wanneer vertel je het je baas??

hallo meiden...
ik heb een vraagje..

wanneer vertel het je baas/leidinggevende??
ben nu 8w zwanger, maar de kwaaltjes worden maar erger helaas??
heb een jaar contract tot aug dus die zal wel niet verlengd worden??

toen ik een miskraam heb gehad heb ik ze het ook verteld, .....

iemand tips...

liefs mama van 1

Hey mama van 1!

Ik ben jessica ook 8 weken zwanger en zit met hetzelfde probleem, ik weet ook niet wanneer ik het moet vertellen. Je bent niet verplicht het voor de 3 maanden te vertellen, dus het hoeft niet. Maar ik denk dat het wel prettig is. (er van uitgaande dat het goed gaat). Vooral als je wat last hebt van allerlei kwaaltjes is het wel zo prettig als ze op het werk begrijpen waar dat vandaan komt.

Ik begrijp goed dat je bang bent dat ze je contract niet verlengen. Ik heb ook een jaar contract maar ik ben daar dus sinds januari begonnen, dat is mijn reden dat ik niet weet of ik het wel moet vertellen nu. Maar ik denk dat het zeker niet hoeft te betekenen dat je contract niet verlengt wordt! Mits ze tevreden over e zijn!

Succes! Ik ben benieuwd wanneer je het verteld!

groetjes jessica

hey meid..
wat grappig we zitten wel veel in het zelfe schuitje....
wanneer heb jij een echo??
ja, idd moeilijk hoor..
zolang ik zo nog aan het werk kan, doe ik het maar als het niet meer lukt, vanwege de klachten ga ik het wel zeggen...

zou, het leuk vinden om af en toe is msn??
wat is dan jouw adres??

groetjes mama van 1

spannend he

hoi mamma van 1,

ik heb gelukkig dat probleem niet want mijn vriend is mijn baas.
maar je baas kan je niet ontslaan als je hem verteld dat je zwanger bent en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zelf nooit een miskraam heb gehad dus daar kan ik niet over mee praten maar beide keren toen ik erachter kwam dat ik zwanger was wist ook gelijk de hele wereld er van af.
ik had mezelf voor genomen dat ik er tot drie maanden mee zou wachten maar ik was zo in de wolken van het feit dat ik zwanger was dat ik het niet voor me kon houden. ik ben nu inmiddels 13+6 zwanger en ik heb afgelopen donderdag een echo gehad waaruit is gebleken dat ik een heel gezond maar ook een zeer actief kind heb.

ik hoop dat je hier iets mee kan.

groetjes tineke

we wachten het ook maar af.....
deze zwangerschap is me alles en we zijn er erg blij mee....
na lang wachten......

morgen weer een echo spannend..

en, ach misschien valt het nog wel mee??

liefs en tanx   mama van 1

Ik werk als juf op een basisschool en toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, begon 2 weken later de zomervakantie. Ik heb die 2 weken nog mijn mond gehouden en de directeur na de vakantie op de hoogte gebracht. Ik was toen 14 weekjes zwanger.

Je hebt best lang de tijd om het te vertellen hoor. Als het maar minimaal 3 maanden voor je met verlof gaat is geloof ik.

Inderdaad je hoeft het pas te vertellen drie/twee weken voordat je met zwangerschapsverlof wil, maar dat lijkt me niet zo netjes en waarschijnlijk kun je je buik dan allaang niet meer verbergen :)

Ik zelf heb het met  elf weken verteld omdat ik vond dat hij het eerst van mij moest horen en niet van iemand anders.. En het is wel zo prettig dat je baas weet waarom je misschien wat vaker naar de dokter moet enzo..   En ik vond het zelf ook heel vervelend om het voor me te houden, ook omdat ik nog twee collega's had waarvan 1 net bevallen en de ander al een eind zwanger. Mijn baas vond het erg leuk voor ons, dat had ik ook wel verwacht dus dat scheelt natuurlijk ook wel..

Groetjes!

Ik heb het met 9 weken verteld (achteraf bleek ik pas 8 weken zwanger). Wilde liever nog even wachten, maar er werden in overleggen zaken besproken die ik moest gaan oppakken terwijl de uitvoer ervan tijdens mijn verlof zou zijn. Ik had er gewoon geen goed gevoel over, dus heb mijn leidinggevende ingelicht. Rest van de collega's pas met 12 weken.

Je hoeft inderdaad pas paar maanden voor je bevalt door te geven dat je zwanger bent. Wettelijk gezien. In praktijk is het natuurlijk veel eerder zichtbaar.
Als je al eerder een mk hebt gehad, wat natuurlijk een hele vervelende ervaring is, weten ze op je werk dat bezig bent met kinderen. Ze zullen dan ook zeker niet raar opkijken dat je nu zwanger bent.
Ik bergijp dat je bang bent dat je contract niet verlengd wordt. Maar wanneer je het ook verteld dat risico blijft er in zitten. Iemand zei dat je niet ontslagen mag worden als je zwanger bent.Dit klopt alleen bij een contract van onbepaalde tijd of tussentijds. Een contract voor bepaalde tijd loopt van rechtswege af en mag zonder opgave van reden niet verlengd worden.

Ik zou in jouw geval wachten tot de 12 weken voorbij zijn, tenzij het echt niet anders kan ivm je klachten. Dan zou ik het eerder vertellen. Wanneer je de kritieke grens voorbij bent, weet je zekerder dat je zw goed zal verlopen. NIks is zeker, ik weet het. Maar als ze dan je contract niet verlengen, dan heb je geen dubbel verdriet.

Geniet van je zwangerschap en laat het maar gebeuren. Je kan er zelf weinig invloed op uitoefenen ben ik bang. Succes!

Groetjes Anoek

Terug
Bovenaan