waarom er potjes voor kidz v.a. 4 mnd bestaat...

quote: debby mv BElanna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-07-2008 15:22:23'));

De juiste wijze is: MOEDER-INSTINCT

Precies, dat is de juiste wijze.
Ik snap dan ook heel de bedoeling van dit topic niet. Weer zó jammer dat moeders die overtuigd zijn van hun gelijk, geen ruimte laten voor een andere zienswijze...
Sil

Het eerste wat ik denk als ik bovenstaande topic lees is: GEFELICITEERD!!! Je bent er in geslaagd om de info van de rapley methode via kopiëren hier neer te plakken. En waarom? Rapley en de achtergronden hiervan is slechts één mening. En alhoewel ik groot voorstander van die methode ben, realiseer ik mij terdege dat het slechts een gedachtegoed is. En dat ieder kind anders is etc etc. GEFELICITEERD dat jij JOUW overtuiging hebt gevonden, maar val anderen niet lastig met wat JIJ denkt dat goed is voor JOUW kind... en pretendeer al zeker niet te weten wat goed is voor ALLE kinderen.
Succes met je rapley.... ik hoop van harte voor je dat jullie kindje zich conformeert aan jullie overtuiging!

Mirjam mv Jinte 19mnd

hey.

mijn dochtertje was nog niet eens 4 maandjes toen ze haar 1e fruithapje kreeg.
en ach, als het echt zo slecht zo zijn, dan mag het niet verkocht worden.
nathalia krijgt het van mij vers. vitamintjes zijn goed voor iedereen en dus ook voor baby'tjes.
en het meningsverschil of het nou wel of niet bij 4 maanden mag,
tja... ik was 5 maanden toen at ik al een boterham en at ik al met de pot mee.
toen werd daar niet zo op gelet. tegenwordig is het meer: je mag dit niet en je mag dat niet.
ik geef nathalia ook regelmatig een liga in haar handen.
tuurlijk zit ik dan ook op haar lip om het in de gaten te houden hahahaha.
luister naar je zelf.

als jij denkt dat jou kindje er klaar voor is, dan moet je dat gewoon doen.

groetjes, do

Pffff, wat een gezeik weer!

Iedereen staat zo ongeveer strak van de zenuwen als er iets niet helemaal volgens het boekje gebeurt.

Gewoon lekker doen wat je zelf denk dat goed is! Enneh, volgens mij kregen wij al met 3 maanden fruithap.... Ikzelf ben er in ieder geval niet slechter van geworden.

Dames: volg je gevoel (ook al is dat soms moeilijk,  I know!).

Groetje, Cro.

He hoi,

Ik wilde eigenlijk helemaal niet reageren, maar kan het toch echt niet meer laten.
Er zijn zoveel verschillende meningen en mensen zeggen zoveel verschillende dingen. Zelfs bij de cb's hebben ze niet dezelfde richtlijnen.
Ik ben laatst bij het cb geweest en vroeg ik wanneer ik met groente en fruit mocht beginnen. Er werd me toen door de arts  verteld dat het normaal was  om te wachten tot 6 maanden. De laatste keer dat ik bij het cb was, was er een andere wijkverpleegster omdat onze eigen met vakantie was. Ik heb het toen nog eens gevraagd en die vertelde doodleuk dat ik best kon beginnen (onze dochter was toen 4 maanden) als ik dacht dat ze eraan toe was.
Tja wat moet je dan he.

Ik ben toen langzaam begonnen. Ze vindt het heerlijk en smult er ongelooflijk van. Ze heeft ook helemaal geen last van haar darmpjes gehad en het poepen gaat stukken beter.
Wij kregen al fruithap met 3 maanden en aten met 6 maanden gewoon met de pot mee.
Tuurlijk veranderen er veel dingen en dat is soms ook goed. Maar dat houdt niet in dat het vroeger allemaal verkeerd was. Wij zijn er toch ook niet slechter van geworden.

Ik vind gewoon dat je ieder in zijn waarde moet laten. Je doet wat jij denkt dat goed is voor je kindje. Vindt jij dat je moet wachten met vast voedsel tot je kindje 6 maanden is, dan is dat prima.  Maar dan moet je niet op zo'n manier reageren als mensen al eerder beginnen met de vaste hap.
Want wat ik goed vind hoef jij niet goed te vinden.

Ik vind het veel belangrijker om tips te krijgen hoe ik de dingen moet aanpakken, want we zijn al onzeker genoeg. Tenminste als ik voor mezelf spreek. Ik doe ook wat ik denk dat goed is en wat mijn gevoel me ingeeft. Wij hebben een vrolijke meid die heerlijk in haar vel zit en dat is voor mij het belangrijkste.

Groetjes Anne

hoi

ik geef tessa vanaf 4 maand groente en fruit. ze vind melk niet lekker, en ander eten wel.ik vind dat je zonder de situatie te kennen niet kunt oordelen over een ander. Ik was daarvoor gewoon 24 uur per dag bezig om haar maar te laten drinken, nu gaat het zoveel beter, en hebben we eigenlijk geen strijd meer met het eten. Mijn dochter van 2 heb ik hetzelfde mee gedaan, en die eet echt alles. ook buitenlands eten en rauwe groenten. ze is een groot fan vanbijvoorbeeld zalm. dus gewoon doen wat je hart je ingeeft. tessa krijgt nu ook al yoghurt. ze vind melk echt niet lekker, en yoghurt wel.

groetjes grietje

Het is me het topic wel weer hoor! Elk forum krijgt wel weer zo'n topic...
Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar doe het nu dan toch.

Ik vind dat iedereen het moet doen zoals het goed voelt! Zeker omdat jij alleen kan zien hoe je kindje is en waar je kindje aan toe is.
Tijn mijn oudste is met 3 maanden overgegaan op flesvoeding omdat hij simpel weg niet meer groeide  op de borstvoeding en hij  heeft de eerste vaste hapjes bij 5 1/2 maand gehad. Dit werd toen geadviseerd omdat het de bedoeling is dat ze met 6 maanden 1 voeding vervangen voor de warme maaltijd. Ik heb dat toen ook gedaan. Ook ik vond die Rapley methode wel wat, maar mijn zoontje dacht daar heel anders over. Ik kon het niet fijn genoeg pureren, dan nog vond hij het vreselijk al die structuren in zijn mond. Nu is hij bijna 3 en prak ik zijn eten bijna allemaal nog door elkaar, omdat hij gewoon weg geen 'warm-eter' is en het zo makkelijk mogelijk naar binnen wil krijgen. Hij heeft laatst gekookte wortelen zo gegeten, dat was voor 't eerst.
Emma is nu 4 1/2 maand en krijgt alleen nog maar borstvoeding, dat wil ik graag zo proberen te houden, omdat ik de mening heb dat ze tot 6 maanden voldoende hebben alleen borstvoeding of flesvoeding. Over een maand zullen we weer langzaam beginnen met het introduceren van de verschillende smaken. Dus eerst alleen bloemkool en zo alle gangbare groenten af en dan langzaamaan wat fruit en aardappelen. Ook ben ik een voorstander vanzelf maken, maar ik vond de potjes ook wel erg handig tot 1 jaar..daarna is het mee-eten een stuk makkelijker.

Ik vind het altijd wel verontrustend om te lezen dat deden ze vroeger ook. Vroeger reden ze ook zonder gordel, lagen de kinderen los op de achterbank in een kinderwagenbak, vroeger doopten ze een speen in jenever met suiker, dan waren de kinderen lekker zoet.....ach ja dat was vroeger..tegenwoordig weten we veel meer, daarom veranderen de richtlijnen waarschijnlijk ook. En het consultatieburo is er om te adviseren, wat je er mee doet moet je helemaal zelf weten.

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan