Wanneer wisten jullie het?

Ook ik was ervan overtuigd, waarom kon ik op dat moment niet zeggen..
Ik teste een paar dagen voor NOD ook negatief, 1 dag voor NOD teste ik positief!
Achteraf gezien was ik echt doooodmoe en gevoelige borsten!

De eerste keer riep ik al een week dat ik ongesteld moest worden, terwijl erg geen bloed te bekennen was. Dus toen heeft mijn man toch maar geopperd om een test te doen, haha. Bleek ik uiteindelijk zwanger. Bij de tweede zwangerschap had ik precies hetzelfde gevoel, maar blijkbaar al een week voor mijn NOD. Ik ben bekend met een onregelmatige en lange cyclus, dus weet eigenlijk nooit wanneer ik ongesteld moest worden. Bij de tweede zwangerschap wist ik dus door hetzelfde symptoom een week te vroeg dat ik zwanger was. Pijnlijke borsten, etc. nooit voor NOD gehad, komt bij mij meestal pas in tweede trimester.

Ik voelde me ook echt anders. Heel raar was het. Werd ineens om half 4 in de nacht wakker. Niet meer kunnen slapen. En voelde me anders . Moest eind van die week ongesteld worden en ik voelde gewoon dat ik een test moest kopen. Had daarvoor 1x eerder een test gedaan die negatief was. Dus eind van de ochtend test gehaald en een licht streepje. Wilde eigenlijk de volgende dag opnieuw testen maar kon het niet laten om een digitale te kopen en toen wist ik zeker..  zwanger!

De eerste keer was ik er helemaal niet mee bezig. Achteraf waren er wel tekenen, ik was moe en er waren opeens veel stinkende mensen. Maar toen ik ongesteld moest worden wist ik toch eigenlijk al dat dit niet zou gaan gebeuren. Nog drie dagen gewacht met testen, want ja wat is de kans dat het meteen raak is?
De tweede keer ook de eerste ronde was net zo onverwacht. We waren op vakantie en de muggen waren niet bij me weg te slaan. Toen heb ik wel wat grapjes gemaakt over dat ik zeker zwanger was. Een week later vond ik dat iedereen toch wel stonk. Manlief had nergens last van, toen ging er wel een belletje rinkelen. 
Maar innestelingen heb ik nooit iets van gevoeld en verder heb ik ook nergens op gelet. Volgens mij ga je dan juist van alles voelen. Raak is raak en mis is mis en je komt er uiteindelijk wel achter welke van de twee het is. En als het raak is maakt het echt niet uit of je daar een week voor of na je nod achterkomt. 

Ik heb de innesteling wel gevoeld, beetje menstruatiepijn een half uurtje. Daarna was ik er heel zeker van en was dan ook niet verbaasd dat ik zwanger was. Maar... eerlijk is eerlijk... ik had die overtuiging ook na de eerste IUI poging en toen was het vals alarm en werd ik gewoon ongesteld. Je lichaam kan je dus ook echt wel voor de gek houden.

Ik wist het doordat ik onverklaarbaar moe was. Er kwam niets aan mijn handen. Normaal gesproken PMS en die keer helemaal niet. Nu zijn we weer aan het proberen. Ik heb al allerlei symptomen gehad (grotere borsten, overgeven, moe, overtijd etc), maar nog niet zwanger helaas. Dat terwijl ik het telkens denk te weten. Alleen de laatste keer voelde ik duidelijk aan dat ik ongesteld ging worden.

Echt ontzettend veel honger 's nachts, maar echt zo dat ik er buikpijn van had. En verder "wist ik het gewoon" al kan ik niet zeggen wat dat dan was. Bij mij begon het wel in de week dat ik ongesteld moest worden pas, iets van drie of vier dagen ervoor ofzo.

BenB : Eigeblijk heb ik precies hetzelfde als jou.. ik ben al 3x er van OVERTUIGD geweest dat ik zwanger was. Echt! Allerlei symptomen.. Maar elke keer tot nu toe ongesteld geworden.. Ik hoop het deze keer zo.. 

Terug
Bovenaan