Wanneer maat 92?

Onze spruit is 2,5 op maat 86, sommige merken 92. Hij is klein van stuk, dus de gemiddelde hebben we al een jaar geleden los gelaten.
Gekregen zomer kleertjes die pas in de winter passen, en andersom is al geregeld voorgekomen. Dat is dan jammer maar helaas. Ik vertel men ook altijd om vooraf ff te vragen welke maat of dat ze maar een cadeaubon geven
 
Mijn dochter wordt over 2 maanden 2. Ze zit nu in 86, sommige dingen 86 vallen nog steeds erg groot. 92 is nog veeel te ruim, had dit namelijk besteld maar heb het weer terug moeten sturen helaas haha. 
 
Mijn dochter is 19 maanden en zit al 2 maanden in maat 92 maat 86 is haar te klein en ze is maar 80.5cm. denk ook hoe de lichaams bouw is, want onze nichtje van 2 zit in maat 80/86. Zegt allemaal niks hoe lang en wanneer de kleine maat groter krijgen, de ene kind groeit iets sneller dan de ander.
 
Moeilijk om te zeggen. Aangezien elk kind in zijn eigen lijn groeit. Het eerste jaar groeien ze hard maar daarna gaat het iets langzamer. Mijn jongste van 1 is flink. Hij weegt 12 kg. Hij heeft nu broeken aan in maat 92. Deze zijn nog wel wat te lang maar in de breedte past hij echt niet meer in 86. De t shirts in maat 86 past hij nog net maar ook de truien beginnen strak te zitten. Ik ruim de 86 binnenkort op. Hij heeft hier een aardige tijd ingezeten. Ik denk vanaf een maand of 9/10. Ik hoop dat hij voorlopig is maat 92 blijft zitten ?
 
Mijn zoontje groeit precies op de gemiddelde lijn qua lengte, iets daarboven qua gewicht (tussen 0 en +1). Hij is nu 18 maanden en zit met z'n shirts en rompers al enige tijd (ik denk sinds 16 maanden in maat 92) en hij begint nu op het punt te komen dat broekjes in maat 80 te klein worden en maat 86 echt beter zit. Zelfs gemiddelde lengte hebben zegt dus niet alles, hij heeft namelijk mijn bouw (lange rug, korte benen en een groot hoofd).
En verder is het ook nogal afhankelijk van je smaak: ik hou dus echt niet van naveltruitjes, de shirts die ik zelf gemaakt heb voor hem zijn allemaal 3-4 cm langer gemaakt, en dan past hij met shirts en rompers nog prima in maat 86, maar dingen uit de winkel zijn steevast te kort voor hem, terwijl het in de breedte of qua mouwlengte (bij lange mouwen) eigenlijk beter zit dan een maatje groter. Maar als je kortere shirts juist mooi vind, of te lange mouwen erger vind dan een kort lijfje ofzo, dan maak je vast andere keuzes dan ik. 
 
Mijn zoontje is 2,5 en gaat nu langzaam over naar 92. Ik denk dat het heel lastig is om te voorspellen. Ik had met 1 jaar een herfst jas gekocht… hij is nu nog te groot ?
 
Ons meisje is qua lengte boven gemiddeld. Dus met 17 a 18 maanden zaten wij al in maat 92. Misschien dat jou dreumesje volgend jaar in het voorjaar maat 92 heeft?
 
Terug
Bovenaan