Redaro heeft gelijk erin dat je ze moet wassen ivm fabrieksstoffen. Een truitje waar veel kleurstof inzit, bijv. fel rood, kan ik zelf niet aandoen want dan krijg ik vervelende huiduitslag. Het is een soort van 'papje' die dan nog in de stof zit (daardoor voelen kleertjes vaak ook stugger aan als ze nog niet zijn gewassen, voelt niet fijn op dat weke babyhuidje die de droge lucht buiten het vruchtwater niet gewend is), daarom komt er meestal met een 1e was ook zoveel kleur in het water (probeer maar eens met een handwas). Dat wil je je baby dus niet aan doen.
Over het wassen zijn de meningen inderdaad verdeeld. Ik heb Neutral in huis (zowel wasmiddel als wasverzachter daarvan) maar vind het zo vreselijk stinken dat ik het altijd toch iets meng met gewone wasmiddel en wasverzachter. Mijn moeder deed haar was ook altijd met gewone wasmiddel en wasverzachter en ik heb nergens last van gehad terwijl ik van nature toch een best gevoelige huid heb. Mocht de baby er wel last van hebben ga ik natuurlijk alleen nog maar Neutral gebruiken. Ik heb afgelopen weekend voor het eerst alles gewassen (strijken doe ik niet aan, tenzij het moet) en toen het droog was gewoon meteen in de kast gelegd/gehangen. Stof komt overal, de kast staat al een paar maanden in elkaar en is dus doorgelucht, dus ik zou niet weten waarom het niet al in de kast zou kunnen.