Wanneer hadden jullie een 2e?En vraagjes erover

@MNBL ik geef ook nog borstvoeding en die is ook flink terug gelopen. Ik moet nu na de borst ook nog flesvoeding aangbieden. Ze dronk vanmiddag aan bijde kanten en dronk toen ook nog is een fles van 200ml op.            Bij de 1e kwam ik er pas bij 20 weken achter dat ik zwanger was dus ik kan de krampjes ook niet plaatsen.
@gebruiker. Gefeliciteerd! Hoe reageerde de omgeving? 
 
Hier zit straks precies 2.5 jaar tussen. Er mocht van mij best minder tijd tussen zitten, maar dat heb je natuurlijk niet in de hand. Wel denk ik dat het heel leuk is als ze een leuke band samen hebben door weinig leeftijdsverschil. 
Het zal altijd even slikken zijn of er nou 5 jaar tussen zit of 2, lijkt me, maar met een goede routine bij de eerste zal de tweede er ook gauw in meegaan tot het eigenlijk allemaal vanzelf gaat.
Wat ik nu enkel moeilijk vind is de oververmoeidheid en misselijkheid en dus niet even lekker kunnen slapen en rusten wanneer ik wil hihi. En toch lukt het aardig!
Ik geloof erin dat wat je ook overkomt je het altijd aankan ?
 
Hier zit straks precies 2.5 jaar tussen. Er mocht van mij best minder tijd tussen zitten, maar dat heb je natuurlijk niet in de hand. Wel denk ik dat het heel leuk is als ze een leuke band samen hebben door weinig leeftijdsverschil. 
Het zal altijd even slikken zijn of er nou 5 jaar tussen zit of 2, lijkt me, maar met een goede routine bij de eerste zal de tweede er ook gauw in meegaan tot het eigenlijk allemaal vanzelf gaat.
Wat ik nu enkel moeilijk vind is de oververmoeidheid en misselijkheid en dus niet even lekker kunnen slapen en rusten wanneer ik wil hihi. En toch lukt het aardig!
Ik geloof erin dat wat je ook overkomt je het altijd aankan ?
 
@Bailey, wat spannend zeg. Je hebt precies dezelfde kwaaltjes als ik.
Bij mij liep mijn borstvoeding ook altijd iets terug voor mijn menstruatie, maar nooit zo erg als nu wat achteraf dus niet gek is. Ik ben inderdaad nu ook gestart met een fles kunstvoeding. Lastig vergelijken als je het bij de eerste pas na 20 weken wist. Duurt het nog lang voordat je kan testen? 
 
Bij mij zitten er straks 23 maanden tussen. Ik was eerder al zwanger maar dit is helaas een miskraam geworden. anders zaten er 19 maanden tussen. De zwangerschap was bij ons ook niet helemaal gepland, maar wel super gewenst. Daarom snel na de miskraam ook weer zwanger geraakt . Wij zijn er vrij zeker zijn dat we het bij twee willen houden. Ik vind het dan ook erg leuk dat ze dicht op elkaar zitten. Het zal best even pittig zijn. Mijn zwangerschap is ook veel zwaarder door het vele tillen met dochter nr 1. Maar uiteindelijk denk ik dat je er veel plezier van hebt! 
 
@MNBL. Ja ik moet helaas nog even geduld hebben. Maar denk zelf dat het wel raak is, ik heb normaal nooit krampjes en afscheiding. Ik ben echt heel benieuwd!
 
@ummie ik snap je heel goed. Bij mijn 1e was is van begin tot eind dood moe! Fijn dat het toch goed gaat:) succes nog haha
 
@marbosch. Fijn dat het weer gelukt is zo snel! Ik denk wel dat het tillen zwaar gaat worden aangezien mijn kleine meid best zwaar is haha. 
 
hoi!
ik ben nu 36+3 zwanger van onze 2e. 
Mijn dochter was 9 mnd toen ik zwanger werd van de 2e. Wel bewust geen voorbehoedsmiddel gebruikt. meer Van komt t dan komt t maar het had ook nog wel paar rondes mogen duren. (was dus meteen raak)
Wij zijn super blij dat het ons gegund is want dat hoeft echt niet dat een 2e makkelijker gaat als je al een kindje hebt.
Zwangerschap is zeker wat zwaarder omdat je lichaam nog niet geheel herstelt is. ijzer tekort en bekken problemen komen vaker voor als je binnen een jaar weer zwanger wordt. Ook omdat je al een kleine hebt kost gewoon extra energie.
Ja tuurlijk zal aandachtverdeling Ander worden. maar dat is op latere leeftijd ook. Nu is mijn dochter nog niet zo jaloers. ik zie jaloersheid vaker terug bij kinderen rond de 2 jaar. Je weet t toch niet hoe het gaat.  kinderen zijn zeer flexibel☺
Als jullie graag, toekomstig, een 2e zouden willen en komt wat eerder dan gepland zou ik het zeker zien als geschenk. je kan eenmaal niet alles plannen.
succes in deze spannende tijd! ?
 
Terug
Bovenaan