Wachtbankje

Hoihoi,

Ik ben het ook helemaal zat. Ik wil eindelijk wel weer eens voelen hoe het is om gewoon een eind te kunnen wandelen of fietsen zonder pijn. En om me gewoon te kunnen omdraaien in bed zonder pijn. Om niet iedere keer als iemand belt te moeten terugbellen, omdat ik niet genoeg tijd heb van de bank naar de telefoon te lopen.

Gisteravond zat mijn man te klagen dat ie spierpijn had. Mijn reactie... Stel je niet aan. Ik heb al 7 maanden pijn!! Keek ie heeel schuldbewust en heeeel zielig. Heb ik m toch maar wat tijgerbalsem gesmeerd.

Ik ben vrijdag uitgerekend en ik hoop echt dat ie er dan is. Op de yoga zei vorige week donderdag al niemand meer 'tot volgende week' tegen mij. Maar alleen 'doei' en 'succes'. Ik hoop maar dat ze gelijk krijgen. Ook mijn afspraak bij de fysio morgen was onder voorbehoud. Maar ik vrees dat die nog gewoon doorgaat.

Vorige week donderdag was het nog zo onrustig in mijn buik. Slijmprop verloren en alles. Maar nu .... Helemaal niks. Alleen een zeer levenslustig manneke van binnen, die de uitgang niet kan vinden (probeert via mijn ribben naar buiten te klimmen)

Zucht... Probeer maar zo weinig mogelijk te wachten en zoveel mogelijk bezig te blijven en mijn gedachten verzetten. Ga zometeen naar het nieuwe ziekenhuis. Moet nog een nieuw ponskaartje laten maken, dus ik moet daar toch zijn.

Hoi hoi allemaal,

Ook ik heb het helemaal gehad hoor! van mij mocht het een uur geleden wel komen....
Het zit bij mij al vanaf vorige week te "rommelen" in mijn buik (menstruatie-achtig gevoel) en donderdagnacht en vrijdag hele dag voorweeen gehad, zaterdag en zondag nergens geen last van en vandaag zit het toch weer te "rommelen" echte weeen zijn het niet, meer af en toe een kramp!

Ik ben trouwens donderdag as uitgerekend en hoop dat ik woensdag niet meer op controle hoef te komen! maar ja het kindje komt, wanneer het komen wil he?
Maar zit me suf te kijken of ik mijn slijmprop al verlies (nog niet) of dat mijn vliezen breken... hoop dat dat binnenkort gebeurd, dan weet je in ieder geval dat je gaat bevallen binnen 2 dagen! met die voorweeen weet je het niet he?

Succes allemaal,

Liefs sabina (39+4 weken)

Gebroken vliezen is niet fijn hoor! Dan liever voorweeen.
Bij mijn eerste is de bevalling met precies 38 weken begonnen met gebroken vliezen!
Maar dan hoef je ook nog geen weeen te hebben! Maar dan zit je dus wel echt te wachten!
De vliezen braken op vridjagochtend om 8:30 uur. Pas om 24:00 uur ;s nachts begonnen de weeen. Gelijk om de 5 minuten. 's ochtends nog maar 3 cm, Dag thuisbevalling!
Uiteindelijk ;'s avonds om 19:45 uur bevallen!

Met gebroken vliezen heb je (en je kindje) zoveel meer risico op infecties etc! Moesten daarna 2 dagen ter observatie bliiven ! En neem van mij aan dat is NIET leuk!

Morgen ben ik ook weer precies 38 weken! Hoop dat moedertje natuur nu een ander senario in gedachten heeft. Van mij mag het morgen wel beginnen! Bij de eerste ga je toch min of meer uit van de uitgerekende datum!~Maar omdat de eerste met 38 weken kwam, heb ik nu toch meer 38 weken in mijn hoofd. We zullen zien.

Overigens kun je de slijnmprop gerust 2 weken voor de bevalling verliezen! Dat zegt dus ook niet veel!
Bij mijn eerste bevalling ben ik de slijmprop overigens nooit tegengekomen!

Vanavond maar eerst een avondje naar het theater! Hopelijk gebeurd daar niets!

Hè wat gezellig eindelijk weer eens een wat actiever onderwerp  op 't februariforum. We hebben nu allemaal wat meer tijd nu hè? Ik ken 't zelf ook niet spontaan gebroken vliezen, maar 't lijkt me ook niet wat. Bij mij zijn dus 2 x de vliezen gebroken door de vk en beide keren had ik binnen no-time volledige ontsluiting. Helaas zwakten de weeën bij onze oudste tijdens het persen af, waardoor ik alsnog naar 't ziekenhuis moest. Zij is dmv 1 tractie van de vacuumpomp gehaald. Bij de jongste ging 't nog sneller en moest ik persweeén wegpuffen aangezien de kraamassistentie er nog niet was. Toen ik 't echt niet meer kon houden kwam de kraamverzorgster binnen en zij heeft nog net de kleine geboren zien worden. Nu heb ik dan ook te horen gekregen dat als ik gebroken vliezen èn het begin van weeën heb ik te allen tijde moet bellen, aangezien de kans groot is dat de vk niet op tijd is. Overigens begint 't nu wel te rommelen bij mij. Heb een beetje een zeurderige pijn onderin m'n buik en veel last van harde buiken en als ik loop dat neemt de druk in m'n totale buik toe. Nou ja 't zijn in ieder geval nog geen echte weeën dus 't kan ook een valse start zijn.

Nou doegiedoegie!

ik heb ff een stukje geknipt uit het stukje tekst van espritfreak...

Overigens begint 't nu wel te rommelen bij mij. Heb een beetje een zeurderige pijn onderin m'n buik en veel last van harde buiken en als ik loop dat neemt de druk in m'n totale buik toe. Nou ja 't zijn in ieder geval nog geen echte weeën dus 't kan ook een valse start zijn.

dit is wat ik ongeveer ook voel...
dus dat is toch het rommelen zoals iedereen dat noemt?
trekt dat bij jullie ook weleens een beetje door naar je rug?

groetjes!

Hey Carina,

Tja hoe kun je zoiets noemen, gerommel/voorweeën/oefenweeën/indalingsweeën  mocht 't kindje nog niet ingedaald zijn) Bij mij trekt 't zo nu en dan ook door naar de rug en als ik traploop dan is 't net of m'n buik nog verder zakt en dan krijg ik ook behoorlijke druk vanonder zeg maar. Maar ja 't is nog niet 't echte werk, bij mijn 2e rommelde het ook al een ochtend en toen zat ik me ook af te vragen of dit toch 't begin van weeën was. (was alweer vergeten hoe 't ook  alweer voelde)  Totdat ik de 1e wee had, toen wist ik dat 't menens werd.

Hallo "wachters",

Ik denk dat ik ook op dit bankje terecht ga komen, maar in tegenstelling tot de vorige keer vind ik het nog geen vervelend idee.

Kirsten is een dag voor tijd geboren en Mats 5 dagen later (dus bij een volgend kind kun je alsnog overtijd raken ). Dus ik zie mezelf die 40 weken wel halen. Ik ben het ook nog niet zat en ik heb nog genoeg te doen. Ons kindje is wel al 2 weken ingedaald, maar ik heb verder geen voortekenen.

Bij mijn dochter ben ik begonnen met gebroken vliezen (een week voor tijd voorweeen gehad). Ik vond dit zelf prettig; ik wist dat het echt begonnen was. Ze is ook thuis geboren. Wel duurde het al met al ongeveer 30 uur. Bij mijn zoon heb ik een paar keer voorweeen gehad en raakte tot mijn frustratie over tijd. Het echte werk begon ook ongeveer een week later; dit keer met echte weeen. Overigens moest ik halsoverkop naar het ziekenhuis met de ambulance. Een totaal andere bevalling dus.Was ik niet in het ziekenhuis bevallen, dan had ik het binnen 6 uur gedaan.

Tja, nu de derde. De knop is nog niet om; ik ben van plan om naar het ziekenhuis te gaan gezien de vorige bevalling. Maar het idee om weer met persweeen in een auto te zitten (of ambulance) staat me niet aan. Bovendien moet ik weer even over de angst heen om weer ingeknipt te worden. En in huis is ook nog niet alles klaar.

Al met al dus genoeg redenen om nog even met deze dikke buik rond te blijven lopen. Vandaar ook mijn idee dat ik op jullie wachtbankje plaats ga nemen!

Groetjes, Sheila (37+6).

Hey meiden!

weer een nieuwe dag...pff heb vannacht niet kunnen slapen en zit nu dus als een duf konijn op de bank. Wil graag slapen maar het lukt gewoon niet. Straks maar even iets actiefs gaan doen misschien helpt het. Gisteren de hele dag last gehad van harde buiken, op een gegeven momen bijna elke 5 minuten. Maar helaas zette het niet door en is het nu weer weg. Ik had zo'n hoop.....!

Terug
Bovenaan