Wat doet pappa wel of niet...

Ik ben benieuwd wat de pappa's van jullie kindjes   allemaal thuisdoen? Ik werk full time en we hebben regelmatig discussies wie wat moet doen. Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen.
 
Ik zit nu nog in de ziektewet, maar in principe ga ik ook fultime werken. Mijn man werkt parttime.
We hebben afgesproken dat hij het grootse deel van het huishouden op zich neemt. Boodschappen doen, poetsen, koken, wassen... Alleen strijken zal echt mijn ding blijven. Mijn man heeft er een hekel aan (en ik vind het absoluut niet erg) en is in staat mijn halve garderobe te ruineren...
Ook zal ik (als ik thuis ben) de zorg voor de kleine op me nemen, maar dat wil ik zelf heel graag. Ik zie hem zoveel uren van de dag al niet, dus moeten het in vroege ochtend en avond echte kwaliteitsuurtjes worden!

Veel plezier met werken en succes met de combi...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (21 weken)
 
mijn dochter is nu 14 maanden en wij hadden ook afgesproken dat hij toch ook veel meer moest gaan dan dat hij tot nu toe deed.Maar ik doe nog steeds alles schoonmaken boodschappen koken noem maar op.We hebben hier al regelmatig discussies overgehad maar het werk op een 1of andere manier.Het wordt er ook niet echt gezelliger van als ik hem steeds instructies moet geven van doe dit of doe dat.  Moeten jullie niet steeds je partner achter de broek aan zitten?
 
Hoi,

Om gelijk maar even de vorige briefschrijfster antwoord te geven; Ja, ik zit hem achter zijn broek aan; En NEE, ik vind het niet erg (meer)

Wij hebben heel duidelijke afspraken hiervoor.. sommige dingen zijn zijn standaard "pakket" zeg maar.. en geeft zelf toe het ECHT te vergeten, voelt zich ook schuldig.
En heeft mij dus ook duidelijk gevraagd hem er aan te herinneren, dit is geen probleem.
Ik denk dat het pas een probleem wordt (vind ik) als hij diep gaat zuchten als ik iets vraag; zo van moet dat nou?? En dat doet hij niet.
Ik heb me erbij neergelegd dat hij niet is, zoals ik ben... en dat zou wel erg saai worden in huis.
 
Groetjes Debby mv B'Elanna
 
Hoi hoi

Ik ben fullltime huismoeder! Bij ons is dit makkelijk haalbaar,
heerlijk vind ik het!
Onze taken zijn goed verdeeld.
M'n man komt om half6 thuis,
meestal ben ik dan aan het koken.
Hij neemt automatisch de zorg van ons zoontje over!
Ook na het eten,
kortom, 's avonds heb ik heerlijk mijn handjes vrij.
Hij vind het leuk om te doen dus ik heb geen klagen!
Natuurlijk verplicht ik hem niets,
als hij een keer wil gaan sporten of met vrienden iets gezelligs doen,
ik houd hem vooral niet tegen.

Ideaal zo'n man!!
 
O excuses,
niet goed gelezen
Wat hij in het huishouden doet??
Elke dag de vaatwasser in en uitruimen is zijn taak.
De tuin, gras maaien, planten watergeven etc.
De boven ramen wassen (buitenom)
En af en toe begint hij met dwijlen als ik bijna klaar ben met stofzuigen.
Maar ach, omdat ik toch thuis ben heel de week,
vind ik het niet nodig hem vanalles te laten doen,
wel erg lief natuurlijk!!!
 
hi, mijn man doet heel veel met onze jongen en veel in het huishouden. ook niet zo gek als je bedenkt dat hij tijdenlang alleen voor 6 kinderen heeft gezorgd (de jongste was toen 2).
toen onze zoon net geboren was, raakte   hij door reorganisatie zijn baan kwijt. ik ging toen fulltime en hij thuis aan de slag. nu we allebei weer parttime werken doen we ongeveer allebei even veel. degene die thuis is die dag bemoeit zich met JCB.
overigens: hij maait gras en ik doe de strijk, maar voor de rest delen we het wel. ik poets misschien wat vaker de plees, maar ik vind het ook al snel vies.

mijn eerste man deed noooooooit wat en maakte alleen maar chaos, dus dit is wel een hele verandering.
 
Ik moet mijn man ook 'achter de vodden zitten' , maar dat hebben we ook zo afgesproken. Hij vindt het niet erg om dingen te doen, maar hij heeft het liefst dat ik hem als het ware opdrachten geef. Uit zichzelf komt er wat minder... Dus kan ik in de ochtend zeggen: ik zou het fijn vinden als je vandaag de badkamer poetst. En dan zegt hij: oke. Als ik het helemaal aan hem zou overlaten, zou er erg weinig gebeuren, denk ik  

Groetjes, Karin
 
Terug
Bovenaan