Wanneer hadden jullie een 2e?En vraagjes erover

Hoii, 
Mijn dochters schelen 15 maanden. Was eigenlijk niet gepland. Ik had ook bij de eerste een spoedkeizersnede gehad dus werd geadviseerd om binnen 1e jaar niet zwanger te raken. Maar heb er geen complicaties aan over gehouden. Het is wel druk 2 van die dametjes haha ze zijn nu 6 en 8 jaar.
En nu proberen we voor een 3e te gaan, zijn vanaf begin januari gestopt met de pil.
Succes met je keuze ?
 
Wij hebben tussen de eerste en de tweede 23 maanden zitten. Ze kunnen heel goed met elkaar overweg achter in de auto houden ze elkaars handen vast en lachen ze om elkaars geluidjes en grapjes. Geen idee of het aan de leeftijd ligt maar ze missen elkaar als er een van de twee niet is. Nu weer zwanger van de derde en als goed is weer 23 maanden ertussen zullen moeten afwachten of dat straks weer zo is.
In de omgeving zie ik wel dat kinderen die dicht op elkaar geboren zijn wel veel aan elkaar hebben!
Succes! 
 
Hier na 6 maanden weer zwanger. Een verrassing maar inmiddels helemaal blij mee. Tussen de kindjes zit straks 15 maanden. Dat zal pittig worden maar ook ontzettend leuk. Ze zullen waarschijnlijk veel aan elkaar hebben en je zit toch nog in de babytijd. Voor elk leeftijdsverschil is wat te zeggen. Uiteindelijk groei je er ook in mee en zitten er overal voor- en nadelen aan.
 
Wat een leuke verhalen allemaal!
Wij zijn er eigenlijk niet mee bezig, maar nu ik er veel over na denk ben ik heel blij als het zo is. Ik wil er eigenlijk wel voor gaan maar denk niet dat mijn vriend 100% wil. Hij is een moeilijke prater, als het op dit soort dingen aan komt word hij een beetje verlegen.
Heeft iemand tips hoe ik het makkelijk en fijn kam vertellen? 
 
Leuk toch zo kort  op mekaar. Mijn zoontje is nu 4 maanden en ik wil als hij een jaartje is  ook weer beginnen  voor een 2e?
En ja ze moeten de aandacht delen maar dat is alleen maar gezond en daar wennen ze wel weer aan 
 
Wat spannend! Ik ben na 9 maanden gestopt met borstvoeding, omdat ik mijn lijf vooral terug wilde. Daarna zijn we over een tweede gaan praten en hebben we besloten al vrij snel ervoor te gaan. We wilden er niet al te lang tussen hebben namelijk. Ik heb een zeer onregelmatige cyclus, dus het is altijd even de vraag of het raak gaat zijn en wanneer ik dan kan testen.
Na 3 maandjes bleek ik weer zwanger te zijn van de tweede. Dus dat is nog vrij vlot gegaan. Ik ben nu in augustus uitgerekend, onze eerste wordt in oktober 2 jaar. Dus hij zal dan ongeveer 1 jaar en 10 maanden zijn als zijn broertje/zusje komt. Ben nu 9 weken zwanger ;) 
Wij hebben het tijdens mijn borstvoedingsperiode ook met condoom gedaan, maar daar hadden we ongelukjes kunnen hebben. Ik bleek namelijk helemaal geen cyclus te hebben terwijl ik BV gaf. Toch zou ik straks na de bevalling wel weer meteen met condoom beginnen, doordat ik bij iedere zwangerschap erg ziek ben twijfelen we namelijk heel sterk of er wel ooit nog een derde bij komt. Het is nu namelijk al heel erg zwaar...
Succes!
 
Terug
Bovenaan