, melk, karnemelk enz., met de mazzel dat ze alles(behalve thee) lekker vind en nergens last van heeft. dit is wel na overleg met de cb.
 
Laura bedankt voor het compliment.

Pita,
wat grappig en fijn dat ze zo goed reageert op alles zeg. Ik wou dat mijn dochter het ook zo goed reageerde op van alles. Helaas zit ik nu pas in het stadium van het proberen en kijken waar ze op reageert en waar niet. En soms is dat heel naar en moeilijk. Want al zit er een klein "foutje" in dan krijgt ze eczeem en zo een jeuk. Maar goed dat leer je vanzelf en blijf zo lang mogelijk door gaan met de bv zodat de kans groter is dat ze er over heen groeit.

groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
Joyce,

Ik ben op aanwijzing van het cb met 4 maanden begonnen met het proberen van een fruithapje. Het kleine jong was er ook wel aan toe. Hij jatte de boterham al uit je hand als hij erbij kon. De reden waarom jij pas zo laat kon beginnen was de koemelkallergie. Dan zeggen ze altijd dat je niet eerder moet beginnen dan maand 6. Anders mag het al wel eerder. Staat ook op de potjes olvarit vanaf 4 maanden.

Groetjes Annerieke mama van Colin 4 maand
 
Hoi annerieke,

Ik ben inderdaad door de allergie later begonnen. Maar dat was ook zo geweest zonder de allergie hoor. Omdat dan de darmpjes pas goed ontwikkeld zijn en kinderen tot die tijd alleen op melk kunnen leven.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet of dat ook zo is met kv geef namelijk bv. En het liefst wil ze dat ook alleen maar.

groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
Terug
Bovenaan