waarom begint iedereen al zo vroeg met fruit?

Wij zijn op advies van de kinderarts met 4 maanden begonnen met af en toe fruit nadat twee weken te hebben gedaan mag ze nu elke dag fruit, en zelfs groente kunnen we nu ze 5 maanden is mee beginnen ook mag ik haar nu twee pap flessen gaan geven! Romi heeft heel veel last van haar darmen en kon moeilijk poepen en ze heeft reflux dus moeten we van de omneo1 over naar de Nutrilon AR Die weer niet helpt tegen krampen etc... Dus mochten we het met fruit proberen en inderdaad het poepen gaat nu redlijk goed en ook de reflux word door de voeding verminderd. De fruit zorgt ervoor dat de ontlasting wat soepeler word en ze niet meer zo hoeft te persen en krijzen! Ik wil vanaf morgen beginnen met de eerst maar eens kijken hoedat gaat en dan evt.de pap!
Tjeetje wat gaat de tijd toch snel...!

groetjes
 
Ik geef al bijna 10 mnd borstvoeding en ben met 5mnd met een fruithapje begonnen, want ik zag dat ze er gewoon aan toe was. Met 6mnd ben ik begonnen met een groentehapje. Verder krijgt ze volledige borstvoeding en smorgens een bordje pap.Ik ben nog heel blij dat ik nog borstvoeding kan geven want de tijd gaat inderdaad zo snel nog even en ze is alweer een jaar!!!!!

Groetjes
 
Hoi Joyce,
pff.wat kunnen mensen toch bijzonder reageren op een normale vraag. Ik heb dus zelf de vraag gesteld over bijvoeding bij bijna 4 maanden. Allereerst vind ik het zelf leuk. Eerlijk toch? wie vind het niet leuk om zijn kind te zijn groeien??Maar....als ik merk dat ze er dus geen zin in heeft of blijkt dat ze er slecht op reageert of anders dan positief, dan stop ik er gewoon mee en proberen we het later wel weer een keer. Ik heb wel het idee dat ze er aan toe is. Ze is helemaal niet zo groot en zwaar, maar is nu bv. 5285 gr. en krijgt 5 flesjes van al 180 cc.(dit iov.cb).En echt...slurp..en op..een heel tevreden babytje, maar lust volgens mij wel meer...nu dus fruithapje geprobeerd en ik kreeg een hele grote lach nadat er eerst een heel "vies" gezichtje kwam. Een paar kleine ienemienehapjes geprobeerd en toen weer klaar. Het belangrijkste is dat zij er goed op reageert en dat ze in ieder geval genoeg melkvoeding krijgt. Als ik merk dat ze dit nu minder gaat drinken, dan is het ook gelijk weer einde oefening.
Vind het trouwens heel goed van je hoor dat je ook gewoon een vraag stelt. Is niet gek..enne...ik zie je zeer regelmatig op dit forum voorbij komen met volgens mij hele nuttige antwoorden. Ik ben er in ieder geval blij mee dat er ook moeders met al iets oudere babies reageren. Jullie hebben al meer ervaring! Daar is dit forum tenslotte voor!
 
Hoi Joyce,
Toon is nu 4 maanden en we gaan wachten met fruit tot 6 maanden. Hij krijgt volledig borstvoeding en als je dan fruit gaat geven verandert de darmflora heel erg (Ph waarde verandert). Na 6 maanden zijn de darmen meer gerijpt. Ik wacht dus liever nog even. Toon doet het prima op borstvoeding alleen dus dat laten we nog maar even zo.
Groetjes.
 
leuk leuk leuk.
Fijn dat er mensen reageren. Chris, Eerlijk is eerlijk je zegt het goed je vind het leuk om je kindje te zien groeien en vind het leuk om uit te proberen. Maar denkt daar wel overna. Van mocht het niet goed gaan of drinkt ze minder dan is het klaar.

Ik schuif inderdaad hier vaak voorbij en geef hier en daar wat antwoorden in de hoop dat andere er wat aan hebben. En was nu gewoon nieuwsgierig naar de rede waarom voor de 6maaanden fruit vandaar mijn vraag.

Haha Laura dat van het warme ken ik. Hier wil ze ook liever niets wat warm is maar zodra de groente koud word lust ze het wel.

Pita, Wat drinkt jou dochter nu dan als ze geen melk meer krijgt. Mara drinkt namelijk nog 5 keer bv.

He mirjam inderdaad daar kom ik ook regelmatig langs. En ben het wel met je eens dat bij bv moeders de bijvoeding meestal van zelf sprekend later is en dat we zo lang mogelijk bv geven met een rede. Ik heb er inderdaad voor de bevalling al over nagedacht van ik ga het doen niet de twijfels als dit of dat maar nee ik ga het doen.
Het ging niet altijd even soepel maar teon we er achter kwamen dat ze die allergie had was het meteen zeker dat ik minimaal 6 maanden alleen bv zou geven en nu de 6 maanden voorbij zijn zeker 12 maandne en dan zien we wel weer verder.

De rest van de dames natuurlijk bedankt.
groetjes joyce mama van Mara
 
Groot gelijk masja,

Zolang ze het daar goed op doen lekker laten zo. En genieten van de momenten.
Als het aan Mara lag waren we toen ze weer beter was helemaal niet meer begonnen met de bijvoeding ze vond de bv op eens veel lekkerder. Dus dat krijgt ze ook volop

groetjes joyce mama van Mara
 
Ik ben ook begonnen met 4 1/2 maand om met de fruithap te starten en waarom gewoon omdat mijn zoontje behoefte had aan wat vaster voedsel en ik het zelf ook een gezellig ritueel.Hij maakte constant smakgeluiden en keek het eten uit onze monden dus waarom zou je tot 6 maanden wachten.Met 6 maanden moeten ze echt over naar vast voedsel en ik vind het wel zo plezierig dat mijn zoontje al goed van een lepeltje kan happen zodat we straks met 6 maanden ook de groente hap kunnen toevoegen we kijken er nu al naar uit om te starten.Ik vind dat ieder voor zichzelf moet weten wanneer die met vaste voeding start en dat je gewoon moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt.Groetjes Ingrid.
 
Hoi ingrid,
Ik ben het niet met je eens dat ze met 6 maanden vast voedsel moeten. Want met 6 maanden begin je met oefenen tot een jaar is het bijvoeding dus is melk nog de hoofd voeding.
Daarna word het hoofdvoeding.

Van het leuke ritueel dat vind ik ook kan er ook echt naar uitkijken het moment dat ze groente lekker vind en kan zitten zodat we met zijn drieeen kunnen eten aan tafel.

Groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
Terug
Bovenaan