Wat doet pappa wel of niet...

Ik ben fulltime thuis en mijn vriend werkt bij zijn vader op kantoor.  Hij gaat 's ochtends rond 6.30 uur de deur uit en komt 's avonds meestal pas rond 18.00 uur thuis waarna die vaak nog even gaat sporten of hardlopen en donderdags heeft hij om 20.00 uur voetbaltrainen.

's Ochtends geeft hij de kleine een kus en als ze wakker is (meestal niet) dan verschoont hij eerst haar luier en dan legt hij haar bij mij in bed en maak en geef ik haar haar flesje. Dan laat hij de hond uit en gaat naar zijn werk.

Ik heb 2 keer 3 uurtjes in de week een werkster en hoef het in principe alleen maar bij te houden, wat inhoudt: elke dag stofzuigen (vanwege de hond) en om de dag dweilen.
Verder ben ik overdag altijd druk bezig met de kleine, boodschappen doen, met de hond en de kleine wandelen in het bos ( ± een uurtje) en rommel ik verder in huis.

Wanneer m'n vriend thuis komt sta ik meestal al te koken en geeft hij de kleine haar fles, als ze die nog niet heeft gehad. Na het eten laat hij altijd de hond uit en ruimen we samen snel af en gaat hij vaak nog even met de kleine in bad en kleedt hij haar aan en geeft haar om 21.00 uur nog de laatste fles en daarna legt hij haar lekker in bed.

Verder doet hij veel in de tuin en is hij buiten kantoor uren nog druk bezig met z'n werk en in de toekomst zal dat nog veel vaker gebeuren. Hij helpt waar hij maar kan en doet gelukkig veel met de kleine wanneer hij thuis is.

Al met al ben ik heel blij hoe het zo gaat en we hebben eigenlijk niets afgesproken wie wat doet, het gaat eigenlijk allemaal vanzelf. Wel heb ik het erin moet stampen want meneer kreeg thuis alles gedaan..

Groetjes,
Charelle
 
Hier ook een vader die thuis de koning te rijk was! Ik 36 uur per week werken en meneer die gewoon regelmatig werkt die dacht 's avonds en in het weekend op zn luie kont te kunnen gaan zitten maar dat was niet echt de bedoeling!
Dus vanaf het begin heb ik hem gevraagd te stofzuigen en dweilen en het werd heel vies, want ik deed het dus echt niet alsnog en koken, wassen en strijken zijn mijn pakkie an!

Nu heb ik nog verlof en hij denkt nu dus dat ie weer niks hoeft te doen, want ik heb immers ook vakantie, maar ik heb echt zo'n hekel aan thuiszitten en het huishouden doen, dat hij alsnog stofzuigt en dweilt. Wel vind hij dat ik het heeeeeeel erg bijzonder moet vinden dat hij de stofzuiger weet te staan, want hij denkt vaak bij zichzelf: wat ben ik toch gek dat ik dit doe.. omdat zijn collega's het ook niet doen  zo zei hij mij vorige week na 4 jaar samenwonen hahaha

Ik heb hem rustig uitgelegd dat geen 1 vent die bij mij woont mij als slaafje gebruikt om geen reet uit te hoeven voeren buiten computeren, zonnebanken, eten en tv kijken om. Hihi dus nu doet ie al wat meer en met de kleine deed ie in het begin heel veel, iedere dag in bad enzo en nu moet ik weleens aansporen dat zn dochter aandacht van haar vader ook heel erg leuk vind, maar ik moet zeggen... het gaat steeds beter weer!! Hij had even een dip, maar nu zn broeken weer bijna versleten zijn van het achter zijn vodden aanzitten kan ik ook weer wat ontspannen

Groetjes Karmen
mama van Liz
 
hai hai,

Nou, hier nog zo'n fijne man die niet veel tot niks doet.
Ook voor hem werdt alles gedaan thuis en zijn moeder zegt ook regelmatig dat hij echt een verwent joch is,ik zeg altijd er gelijk achteraan"verpest jah!!'

Hij werkt fulltime en ik werk 6 dagen in de week s'morgens 3 uurtjes.
Stofzuigen,dwijlen enz wil ik niet eens dat hij dat doet,ook ik heb echt een poets-tik en ook ik dacht dat, dat na de geboorte van onze bink het  wel minder zou zijn maar dat is dus niet het geval,ik wil het gewoon zelf doen!
Maar het zou wel fijn zijn als hij zelf zijn was in de wasmand zou gooien elke morgen en de klusjes die een man hoort te doen(vind ik) ook doet hiermee bedoel ik stomzinnige dingetjes zoals b.v een spijker in de muur slaan of als er iets kapot is ff kijken of je het kan maken,en dat dan doen.
Maar neej hoor...als ik er niet om vraag of er  wat van zeg dat doet hij het niet en soms zeg ik het of  vraag ik het en  dan doet hij het nog niet.
9 van de 10 dingen doe ik allemaal zelf.
hij gaat meestal tegen 06:00 uur weg en komt dan tegen 18:00 uur thuis,en gaat dan douchen en doet na het uitlaten van de hond  dan niet erg veel meer behalve op de bank liggen en soms ff wat spelen met mijn zoontje (8 mnd)
De verzorging van hem doe ik allemaal zelf,mijn vriend zucht al als ik hem vraag hem eten te geven of hem ff te verschonen,nou dan hoeft het voor mij al niet meer
Ik erger mij hier echt geel aan,en zeg dat ook vaak dat hij wel wat meer mag doen en ondernemen,maar dat maakt het de sfeer er  niet gezelliger op.
het gaat het ene oor  in en het andere er weer uit net of het hem niks intereseerd.echt moedeloos wordt ik ervan...

iemand tips!!!! Ze zeggen wel eens dat je voor  vrouwen een handleiding nodig hebt,maar ze mogen zichzelf ook niet weg gooien..whahahaha

 
Hoi Floortje,

Toevallig op voorjaar 2007 ook een soorgelijke vraag, dus hier mijn reactie;


Mijn man gaat er 's nachts niet uit,
met de reden dat hij niet wakker wordt en echt niet wakker is te
krijgen. Eer dat hij wakker is ben ik zo wakker dat 't geen zin heeft.
En
ik kan er beter tegen, dus ik vind het niet erg. En Feline slaapt
meestal door, alleen als ze ziek is wordt ze wel eens wakker en verder
bijna nooit.

En ik werk 2 dagen en mijn man 5 dagen dus ik doe
eigenlijk het hele huishouden, alleen koken doen we om beurten. En
uiteraard de vaatwasser en keuken opruimen en koffie en drinken pakken,
dat doet mijn man meestal.
Zo is het eerlijk verdeeld, ik zou er niet tegen kunnen als hij totaal niks doet.

En
voor Feline zorgen doen we samen als mijn man thuis is. En ik kan
gerust gaan winkelen in het weekend of aan avondje weg, mijn man kan
prima alleen voor Feline zorgen, de eerste dagen dat ze net geboren was
moest dat ook wel, omdat ik bijna niks kon, dus hij kan het echt heel
goed!

Jammer dat sommige mannen echt zo ouderwets zijn ingesteld
dat ze niks doen. Mijn man zegt vaak tegen me dat ik maar iets leuks
moet doen met Feline en het huishouden doen we dan 's avonds wel.

groetjes Mariska
 
Ik werk 2 dagen en deed altijd al bijna alles in het huishouden dus dat is zo gebleven, als ik het heel druk heb of erg moe ben en ik vraag of hij iets wil doen zegt hij altijd ja maar hij zal ook niet uit zichzelf iets doen, simpelweg omdat hij geen idee heeft wat er moet gebeuren.
Als hij thuis komt uit het werk en ik ben aan het koken dan houdt hij zich bezig met onze dochter en hij vind het ook erg gezellig om haar in bad te doen dus dan heb ik nog weleens vrijaf   's avonds en dat is ook wel lekker.

Hij doet wel altijd de tuin en auto's wassen e.d. omdat ik daar een gruwelijke hekel aan heb...

Groetjes Carin.
 
Mannen die niks doen, ook niet een stukje zorg voor hun kinderen overnemen als de vrouw fulltime thuis is of partime werkt, némen alleen maar. In een relatie/huwelijk is het geven en nemen.
Deze mannen vind ik egoistisch en errug ouderwets! Ik zou niet met zo'n man kunnen samenleven. Ik denk dat een relatie daar ook op stuk kan lopen. Zeker als een man ook nog zuchtend, omdat zijn vrouw het vraagt, de taak uitvoert...
Ben blij dat mijn man het 'werk' in huis wel ziet, en ook mbt tot de zorg voor onze beiden kids. Ik hoef bijna nooit wat te vragen. Zelf werk ik 3 dagen, en als ik echt álles moet doen, dan werk ik 7 dagen 24 uur per dag toch? en dat is niet de bedoeling, want in twee dagen je huishouden doen lukt nooit volledig, er zijn namelijk ook nog twee kinderen die aandacht nodig hebben.
Ik wens jullie veel succes en hoop dat die mannen die zo egoistisch zijn tot inkeer komen!
 
hoi meiden


zin nu nog lekker in men verlof periode denk nog zo'n 15 weken  en daarna gaan we alle twee 4 dagen werken hij door de weeks en ik 5 om 3 dagen om het weekend. vroeger voor dat de kleine er was werkte hij 5 dagen maar wel 12 tot 15 uur per dag en dan vind ik het niet erg om nu nog alles te doen.

maar heb meneer wel effen vertelt dat als hij thuis is met de kleine er ook dingen gedaan moesten worden en dat begreep hij wel. of hij zich daar aan houd zien we dan wel weer.

maar nu als hij thuis komt hoeft hij niks te doen ja knuffelen met de kleine vind ik belangrijker dan de afwas die er dan nog staat.

nou doei doei lucy mamma van sverre 21-10-2007
 
Terug
Bovenaan