Waarom nieuwe kleertjes wassen?

Ik vraag me steeds af waarom je nieuwe babykleertjes MOET wassen!
Ok ik zal het sowieso wel doen, maar wat is het gevaar als je het niet doet?? Als iemand mijn kleine vast heeft (met niet gewassen kleding) dan is er toch ook niks aan de hand??

Weet iemand ook hoelang je van te voren de GEWASSEN kleertjes in de kast van de babaykamer mag leggen? Ik wil het namelijk gelijk met mijn verlof wassen, dan in een opbergdoos met geurbuiltje van Zwitsal, en dan ????? weet niet wanneer in de kast.

Neem aan dat de kleertjes die je babytje als eerste aan moet ook gewassen moet zijn, wel jammer want als je lekker zacht pakje koopt en je mag geen wasverzachte gebruiken of tenminste niet met geur? weet neit of ze er in neutral ook zijn. dan voelt het pakje gelijk al stugger.
Ook de washandjes, handdoeken badjasjes? etc. moeten eerst worden gewassen? en hoe zit het met slabbers?? Ik durf nieuwe kleertjes die al zo klein zijn sowieso niet op 60 C te wassen, maar dat hoeft toch ook niet persee?? Sow wat een vragen he :)
 
Hahaha wat een toeval!! Ik heb gister Neutral wasmiddel gehaald omdat iedereen zegt dat ik het daarmee moet wassen, maar weet verder ook NIKS!! Aantal graden, hoever van te voren, wasverzachter etc etc.!!??

Ervaren moeders, help!
I
 
BIBI...IK was de kleertjes altijd omdat ik het gewoon vies vind van uit de winkel...iedereen heeft er aan gezeten..en ik vind het voor mij gewoon frisser...
Niks moet natuurlijk...maar tis ook leuk...

Over neutral...daar zijn de meningen over verdeeld..
Ze zeggen dat je dat moet doen omdat je kindje misschien wel allergisch zou kunnen reageren op was poeders enz...

Nou ik was altijd mijn kleding met robijn...ruikt gewoon veeel lekkerder en heb ook altijd geurbuiltjes in mijn kast hangen!!
 
Ik heb bij de eerste echt alles gewassen en gestreken (zelfs de rompertjes:p). Omdat ik ook veel had gekregen, dus vond ik het wel fris om dat te doen. Heb geen wasverzachter gebruikt. Ik gebruik schoonmaakazijn als wasverzachter (tip van mn moeder).
En kleertjes die je nieuw gekocht heb hoef je denk niet perse op 60 graden te wassen. Ik denk dat 30 graden al genoeg is.
 
Je nieuwe baby kleertjes kan je gewoon op 30 graden wassen..ze zijn immers nog niet vies..
Ik gebruik alleen was verzachter als ik mijn kleding niet in droger gooi!
en dus ophang...

Als je kleintje straks spuitluiers krijgt met die heerlijke gele poep ..dan ga je je kleertje ws wel iets heter wassen...zowie zo je hydrofiel luiers waar je je baby mee afdroogt na het badderen...

Ik hang baby kleding in het begin op..omdat ik dan nog niet zo veel hoeft te strijken..hahah ik heb al zo druk huishouden...maar bijv de hema en pakjes van mexx zijn juist gemaakt voor drogers en kan totaal geen kwaad...
 
Ik was de babykleertjes op 30 graden met neutral..
maar dat strijken hoeft van mij niet.. wat een werk..
En je kunt het gewoon al in de kast leggen, ik gebruik ook geurbuiltjes maar dan van Robijn vindt dat lekkerder ruiken..
bij mijn vorige die zwitsalgeurbuiltjes gebruikt maar wat begint dat na een tijdje te stinken..
krijgt die lucht dan niet meer uit de kast..
 
Terug
Bovenaan