Wanneer maat 92?

Mijn oudste droeg 92 met 2 jaar. Mijn jongste is kleiner en dunner en draagt nu met 20 maanden nog maat 74 en gaat langzaam richting maat 80.
 
Ons zoontje wordt woensdag 2 en gaat nu net over naar 98. Hij heeft vanaf 17/18 maanden maat 92 gedragen. Hij is wel langer dan de meeste leeftijdsgenootjes (lang en smal)
 
Mijn dochter wordt half oktober 2 jaar en ze begint nu pas de broeken in maat 92 te passen. Vaak nog even een randje omslaan... 
qua bovenkleding past ze wel al veel langer 92, we dragen eigenlijk de hele zomer al shirtjes en jurkjes in 92, van z8 bijvoorbeeld ook 92/98 omdat de 86 te krap werd om de schouders/bovenarmen, hoewel dan vaak de mouwen nog wel wat lang waren (en nog)...
 
qua lengte is ze gemiddeld en qua gewicht gemiddeld tot iets daar boven. Ze is wel sinds ze loopt meer in verhouding gekomen en we hebben het idee dat ze onlangs een groeispurt heeft gehad. 
 
Het kan een tijdje duren, maar het kan ook heel snel gaan. Mijn beide zoons zitten met de groei, volgens het CB, in de +2 lijn (en gewicht 0 lijn)
Mijn oudste (22 maanden) zit in 98/104 en mijn jongste (6 maanden) zit in maat 80.
Ook ligt aan het merk en andere factoren!!!
Belangrijkste is dat de kleertjes goed zitten en je kind zijn eigen lijn volgt ?
 
 
Mijn oudste ging met 1.5 jaar naar maat 92. Ze is nu net 3 en zit in maat 110/116. Ze is erg lang, altijd al geweest en dus altijd boven het gemiddelde lijntje. M'n jongste is bijna 1 jaar en zit in maat 80 waarbij ik de pijpen en mouwen nog moet omslaan, dus die zie ik voorlopig nog wel in deze maat zitten (of ze moet ineens een groeispurt krijgen). Zij groeit net onder het gemiddelde.
 
Ik kan haast niet geloven dat ik een maand geleden nog schreef in dit topic dat mijn zoontje uit maat 80 aan het groeien was qua beenlengte, want inmiddels staat maat 86 ook op hoog water en is hij toe aan maat 92. (Nu dus 19 maanden.) Dat is echt ineens razendsnel gegaan dus. Met z'n shirtjes/truitjes is maat 92 nog gewoon prima. Misschien zitten er dan toch wat lange-benen-genen in van z'n vader, haha.
 
Het is echt heel moeilijk te voorspellen, vooral de eerste 2 jaar kan je ook nog niet echt op de groeilijn tot dan toe af gaan, want dat kan (en mag ook) nog veranderen in die eerste 2 jaar. 
 
Hier begon jongste dochter met erg hard groeien, het eerste jaar. Ze zat op de +2,5 lijn en droeg maat 86 op haar 1ste verjaardag. Ik had dus ergens verwacht dat ze in de zomer al wel weer naar 92 zou gaan, maar de groei ging ineens veeel langzamer. 
Nu 18mnd en nog steeds maat 86, ze is denk ik 2 of 3cm gegroeid het afgelopen half jaar. Over een maand of 2 - 3 zal ze wel naar 92 gaan denk ik.
Mijn 2de dochter was heel klein en had nog maat 92 aan toen ze naar de basisschool ging. ;) Er is voor een buitenstaander echt niets over te zeggen, eigenlijk. 
 
Terug
Bovenaan