Wanneer iedereen bellen en laten langskomen als de baby is geboren?

Hallo!

Ik vroeg me af wanneer jullie iedereen gaan bellen als je net ben bevallen.
Ik zit zelf te denken om een paar uur te wachten met bellen zodat we even tijd hebben met z'n drietjes..
En wanneer laat je bijv je (schoon)ouders en broers zussen  komen? Wij krijgen namelijk te horen dat als we bellen dat er een paar meteen eraan komen om de kleine te bekijken(ook s'nachts), ik snap dat ze nieuwsgierig zijn maar ik heb daar geen behoefte aan hoor! Als ie s'nachts word geboren dan wil ik dat (schoon)ouders broers zussen de volgende dag komen.
Hoe denken jullie daar over?

Gr bijna mama (38 weken)

Hoi Meimamma,

ik kan me heel goed voorstellen dat je eerst een paar uur aan de baby wilt wennen en kennis wilt maken voordat iedereen nieuwschierig langskomt. Wij hebben het voordeel dat de familie ruim 200 km hiervandaan woont en dan duurt het wel even eer ze er zijn. Dan is het inderdaad een goed idee om te wachten met belen tot het jullie uit komt. De eerste paar dagen hebben we ook niemand de baby vast laten houden. Pas na een paar dagen mochten de oma's even de baby vast houden.

Groetjes van Marloes

Mijn ouders en schoonouders zullen bij de bevalling aanwezig zijn, verder zijn er behalve mijn zusje en vader geen mensen die gebeld moeten worden, dus mijn moeder zalmijn zusje bellen en die zal mijn vader op de hoogte stellen. Ik reken er niet op dat die komen (ruim 200km) en na een paar uur zullen mijn ouders en schoonouders ook wel weer vertrekken :)

Hallo,

Ik zat hier toevallig ook al een tijdje over na te denken en ik denk dat wij ook een paar uurtjes wachten met bellen. Even bijkomen, genieten van het kleine wondertje en het feit dat we een gezinnetje zijn geworden. Ik moet er niet aan denken dat ik uren bezig ben geweest met bevallen en er na een half uurtje al familie op de stoep staat.

Ik snap natuurlijk wel dat ze snel willen komen kijken (vooral de opa's en de oma's) maar ik denk dat ze het ook wel zullen begrijpen als wij gewoon eerlijk aangeven dat we een paar uurtjes willen bijtanken en genieten met z'n drietjes.

Wat dat betreft heb ik ook het geluk dat een gedeelte van de familie > 125 km verderop woont. Hoewel mijn moeder laatst aangaf dat ze graag bij de bevalling wil zijn......maar helaas, dat willen wij echt met z'n tweetjes (+ natuurlijk de vk) beleven.

Groetjes,
Diana

Hoi,
Als ik 's nachts beval dan zullen we alleen op dat moment mijn ouders en
schoonmoeder. De rest zullen we dan 's ochtends bellen.
En mijn ervaring is dat het de eerste dagen wel meevalt met het bezoek.
Alleen mensen die echt dicht bij je staan zullen de eerste dagen komen.
De rest heeft meestal zoiets van laat ze maar even bijkomen.
Dat vond ik zelf ook wel fijn.
En wij hebben direct onze zoon door iedereen die kwam vast laten houden.
Waarom niet? Hij was gezond dus dan is dat geen probleem. Hij is er ook niet
onrustig van geworden, als ik dat gezien zou hebben zou ik het idd wel anders
hebben gedaan. Maar dat was niet nodig. Hij was en is superrelaxed. Waar en bij
wie hij ook is. Ook al is hij net als ieder kind het liefst gewoon bij mama en papa.
Liefs Melanie 34.4wk

Ik denk dat je op dat moment vol zit met adrenaline en niks liever wil dan je kind aan de hele wereld tonen! Ik was eerst ook zo van nou eeehhh laat ons lekker met rust maar volgens mijn mams zit je te smachten totdat er iemand je kindje komt bewonderen. We bekijken op dat moment wel hoe het voelt. Bij ons wordt er ook een dood kindje geboren dus het is zowiezo een beetje anders dan anders denk ik. We bellen gewoon als we zin hebben enne de bevalling willen we zowiezo samen doen.

lfs ing

Ik denk dat wij wel meteen de opa's en oma's bellen en mijn zus en broer.
En dan na wat rusten de rest.
En als het 's nachts geboren wordt dan zal ik wel aan ze vragen om in de ochtend te komen. Overdag lijkt me wel leuk als ze er meteen zijn.
Blijven ze meestal toch maar kort effe de kleine bewonderen beschuitje eten en wat keuvelen en dan weten ze denk ik toch wel dat je even aan rust toe bent.
Maar ja het is even afwachten hoe het loopt.
Is ons eerste kindje en ook eerste kleinkind voor beide opa's en oma's.

Groetjes Nathalie

Ik denk dat wij wel meteen de opa's en oma's bellen en mijn zus en broer.
En dan na wat rusten de rest.
En als het 's nachts geboren wordt dan zal ik wel aan ze vragen om in de ochtend te komen. Overdag lijkt me wel leuk als ze er meteen zijn.
Blijven ze meestal toch maar kort effe de kleine bewonderen beschuitje eten en wat keuvelen en dan weten ze denk ik toch wel dat je even aan rust toe bent.
Maar ja het is even afwachten hoe het loopt.
Is ons eerste kindje en ook eerste kleinkind voor beide opa's en oma's.

Groetjes Nathalie

Terug
Bovenaan