wanner beginnen met fruit en groentehap?

Eigenlijk zijn we toch overal heel erg benieuwd naar?
Ik kan echt niet wachten op alles eigenlijk.
De eerste keer dat hij mam zegt, de eerste keer dat hij met eten gooit, de eerste stapjes, de eerste keer dat ik hem een romper maat 74 aan doe, de eerste keer dat hij toch iets doet, terwijl ik hem net gewaarschuwd heb. Niets kan me teveel zijn.

En als die kleine dan toch verkeerd reageerd op de 1ste keer fruit, dan hebben wij als kersverse ouders er iets van geleerd.
Het is toch vallen en opstaan? We kunnen niet alles gelijk goed doen, dat is onmogelijk.
Gewoon genieten!!!! van alles. Ook waar je zelf naar uit kijkt!!

Wij hebben Karlijn met 4 maanden dagelijks een beetje of fruit of groente gegeven. Een week laten begon ze dageijks veel te spugen( na de bv) msschien naief ( in deze discussiemisschen niet t meest handige woord maar vol het we zo)maar ik had de link met het vaste eten niet gelegd. Tot ik vanmorgen met Karlijn naar de kinderarts ben geweest. Hij advieserde mij direct te stoppen met vaste voeding en pa smet 6 maanden heel langzaam weer te beginnen. Karlijn was door al het spugen maar 400 gram in 6,5 week aangekomen.

Ik denk dus dat je wel heel goed moet opletten en ook als pas na een week of miss nog langer iets veranderd aan je kind je ook moet denken aan de voeding.

Ik kreeg te horen van de arts dat ze het niet nodig heeft, het echt geen meerwaarde heeft en wanneer je toch iets wilt bijgeven pap veel beter is.

Ik ga naar zijn advies luisteren, geen vaste voeding meer geven en hopelijk als ik over 3 weken terug moet komen is ze dan beter/ meer aangekomen.

Iedereen moet het naturlijk zelf weten maar ik was wel geschokken dat ze zo slecht was gegroeid en had zelf niet gedacht dat het door de groent zou komen( wat ze echt heerlijk vind en moet huilen als het op is)

Ik begin zeker niet eerder dan dat Julia minimaal 5 maanden is. Zij krijgt hypallergene flesvoeding en het CB heeft geadviseerd hier zeker mee door te gaan zonder bijvoeding in de vorm van fruit of groente, omdat mijn man behoorlijk veel allergieen heeft. Maar ik ben een gevoelsmens en zal ook zeker op mijn gevoel afgaan als Julia er eerder aan toe is dan die 5 maanden....

@heppy
Onze meningen verschillen hier duidelijk over en dat is ook prima. Ik vind 'naïef' niet eens een heel naar woord, maar blijkbaar is het harder overgekomen dan bedoeld, en dat was (nogmaals) niet de bedoeling. Maar als je je eigen reactie terugleest, is het mss niet zo raar dat je bij mij de indruk hebt gewekt dat je je zoon fruit wil gaan geven omdat je het zelf énig vind en niet omdat hij er aan toe is. Ik betwist verder niet dat jij het beste voor hebt met je kind, dat geldt vermoedelijk voor iedereen op dit forum, gelukkig maar! Ik vond jouw woordkeuze echter ook stuitend en voelde dat ik daar iets op moest antwoorden. That's all.

Terug
Bovenaan