Wanneer iedereen bellen en laten langskomen als de baby is geboren?

hoi allemaal,
Ik ben bij beide kinderen in het ziekenhuis bevallen vanwege complicaties maar ga nu
proberen thuis te bevallen.
Ik bel alleen de naaste familie meteen op, maar zeg er gewoon bij dat we eerst
even samen willen bijkomen.
De vorige keer had mijn man alle vrienden ook gelijk gebeld en er stond
diezelfde middag 15 man te dringen. Ze kwamen allemaal even kijken zonder te bellen
en zonder aan slaaptijd te denken( maar we komen maar even.....)
Dat ging zo door en naar 2 dagen was ik helemaal aan de lat.
Nu vraag ik ook aan de kraamhulp of ze daar ook een beetje mee wil helpen
want zelf ben je na een bevalling ook niet meteen heel assertief! (ik niet tenminste).
En we zijn heel duidelijk van tevoren naar iedereen. Het is jouw kraamtijd en jij moet
aansterken! Daar mogen mensen best rekening mee houden!
succes liefs Daan

Hoi meimams,

Misschien moet je het er nog eens over hebben met je man? Jij moet tenslotte die bevalling doen, en als jij het niet ziet zitten om je schoonfamilie gelijk aan je bed te hebben, moet je dat duidelijk aangeven hoor!

Mijn zus had een heel zware bevalling (veel bloed verloren) en zij heeft gewoon zelf gevraagd of iedereen een dagje later kon komen. Ik was natuurlijk wel nieuwsgierig naar m'n neefje, maar ik vond het belangrijker dat m'n zus weer een beetje bijkwam, dus ik vond het helemaal niet erg om een dagje te wachten. Ik heb nog een leven lang om m'n neefje te leren kennen, toch?

Als je man echt niet te vermurwen is, kun je de kraamzorg vragen of ze een oogje wil houden op het bezoek, zodat jij en de baby genoeg rust krijgen. De schoonouders van m'n zus hadden nogal de neiging om de slapende baby gewoon uit bed te plukken (!!!) maar daar heeft de kraamverzorgster toen korte metten mee gemaakt - zij kunnen je ook helpen grenzen te stellen aan het bezoek! Als je het niet trekt, moet je het eerlijk zeggen hoor! Jouw kind, jouw bevalling - dus jouw regels.

Ik heb wat dat betreft geluk dat mijn schoonouders op 4,5 uur rijden wonen (in Duitsland) - dus die staan niet gelijk op de stoep, haha!

Veel succes ermee!
~Hilde 40w6d

Hoi.
Mijn eerste is om 2 uur 's nachts geboren, en mijn moeder was erbij.. Mijn schoonouders hebben we gebeld rond 4 uur of zo. Mijn pa en broer hebben we een smsje gestuurd.. Mijn broer woonde toen nog in Maastricht (ik in Breda) maar die zou 1 van de eerste treinen pakken smste hij terug. Mijn vader kwam kijken voor ie moest werken, dus die kwam om half 6 beschuit met muisjes eten, en mijn schoonouders kwamen volgens mij rond 10 uur of zo...
Dat wil ik nou ook. Broers en ouders kunnen vrij snel komen, en de rest komt later wel...
Gr. Anne-Marie

Ik vind het echt heel normaal om als je gelijk belt erbij te zeggen dat je nu nog even geen bezoek wilt. Waarom zou je dat niet kunnen vragen? Zoals je zelf al zegt, het is jouw huis en jouw kind. Als je man zegt verbieden klinkt dat meteen weer erg negatief, ja je kunt het ze wel degelijk verbieden, maar waarom zou dat nodig zijn? Ik ga er van uit dat als jullie een goede band hebben met de familie en zij jullie respecteren dat je helemaal niets hoeft te verbieden maar dat  gewoon vragen genoeg is.

Hoi hoi,

Ik ben nog maar 6 weken zwanger maar weet wel dat ik me ouders gelijk bel als de weeen beginnen. Die zullen dus ook bij de bevalling aanwezig zijn
Verder bel ik denk ik iedereen een dag of paar dagen na de bevalling om even een paar dagen te genieten van ons kindje en bij te kunnen komen van de bevalling.

Groetjes Amanda

Hoi!

Zoals velen hier al zeggen: je moet lekker doen waar je je op dat moment goed bij voelt. Zoals oa Inge ook zegt, je zit vol met adrenaline (ik toen wel tenminste) en de mensen die ons dichtbij staan mochten meteen langskomen. Ik was zooo trots!!
Onze vk of kraamhulp raadde ons helemaal niets af. We hebben wel even gewacht tot ik gehecht en gewassen was, maarja dat is natuurlijk voor jezelf ook wel zo prettig.
Wees naar  bezoekers heel eerlijk over wanneer het jou het beste uitkomt!

Liefs, Mimi

Ik ben ook van plan om even te wachten, maar ik kan me ook wel voorstellen dat ik zo hyper en trots ben dat ik iedereen alsnog gelijk wil bellen. Geen idee... Voor alsnog is het idee om te wachten tot de ochtend (er vanuit gaande dat onze meid 's nachts komt)

Groetjes, Marisa

Hai

Dat is helemaal aan jou en wat je partner dan willen.

Mijn vriend en ik hebben aan mensen gevraagd of ze gebeld wilde worden als ik weeen heb, allemaal ja natuurlijk omdat het voor iedereen de eerste klein of achterkleinkind is.
Ik heb van de week besloten dat we bellen als het geboren is..
Eerste kindje ik denk niet dat je dan staat te springen om mensen om je heen, maar dat kan uiteraard per persoon verschillen, gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt!

Jacomien
21 weken en 2 dagen

Terug
Bovenaan