Waarom mag je al die dingen niet meer eten en drinken???

Blauwe schimmelkaas mag je gewoon eten, tenzij het van rauwmelkse kaas gemaakt is. Als het van rauwmelkse kaas is, mag het wel gewoon op je pizza of door een warme saus, want door verhitting schakel je de bacterie uit die evt in de rauwmelkse kaas kan zitten.

Groetjes
Wasabimammie!

OK, bedankt!

Gisteravond zaten we op een terrasje. Ik was al die zoete dubbelfrisjes en appelsapjes even helemaal zat en daarom besloot ik een ALCOHOL VRIJ biertje te bestellen. Weet je wat ik tot mijn stommem verbazing zag? Er staat èn ALCOHOL VRIJ  op het bierflesje en vlak daaronder: BEVAT 0,5 % ALCOHOL!
Grrrrrrrrrrrr. Wat een oplichterij! Nu bleek het biertje ook nog eens vreselijk smerig te zijn, dus dat scheelde weer. Heb het mooi laten staan! Heb uiteindelijk maar een tonic besteld, Wat drinken jullie allemaal in de horeca? Kan toch moeilijk altijd maar een glas water bestellen. En ik hou niet zo van prik........, maar die zoete drankjes gaan echt m'n keel uithangen!

Hoi Nico,
tsja, veel drank is inderdaad echt zoet. Ik drink zelf veel ice tea. Lekker fris met een schijfje citroen erin. En inderdaad dubbelfris of sinasappelsap.
Veel meer keus is er niet vrees ik.
Groetjes V.

Ik vind ice tea uit die pakken en flessen ook nog erg zoet. Als ik het zelf maak, koude thee met citroen vind ik het wel erg lekker. In de horeca bestel ik ook wel rivella, is ook niet zo zoet, en inderdaad tonic, ook lekker voor de variatie he! Maar zelf houd ik het vaak bij een spaatje, moet zeggen, dat dronk ik voor mijn zwangerschap ook al met liters tegelijk.
Groetjes
Wasabimammie!

quote: harma25 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-07-2006 16:18:06'));

Hoe zit het dan met legionella? Er is nu weer een kleine uitbraak door zo'n koeltoren.. dus straks al die koeltorens weg of aangepast voor bakken geld. En dan? Hoe zit het met je douchje thuis? Die van ons wordt nooit gecontroleerd, weet niet hoe het bij jullie zit.

Mijn douche wordt ook niet gecontroleerd, maar het is een algemeen bekend advies dat als je op vakantie bent geweest je de warme douche open moet draaien om de leidingen goed door te spoelen en daarbij goed te ventileren.
Dit is ook ter voorkoming van een eventuele legionella besmetting.

Terug
Bovenaan