Wanneer hadden jullie een 2e?En vraagjes erover

Wij hebben bewust meer tijd er tussen gelaten. Toen onze dochter twee jaar was, zijn we ervoor gegaan. Het was de eerste ronde raak en er zit nu precies drie jaar tussen onze meiden. 
Ze zijn helemaal dol op elkaar, dus ik zie niet echt nadelen. Alleen voordelen: je bent goed hersteld van de babytijd, de oudste is alweer wat meer zelfstandig, die hoef je niet meer te tillen en kan veel zelf en de oudste is zich echt bewust van het feit dat er een broertje/ zusje komt en je kan daar samen naartoe leven. 
Doordat onze oudste de peuterpuberteit nu ontgroeid is, is ze heel lief voor haar zusje en straks gaat ze naar school en hebben wij onze handen vrij voor de dreumes/peutertijd van de jongste.
Ideaal! 
 
[quote quote=10156570]Wij hebben tussen de eerste en de tweede 23 maanden zitten. Ze kunnen heel goed met elkaar overweg achter in de auto houden ze elkaars handen vast en lachen ze om elkaars geluidjes en grapjes. Geen idee of het aan de leeftijd ligt maar ze missen elkaar als er een van de twee niet is. Nu weer zwanger van de derde en als goed is weer 23 maanden ertussen zullen moeten afwachten of dat straks weer zo is. In de omgeving zie ik wel dat kinderen die dicht op elkaar geboren zijn wel veel aan elkaar hebben! Succes![/quote]
Ik denk niet dat dit aan het leeftijdsverschil ligt. Hier zit er drie jaar tussen en de meiden zijn stapeldol op elkaar en missen elkaar inderdaad ook als er eentje niet is. 
Misschien als het echt een groot leeftijdsverschil is, dat de band dan anders is, maar alles tussen de 0 en 4 jaar is denk ik klein genoeg om een echt sterke band te ontwikkelen. 
Het gaat denk ik meer om matchende karakters. 
 
[quote quote=10156570]Wij hebben tussen de eerste en de tweede 23 maanden zitten. Ze kunnen heel goed met elkaar overweg achter in de auto houden ze elkaars handen vast en lachen ze om elkaars geluidjes en grapjes. Geen idee of het aan de leeftijd ligt maar ze missen elkaar als er een van de twee niet is. Nu weer zwanger van de derde en als goed is weer 23 maanden ertussen zullen moeten afwachten of dat straks weer zo is. In de omgeving zie ik wel dat kinderen die dicht op elkaar geboren zijn wel veel aan elkaar hebben! Succes![/quote] Ik denk niet dat dit aan het leeftijdsverschil ligt. Hier zit er drie jaar tussen en de meiden zijn stapeldol op elkaar en missen elkaar inderdaad ook als er eentje niet is.  Misschien als het echt een groot leeftijdsverschil is, dat de band dan anders is, maar alles tussen de 0 en 4 jaar is denk ik klein genoeg om een echt sterke band te ontwikkelen.  Het gaat denk ik meer om matchende karakters. 
 
Hier zit tussen 1 en 2 16 maanden. Geen dag spijt van gehad. Nu komt nummer 3 eraan en dan zal de jongste ongeveer 1 jaar en 9 maand zijn.
Als heeft zijn voor en nadelen natuurlijk. Ik heb zelf het kleine leeftijdsverschil niet als zwaar of moeilijk ervaren  
 
Terug
Bovenaan