wanneer slaapt baby door?

Hoi Iejoor78,
Mijn dochtertje sliep pas vanaf 6 mnd van 23.00-07.00uur door, vanaf 6,5mnd van 19.00-07.00uur. Als moeder zijnde wil je op een gegeven moment dolgraag wat langer kunnen doorslapen. Vanaf 4 mnd begon ik er echt moedeloos van te worden (en bekaf) en heb werkelijkwaar alles geprobeerd (van rijstebloem tot bedje ergens anders neerzetten), niets hielp. 1 tip: probeer je er bij neer te leggen, een kindje gaat doorslapen wanneer hij/zij eraan toe is. Ik had op het laatst een thermoskannetje met heet water en een flesje met koud water en een melkpoederdoosje naast mijn bed staan zodat ik binnen 1 minuut met een flesje bij haar bed stond (en niet naar beneden hoefde). Ik liet haar dan gewoon in bed liggen tijdens het drinken van de fles (jaja, dat kan echt). Ik verschoonde haar luier niet (natuurlijk wel als dat echt nodig was), liet het licht uit en praatte niet veel tegen haar. Op deze manier werd ze niet echt helemaal wakker (en ik ook niet), dus viel ze na de fles weer als een blok in slaap.

Hoop niet voor je dat het nodig is

gr.Eveline

hoi hoi
ik ben nu zwanger van de zesde,en om heel eerlijk te zijn heb ik mijn kids aangewent om door te slapen.als een baby geboren wordt huilt het meestal s,nachts.
als je de kleine dan elke keer als het huilt gaat voeden dan raakt hij of zij er aan gewent.
mijn ervaring is dat mocht de kleine huilen,altijd even gaan kijken en laten weten dat je er bent maar vooral geen voeding geven (tenzij dat aangegeven wordt door de vk).
het maagje went aan de voeding en zo kom je moeilijk van de nachtvoeding af.
ik ga er dus altijd heen als het huilt maar je zult zien na een elke nacht wordt eht huilen minder.
het klinkt mischien hard maar dat is voor mij de beste oplossing.
succes he.
lies sil

Hai Sil (en andere ervaren moeders),

Wat betreft de baby laten wennen aan geen voeding 's nachts:
Heb je dat vanaf de geboorte gedaan? En hoe laat was dan de laatste voeding 's avonds en hoe vroeg weer de eerste 's ochtends?

Charlotte (32 wkn)

@Sil,
Het spijt me heel erg, maar een pasgeboren baby heeft gewoon nachtvoeding nodig! (het is voor jou nacht, de baby heeft geen clue). Als er teveel uren tussen de voedingen zitten dan kan zijn of haar bloedsuiker spiegel veel te laag worden. Als de baby voorbij de 6kg is, dan is de nachtvoeding inprincipe niet meer nodig. Vind het dus een beetje streng om je pasgeboren baby 's nachts niet te voeden. Kan zijn dat dit al je 6e is, wil niet zeggen dat het een juiste methode is.
gr.Eveline

wennen aan geen nachtvoeding vind ik ook slecht. Maarja, ieder zijn keuze. Mijn dochter is nu 2 jaar en 5 maanden en wordt elke nacht wakker en komt dan naar ons bed. Mijn zoon is eergisteren 1 geworden en wordt nog wakker voor voeding 's nachts. Het ligt er uiteraard ook aan of je borstvoeding wilt geven of niet. Mijn zoontje krijgt wel nog steeds bv en die kinderen slapen meestal later door. Weet je, het went. Ik werk fulltime en heb sinds 2 en een half jaar geen nacht normaal geslapen (manlief en ik laten de kinderen niet alleen voor een nachtje; ik mis mijn slaap wel maar mis mijn kinderen nog meer). Natuurlijk heb ik dagen dat ikkapot ben, maar over het algemeen gaat het prima! Ik doe het met liefde, en alles wat je met liefde doet is makkelijker

ps: het is inderdaad waar wat eveliene zegt: mijn kraamverzorgster vertelde ons dat ze erg bezorgd zijn als de baby tijdens de kraamperiode WEL doorslaapt: de bloedsuikers zijn dan zo laag dat ze niet meer voor voeding wakker KUNNEN worden. Pas hier dus voor op!

Volgens mij klopt dat wel dat pasgeborenen die voeding nog nodig hebben. Volgens mij moet je ze er zelfs voor wakker maken in het begin.

Wat ook helpt is wat iemand al zei, het licht gedimd houden en het niet te 'gezellig'maken. Wel het flesje geven en luier verschonen maar niet teveel praten. Anders gaan ze wennen aan de aandacht en de gezelligheid en dat is niet de bedoeling. Maar zo'n pasgeboren kindje moet toch zeker wel te eten krijgen als ie honger heeft lijkt me.  

hoi eveline
ben het dus niete cht met je eens maar ieder zijn eigen mening hierover.
het is zelfs zo dat de kraamhulpen hier in enschede het adviseren de baby s,nacht geen voeding meer te geven.mijn zus is namelijk net bevallen en dit schijnt het nieuwste advies te zijn.
ook mocht de kleine van mijn zus al in de eerste week om de 4 uur voeding,dit is voor mij ook niieuw.
ik heb ook gezegt dat het ligt aan het gewicht van de kleine en wat de vk verteld.
als de kleine gewoon op gewicht is kun je de laatste voeding tegen 12 uur doen en dan bijv tegen 6uur weer.dit is absoluut geen gevaar voor de bloedspiegel.en ik blijf erbij dat een baby went aan nachtvoeding.
als ik s,morgens uit bed kom moet ik ook eerst een boterham hebben omdat mijn maag dit gewent is,en als jij je baby elke nacht eten geeft went het maagje daaraan en kom je er gewoon moeilijk van af.mijn zus heeft bij de eerste 6maand nachtvoeding gegegevenen nu bij de tweede niet,de kleine is nu 4 weken en slaapt elke nacht door.
maar nogmaals iedereen zijn eigen mening hierover,maar vindt wel dat je jou opstelt alsof jij het zo goed weet.het was een tip van mijn kant.
sil

Terug
Bovenaan