Wanneer iedereen bellen en laten langskomen als de baby is geboren?

Meid, je moet lekker zelf de mensen gaan bellen als je er aan toe bent, je bent niemand iets verplicht hoor...geniet er van, en ik laat me mannetje bellen dat het geboren is, en hij kan dan zeggen dat ze niet gelijk uren op bezoek komen of de volgende dag pas ofzo...ligt er helemaal aan hoe je je voelt, het is natuurlijk niet niks, en dan moet je gelijk gezellig gaan zitten kletsen over je bevalling, nee hoor, je moet echt doen wat je zelf wilt!

Hoi Meimams,

ik ben van onze zoon in het ziekenhuis bevallen. Ik heb toen aan de verpleging gevraagd hoe laat ik onze ouders en schoonouders kon laten komen. Zij adviseerde om hun na 2 ½ uur te laten komen. Ik had toen al gedouched en even met ons drieen van elkaar genoten. De dag daarna toen ik thuis kwam zijn er wel 35  mensen geweest!!!! Doe ik nooit meer heb ik gezegd, maarja kun je ze wegsturen als  ze voor de deur staan. Het was alleen maar familie en mijn beste vriendin. Ja we komen maar even zeggen ze dan. Met als gevolg dat ik mijn macaroni op bed zat te eten terwijl er visite was.
Nu ik zwanger ben van de tweeling weet ik nog niet hoe ik (wij) het gaan doen met de kraamvisite. Waarschijnlijk loopt het hetzelfde als de vorige keer. Tja we hebben nou eenmaal een grote en zeer hechte familieband. En dan nog wel van mijn kant als de kant van mijn man.
Anders kun je ook denken aan een kraamfeest. Wij wilden dit niet, maar ieder voor zich.

Groetjes Miranda

Ik wilde na mijn eerste bevalling  direct mijn ouders bellen om het blijde nieuws te vertellen (ze zaten in spanning, want de klus had 40 uur geduurd). Dat werd afgeraden door de verpleegkundige. Ik werd eerst helemaal "opgelapt" en gewassen, naar een andere kamer gebracht, beschuitje met muisje en een kopje thee en toen mocht ik pas bellen.  Dat was toch wel ruim een uur nadat onze zoon geboren was. Ze mochten toen wel gelijk komen. Ik beval nu weer in het ziekenhuis. Als dit kindje 's nachts geboren wordt, ga ik wel bellen, maar dan vraag ik mijn ouders pas in de ochtend te komen.

Hester

Hoi

Het ligt er aan hoe je je zelf voelt , en gewoon doen hoe je het zelf wilt.
Nadat ik bij de eerste bevalling  gewassen was hebben we ouders en schoonouders broer en zussen gebelt .Ik lag in het ziekenhuis op een kamertje alleen en daar is ook iedereen heen gekomen . Ik zelf vond dat helemaal   geweldig .

Het liefst zou ons zoontje van nu 8 bij de bevalling willen zijn , ik wil weer in het ziekenhuishuis bevallen , maar dat lijkt me toch niet zo n goed idee....
We hebben hem beloofd hem meteen te bellen als de baby er is en ik er klaar voor ben.
We wonen 5 minuutjes van het ziekenhuis af dus hij kan er zo zijn dan.

succes met je beslissing

Groetjes spinkie

beide keren hebben wij zo'n beetje na een uur de eerste telefoontjes gepleegd....in beide gevallen mijn ouders en wat later de schoonouders.
De oudste werd om 6 uur 's avonds gebeld en mijn ouders waren er na een uurtje of 2 (in het zhuis) en mijn schoonouders en broers in het uur erna. En idd: ik wou alleen maar dat iedereen hem zag  (ook al had ik al dagen in het zhuis gelegen en voelde ik me verder beroerd.... dat ventje van ons mocht er wezen natuurlijk )

De jongste werd om half 5 in de ochtend/nacht geboren en ook toen wisten mijn ouders het binnen een uur... (en mijn broertje had 's avonds nog gebeld... ja volgens mij is het begonnen of niet??? En dat was dus ook zo.... die hadden we beloofd als het kindje er was te sms'en zodat hij het wist als hij wakker werd )
Pas toen we thuis waren (rond half 8) hebben we nogmaals gebeld met mijn ouders en die zouden komen als de oudste wakker was, dus we hadden nog heerlijk een paar uurtjes met z'n 3'tjes!

Kijk gewoon hoe je je dan voelt en zorg dat je gewoon de telnummers bij de hand hebt (want heel stom misschien de telnummers die je nu kunt dromen kan je dan misschien niet eens meer opkomen.... ik was helemaal hyper beide keren en wist amper meer hoe de telefoon werkte )

groetjes,
Marije

Precies doen waar jullie zelf behoefte aan hebben op dat moment!!! Wij belden altijd direct erna, als ik gewassen in bed lag, heerlijk om dan het grote nieuws aan iedereen te vertellen. Je zit inderdaad vol met veel energie/adrenaline, dus dan mag de wereld het weten. Maar als je daar nog geen zin in hebt, dan wacht je lekker. Bovendien hangt het er ook maar vanaf hoe laat je gaat bevallen. Als je om 2 uur 's nachts bevalt, zal je niet direct iedereen gaan bellen daarna, toch?
Groetjes, Sigri

Ja lijkt mij ook, lekker doen waar je behoefte aan hebt. En vergeet niet dat die eerste uren met je kind uniek zijn, die komen niet meer terug. Dus misschien vind je het wel heel prettig om die met z'n 3tjes door te maken. Maar doe vooral waar jij behoefte aan hebt. En meteen bellen, maar vragen om pas de volgende ochtend of middag langs te komen is ook heel goed mogelijk hoor. Als mensen dat niet respecteren gaat er volgens mij iets mis. En wat dat vasthouden door de familie betreft, als je dat niet wilt omdat het niet goed voelt gewoon niet doen. Er is inderdaad helemaal niks mis mee om je kind de eerste dagen door iedereen vast te laten houden, maar er is ook helemaal niks mis mee om dat juist niet te doen. Het is jouw bevalling, jouw kind en jouw keus.

Bedankt voor jullie reacties!

Denk dat ik op het moment zelf idd even ga bekijken hoe we het gaan doen!
Het liefst bel ik de ouders broers zussen en vriendin wel meteen een paar uur na de bevalling om het leuke nieuws te vertellen! Maar waar ik mee zit, ik heb van die leuke schoonouders en zwager die hebben gezegd dat ze meteen langskomen en daar heb ik dus geen behoefde aan! Mijn man zegt dat je niet kunt verbieden om hun te laten komen NOU zeg het is ons kind en ons huis!
Ik heb gezegd dat we hun dan later bellen als we klaar zijn voor visite maar dat wil ie ook niet! nou moe wat moet ik daar toch mee..
Hopelijk word ie wel s'nachts geboren want dan kunnen we de hele nacht bijkomen en volgende dag kan mijn man beschuit met muisjes halen en dan mogen ze komen!
Zo heb ik het in gedachten maarja te plekke even uitvechten hihi

xxx

Terug
Bovenaan