wanneer slaapt baby door?

Ik had geluk, de 1e 2 al in de kraamweek en de 3e met 5 weken.

Mijn nichtje haar dochtertje sliep met 2 jaar eindelijk eens door. Die moest elke nacht ongeveer 2 keer voeden of verschonen etc.

ik lees hier verschillende reacties van moeders waarin jullie zeggen dat jullie de baby niet uit bed halen, maar gewoon in bed troosten. Deden jullie dit ook al toen de baby nog heel jong was? Mijn zoontje van 4 weken heeft veel last van krampjes en is dan bijna ontroostbaar. Hij kan dan echt een hele avond liggen huilen. Dan laat ik hem dus niet in zijn bed liggen, hoe doen jullie dat dan?

Toen ze nog zo heel klein waren, haalde ik ze wel uit bed hoor. Vaak zijn ze ook niet zo te troosten met krampjes en hebben ze echt jouw lichaamswarmte nodig.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en ik zou hem lekker in mijn armen troosten.
Dat niet uit bed halen, geldt, denk ik, meer voor de wat oudere babies.
Sil

Onze dochter sliep met 6 weken door (van 23.00 tot 07.00) Dus dat was mazzel.

Hermelien, die onzin van "lekker laten huilen" heb ik me ook niet aangehouden toen ze nog heel klein was. Als ze huilde checkte ik de gewoonlijke zaken altijd als de vieze luier, honger, krampjes etc. Was het dat niet dan effe lekker troosten. Even tegen je aan houden zodat ze wat rustiger werd. Ze vond het altijd erg fijn om op m'n borst te liggen.
Als ze wat ouder worden, begin je de huiltjes ook te herkennen. En dan kunnen ze ook om aandacht gaan huilen, dan ging ik er wel naar toe, maar haalde haar niet uit bed. Maar zong effe een liedje ofzo, mobile aan en dan was het meestal weer goed.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat onze dochter bij ons op de kamer sliep, vond ik persoonlijk erg fijn (zeker met nachtvoedingen) en zij werd er ook erg rustig door.
Deze beeb komt ook weer bij ons op de kamer.

Miriam (34+5)

eh hier nogal verschillend... onze oudste sliep door met 8 week de jongste met 16 maand .

Dus ik durf je geen garantie te geven dat je kindje doorslaapt als je weer aan het werk gaat... maar zou het straks gewoon maar bekijken... je kan je er nu wel 'druk' om maken 'wat als hij/zij nog niet doorslaapt' maar je verandert er niks mee.... hoop het natuurlijk wel van harte voor je dat het kindje snel doorslaapt (al is mijn ervaring bij de 2e: je lichaam went ook aan die nachtelijke onderbreking... de eerste 6 weken nog niet hoor, dan is het gewoon bere vermoeiend, maar na een tijdje is het toch echt wel anders... niet dat het er leuk van wordt maar toch...toen hij door ging slapen waren we brakker!)

Hallo
'Mijn dochtertje sliep met 2 weken al door (van 22.00 tot 7.00)
En mijn zoontje met 8 maanden ongeveer. (waar we maar 1x om half 5 naar toe moesten!) En nu ben ik zwanger van nummer 3,ben  benieuwd of dat ook weer zo'n slaper is,ik hoop het!
grtz An

Mijn dochter is nu 9 maanden en ik zou het niet eens meer weten wanneer ze echt doorsliep. Boeit ook niet zo. Het is zoals het is.
Ze had wel vrij snel geen nachtelijke voeding meer nodig, maar tot 5 maanden wel de voeding van 23.00 uur. En ze werd wel altijd een paar keertjes wakker 's nachts. Speentje kwijt, enz.  
Het ging pas echt beter na 6 maanden, toen kon ze de speen zelf pakken.  
Ik heb me nooit supermoe gevoeld, mijn vriend en ik wisselden gewoon af met naar haar toe gaan. En laten huilen doen we ook praktisch nooit en al  helemaal de eerste 6 maanden niet. Ze huilen voor een reden.

gr,
Sabine  

Hoi

Mijn dochtertje heeft toevallig de laatste 2 nachten nu doorgeslapen...toeval? Ze is nu 6 weken. Mijn zoon sliep met 7 weken door.

Groeten Kirsten

Terug
Bovenaan