wanner beginnen met fruit en groentehap?

Allereerst allemaal de beste wensen voor 2011.

De titel zegt het al, wanneer beginnen jullie met groente en fruit en hoe oud zijn jullie kindjes dan?
Ik met 4 maand want ze is er echt aan toe. Nog een paar weekjes wachten dus!!

Groetjes Karin

Hier gelukkig nog geen interesse! (gelukkig omdat ik vanwege allergieen echt alleen bv wil geven de eerste 6 maanden)

Succes met de worteltjes, lijkt me heel leuk hoor!

X
Evje

Ik denk ook met 4 mnd.

Roan is nu net 3 mnd en al een hele flinke jongen. Gisteren een klein beetje appelmoes op mijn vinger gedaan en Roan kreeg er geen genoeg van.

Julia was 2e kerstdag 4 maanden, en ze is sinds een week voor de kerst aan de fruithapjes. Eerst halve potjes Olvarit fruit (met banaan). Vandaag voor het eerst peer. Nou, denk maar niet dat een half potje genoeg was.... Het hele potje ging er in!! Die vind ze duidelijk erg lekker.

Vandaag wou ik ook broccoli proberen, maar ik denk dat het niet fijn genoeg was, al had ik het met de staafmixer gepureerd... Toch eens denken hoe ik het fijner krijg :).

Liefs Marit

Ik probeer echt te wachten tot Diederik 4 maanden is, vandaag is hij precies 3 maanden. Dan gaan we kijken wat hij ervan vindt! Hij begint wel met steeds meer interesse naar ons te kijken als wij aan het eten zijn, dus hij begint daar wel oog voor te krijgen.

Oh, nog een vraagje trouwens: maken jullie zelf je fruit- en groentehapjes klaar of neem je een (olvarit)potje? Ik weet eigenlijk niet zo goed of die potjes net zo gezond zijn?

Ik pureer het zelf, en is een stuk goedkoper. Je kunt het zo invriezen. Fruit ook hoor, ik mengde altijd appel, peer banaan. En af en toe dan een potje olvarit. Maar zelf gemaakt heeft een grovere structuur. En zo wennen ze er mooi aan als ze straks met de pot mee gaan eten. Groetjes Karin

Terug
Bovenaan