Waarom nieuwe kleertjes wassen?

Dank jullie voor de tips!
Ga de nieuwe dan wassen met Neutral op 30 graden, zonder wasverzachteren op basis van viezigheid zie ik in de toekomst na geboorte wel verder :)
Ik ga wel braaf strijken op het begin (kleertjes dan, niet de rompertjes enzo), maar kijk wel waar het schip strand haha ;-)
 
Volgens mij moet je de kleertjes wassen ivm de "fabrieksstoffen" die in de kleertjes zitten omdat de pasgeboren kindjes nog een erg gevoelige huid hebben. (Is mij verteld).

Groetjes Redaro (mama van een zoon van 2 en nu weer een decemer mama)
 
de kleertjes hoef je niet percee met neutral te wassen, ze zeggen wel dat het beter is voor de gevoelige huid maar ik en mijn dochter kunnen niet tegen neutral. hoe dat kan is voor ons ook een vraag.
je kan gewoon je eigen wasmiddel gebruiken.

gr een okt mama
 
Redaro heeft gelijk erin dat je ze moet wassen ivm fabrieksstoffen. Een truitje waar veel kleurstof inzit, bijv. fel rood, kan ik zelf niet aandoen want dan krijg ik vervelende huiduitslag. Het is een soort van 'papje' die dan nog in de stof zit (daardoor voelen kleertjes vaak ook stugger aan als ze nog niet zijn gewassen, voelt niet fijn op dat weke babyhuidje die de droge lucht buiten het vruchtwater niet gewend is), daarom komt er meestal met een 1e was ook zoveel kleur in het water (probeer maar eens met een handwas). Dat wil je je baby dus niet aan doen.

Over het wassen zijn de meningen inderdaad verdeeld. Ik heb Neutral in huis (zowel wasmiddel als wasverzachter daarvan) maar vind het zo vreselijk stinken dat ik het altijd toch iets meng met gewone wasmiddel en wasverzachter. Mijn moeder deed haar was ook altijd met gewone wasmiddel en wasverzachter en ik heb nergens last van gehad terwijl ik van nature toch een best gevoelige huid heb. Mocht de baby er wel last van hebben ga ik natuurlijk alleen nog maar Neutral gebruiken. Ik heb afgelopen weekend voor het eerst alles gewassen (strijken doe ik niet aan, tenzij het moet) en toen het droog was gewoon meteen in de kast gelegd/gehangen. Stof komt overal, de kast staat al een paar maanden in elkaar en is dus doorgelucht, dus ik zou niet weten waarom het niet al in de kast zou kunnen.
 
Het lijkt wel een bibi topic te worden hihihihi
Gelukkig hebben meer mensen er wat aan! Ideaal deze mama club.

Maar bedankt voor de tips!
Het is ons eerste kindje dus wil je vaak alles volgens de regeltjes doen.
Had ook al wel neutral gekocht, kwam het toevallig tegen bij de kruidvat in de aanbieding en dacht meenemen. Anders had ik misschien ook wel m`n eigen wasmiddel gebruikt.

Maar hebben jullie ook de dekentjes uitgewassen???
 
heerlijk deze discussies! Ik was ook nieuwe dekentjes en lakentjes...Bij mij gaan ze al bijna vijf jaar mee (ook in de droger!) en je ziet er niks aan, dat spul is gemaakt om vaak (en heet op 60 graden) te worden gewassen) er zal regelmatig spuug of poep inzitten.. In principe was ik alle baby/kinderkleding op 40 graden (met ariel vloeibaar) tenzij het erg vies is dan op zestig graden..en idd de rompers ed met spuiluiervlekken...die krijg je zelfs op 60 graden niet altijd schoon, ik behandel de vlekken dan ook voor met vanish.. strijken doe ik wel met de kleine kleertjes, ik heb er een hekel aan maar niet aan dat kleine spul, is zo klaar en wordt het lekker zacht van.. Succes ermee!
Liefs, mvtwee
 
Dekentjes etc. heb ik ook gewassen. Mij is verteld dat je het beste katoenen dekens kunt gebruiken ivm ventileren en dat pluist niet (dat doet katoenen kleding ook niet als je 'goed' wast).
Ach ja, iedereen merkt straks vanzelf wel aan z'n kleintje waar die wel en niet tegen kan. Elke baby is sowieso anders!
 
Terug
Bovenaan