waarom begint iedereen al zo vroeg met fruit?

Hoi Joyce,
Zo te zien hebben we allebei onze reactie zo'n beetje tegelijk geschreven. Nu mijn berichtje onder de jouwe staat, staat mijn openingszin in bovenstaande stukje een beetje raar. Maar goed, je begrijpt vast m'n bedoeling.
Groetjes Esther.
 
Eerder zat ik er bijna nooit achter, maar sinds ik deze site heb ondekt ben ik er niet meer achter weg te slaan. Ik wordt er nu trouwens wel achter weggehuild. Er wil er nog eentje eten.
Ach ja, morgen weer meer.
Groetjes Esther
 
Hoi Joyce!
Volgens mij zie ik je ook wel eens bij het borstvoedingsforum verschijnen ;-) !

Ik ga ook pas over 1,5 maand beginnen met bijvoeding, mijn zoon is dan bijna 6 maanden.

Zelf heb ik het idee dat wanneer je bv geeft het bijvoeden minder vanzelfsprekend is bij 4 maanden. (Ik zal hier misschien gigantisch om worden aangevallen, maar het zij zo...) Ik heb het idee dat de meeste vrouwen die bv geven dit doen met een achterliggende reden en een zeker bewustzijn van allergieen die al in de fam heersen, vandaar dat het voor hen minder vanzelfsprekend en vaak niet verstandig is om met bijvoeding te beginnen. Ik heb namelijk nog maar heel weinig gehoord van moeders die kv geven dat ze pas met 6 maanden bijvoeding introduceren.

Klopt het dames? Of heb ik het helemaal mis?
 
ik ben met 3,5 maanden begonnen met bijvoeding en mijn dochter van 7 maanden krijgt nu helemaal geen fles meer......maar lust dat ook niet.ik heb echt alles gedaan en geprobeerd maar ze doet het nu prima zonder pap, fles of alles wat in die richting gaat.
 
Mijn dochter van nu 7 maanden krijgt volledige borstvoeding, en sinds ze zo'n 3,5 maand is ben ik begonnen met fruithapjes. Ze vindt het heerlijk en ze was er ook aan toe. Het is een vrij tenger kindje, dus die fruithap met liga zorgde er toch voor dat ze wat dikker werd. Ook bv mama's beginnen dus soms vroeg met bijvoeden.
Alleen alles wat warm is krijg ik er niet in bij haar, dus daar dring ik niet teveel op aan.
 
Terug
Bovenaan