Waarom nieuwe kleertjes wassen?

Ik was sowieso de knuffeltjes die al eens gebruikt zijn. Het idee van oude speekselresten en snothandjes van andere kinderen die nog in het knuffeltje zitten vind ik niet echt aantrekkelijk :p
Nieuwe knuffels gaat m'n moeder een snel sopje geven, gewoon voor de zekerheid..
 
Knuffeltjes doe ik op een handwasje, de meesten zijn sowieso al niet geschikt voor de wasmachine volgens mij. Vulling klontert en droogt idd niet mooi op.
 
Je moet baby kleren wassen ivm bepaalde stoffen. Wasverzachter dient ook niet gebruikt te worden aangezien men niet weet of de babyhuid hier goed op reageert. 30graden is prima met nieuwe babykleding. Neutral word aangeraden ook ivm eventuele allergische reacties op andere wasmiddelen. 
 
Het is om de chemicaliën uit de kleertjes te wassen en te strijken, 30 is genoeg. Wasverzachter zou ik niet doen ivm gevoelig huidje baby en de parfum en parabenen die erin zitten. Mijn zoontje zou kan wel tegen elk merk wasmiddel maar op wasverzachter reageert hij
 
Hoi,
Vanaf het begin gewassen met Robijn wat wij ook hebben.
Kraamzorg gaf ook aan een heel klein beetje wasverzachter erbij te doen om te kijken of ze niet reageerde.
Dit telkens meer kunnen doen en het is geen probleem voor haar.

Neutral niet voor gekozen want als ze bij ons ligt dan zou ze toch in aanmerking komen met Robijn..

Doeken etc op 60 graden en kleding was ik op 30 graden.
 
Terug
Bovenaan