wanneer slaapt baby door?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi!
Even een vraagje voor de dames die al kinderen hebben...
Ik ben wel nieuwsgierig wanneer de meeste babies 's nachts doorslapen? Ik weet wel dat dat voor iedereen verschillend is, maar vind het toch leuk om jullie ervaringen te horen.
Na mijn bevalling heb ik nog 12 weken verlof, en daarna ga ik weer aan het werk. Het zou wel erg fijn zijn als de baby dan doorslaapt!
We wachten het wel af!
groetjes van Iejoor
25 weken en 1 dag

Hoi,

Dan slaapt je kindje wel door hoor.
Het verschilt per kind, mijn zoontje sliep met ander half maand al door.
Succes ermee,

Niro

Ik hoop voor je dat je net zoveel geluk heb als ik.

Mijn dochter weet niet eens wat wakker worden is s'nachts die slaapt vanaf dag 1 door.

Ze is nu 2 jaar en 9 maanden.

Gr Angelique

Ja dat zou wel fijn zijn als je gaat werken...

Ik en mijn zusje sliepen ook door vanaf de eerste maar volgens mijn moeder was het ook een kwestie van geluk hebben maar ook een deel lekker laten liggen als er niets aan de hand is..

Daar is geen persoonlijk antwoord voor jou voor te geven. Elke baby is weer anders, weet ik als moeder van 2 kinderen.
De eerste sliep door met 6 weken en daarna ook nooit geen problemen met slapen gehad.
De tweede sliep pas met 4 mnd door. Ze is nu 8 mnd en heeft nog regelmatig nachten dat ze wakker wordt.
En laten liggen als er niks is.... Ja, dat dacht ik ook toen ik nog geen kinderen had. Totdat het ineens je eigen kind betreft en dan zeg je dat niet meer zo makkelijk.
En hoe weet je bij een baby van een paar mnd dat er 'niks' is?? Lijkt me erg knap.
Sil

Hoi,
Is inderdaad heeeeeeeeeeeeeeeeel verschillend. Oudste dochter sliep met 6 weken door, tweede dochter met 9 maanden, zoontje met maand of 6. Maar het ligt er ook aan wat je verstaat onder doorslapen. Volgens mij bedoelen de meeste ouders ermee dat de baby na de laatste voeding (rond 11 of half 12) tot 7 uur doorslaapt. Ik bedoel met doorslapen dat je baby om 7 naar bed gaat en pas om 7 uur weer wakker wordt.
En laten liggen als er niets is? Hoe weet je dat inderdaad. Ik haal ze bijna nooit uit bed, maar je zult toch echt af en toe moeten gaan kijken hoor. Een baby kan ook eng dromen, bang zijn, honger hebben, het koud hebben, gepoept hebben, een doorgelekte natte luier hebben, last van tandjes krijgen en zo zijn er nog duizend dingen. Knappe moeder die dat allemaal aanvoelt.
Ivy

Hai,
Hier een pechvogel wb doorslapen. Ons zoontje is een onrustige slaper vanaf de geboorte. Onder doorslapen versta ik van 00.00 tot 6.00, dus zo'n 6 uurtjes achter elkaar zonder voeding, dat deed ons zoontje vanaf een maand of 4. Vanaf ruim 6 maanden ging ook de avondvoeding eraf. Hij kon toen zonder voeding van 19.30 tot 6.30, maar dat wil nog niet zeggen dat hij niet meer wakker werd... En wij zijn heel consequent gebleven, hebben hem er niet uitgehaald ( behalve bij ziek en zeer), gaven wel altijd even zijn speentje en een aai, maar lieten hem daarna ook wel even huilen, toch heeft het nog heel lang geduurd voordat hij echt vast doorsliep. Het huilen in de nacht verdween  dan wel, en maakte plaats voor geklets en "gehum". Ik ben dus echt jaloers op al die vrouwen boven me!!! Echt rustige nachten kwamen bij ons mannetje pas toen hij al ruim twee was. Gelukkig voor jou behoren wij tot de uitzonderingen!

Groetjes Soela

De mijne sliep met 8 weken door, dus van een uur of half twaalf tot een uur of 6 's ochtends. Ik weet niet precies wanneer hij echt van 7 tot 7 is gaan slapen maar volgens mij was hij nog geen jaar. Hij is nu nog een prima slaper, word alleen wakker als hij ziek is en soms droomt hij over bijen en dat vind ie eng, dan moet ik hem even troosten en gaat hij gelijk weer slapen. Ik hoop met de volgende ook zo'n geluk te hebben met slapen!

Terug
Bovenaan