wanneer vertel je het je baas??

tanx meiden.....
ga, zeker niet tot 3 maand wachten wil nog ff de echo afwachten van morgen...
als ik dan eenmaal ziek ben of word weten ze ervan...
vind ik wel net zo netjes..
werk in de zorg ben bejaardenhelpende dus zal niet tot de laatste weken kunnen bukken   enz,,...

heb nu al dat me de broeken strak zitten druk op de blaas als ik ga zitten .......

ik ho jullie op de hoogte

liefs mama van 1
8w zwanger

Hey mama van 1,

Ben even niet meer op het forum geweest, maar nu ik weer eens achter de computer zit was ik toch wel benieuwd hoe het met je gaat. Je bent nu dus 8 weken zwanger? Gaat alles nog goed, geen gekke dingen? En hoe was je echo gister? Hopelijk het hartje gezien/ gehoord?

Ik kom af en toe nog wel even spieken om op de hoogte te blijven .
Genieten he, maar dat doe je vast wel.

Liefs,
Doornroosje

hoi doornroosje..
hoe is het nu met je??

lief dat je ff komt kijken ...
ben nu vandaag 9 week.
gaat hard hoor...

heb nog steeds niks verteld zolang ik me zo voel, zeg ik ook nog ff niks..
komt wel als ik 12w ben
kan ik het meteen zeggen tegen iedereen

mama van 1

kom net van me werk, en heb eindelijk me leidinggevende gesproken..
moest het wel zeggen, want ik moest vrij vragen voor de 25 want dan heb ik de 12w echo...yes....was het maar zover...ppffff
hhihihihihihihihiiii

hij was erg blij voor ons, dus dat scheeld alweer...
over 2 week als alles goed is kunnen we het tegen iedereen vertellen....

liefs mama van 1
9w en 6d zwanger

Ik heb gelukkig een vast contract, dus het probleem van een contract dat eventueel niet verlengd zal worden heb ik niet, maar ik heb het gelijk verteld op mijn werk. Ik was pas 7 weken. Ik ben iemand die het echt niet voor me kan houden. Ik heb 5,5 jaar geleden een miskraam gehad en was alleen maar blij dat ze het wisten op mijn werk. Ze wisten in ieder geval wat ik doormaakte en wat er aan de hand was.

Mijn baas en collega's zijn erg blij voor me en ik denk dat er over het algemeen wel positief wordt gereageerd op zulk nieuws. Een baas zal het alleen maar op prijs stellen dat je het vroeg verteld (en niet pas op het laatste moment), zodat hij nog het een en ander kan regelen wat betreft jouw werk.

Groetjes Paula
15,3 weken

Ik heb het vandaag verteld en ik ben nu 12 weken. Iedereen reageerde heel positief. Nu moet ik nog even bespreken welke dagen ik blijf werken, is wel lastig.

Groetjes Evelien

Hallo

Ik ben nu 12 weken, maar heb het verteld toen ik 8 weken was, omdat er zware werkzaamheden aan zaten te komen en ik niet telkens een smoesje wilde verzinnen om iemand anders die zware dingen te laten tillen..

Dat had ik beter niet kunnen doen, want ik zat nog in mijn 1e halfjaarcontract en mij werd 5 dagen voor het einde van dat contract gezegd dat het niet verlengd ging worden, wat ik niet aan heb zien komen, omdat in januari mijn functioneringsgesprek ontzettend goed ging..

Zit nu net in de molen voor een WW uitkering en de verplichte sollicitaties.. Dit is de eerste keer voor mij en vind het nog allemaal een beetje onwennig. Ben ook benieuwd of ik voor mijn verlof nog een andere baan vind, want hoe groot is de kans dat ze een zwangere aannemen? Maar ik ben druk bezig en geef het niet op, positief blijven is ook alleen maar gunstiger voor de baby!

Dat zegt alleen maar een heleboel over je baas, als ze je om die reden ontslaan... Dan is geld dus de belangrijkste factor en niet de mensen... Ik zou op zo'n plek niet willen werken.
Ik was 2 jaar geleden op zoek naar een baan en dat lukte niet zo goed. Mijn man had het daarover met de personeelsman bij hun op het werk en die zei direct: ja, net getrouwd en tegen de 30, of niet? Dan zijn mannen bang dat ze straks zwanger gaat worden en nemen ze liever een andere... Bevestigde voor mij maar weer hoe kortzichtig veel mannen zijn. En als ik ergens een hekel aan heb :)

Op m'n werk heb ik het gelijk verteld, toen ik het wist, (was met 7 weken: tot die tijd had ik negatief getest). Iedereen reageerde heel positief, dus dat was erg leuk...

Terug
Bovenaan