Wat doet pappa wel of niet...

Hoi,
mijn vriend doet redelijk wat in het huishouden, maar dan vooral als ik het hem vraag...
Het lijkt me zeer aangenaam, zo'n man die het werk ziet, maar mijn vriend heeft dus echt wel een hint nodig en helaas moet ik vaak meermaals herhalen wat ik graag zou hebben dat hij doet... boodschappen, koken, afwassen en de zorg voor ons zoontje wisselen we meestal af, kuisen doen we vaak samen, dweilen, wassen en strijken doe ik alleen en de vuilnisbakken laat ik dan weer aan hem over.
maar meubels ineenzetten en de wc ontstoppen ofzo, doe ik dan weer wel.
groetjes,
jasm.
 
Dat klinkt behoorlijk ideaal wat die mannen van jullie allemaal doen.

in onze situatie werkt  manlief (meer dan) fulltime en ik ben ft thuis. voorheen werkte ik 4 dg en ging het redelijk gelijk op. nu echter totaal niet meer.
Als ik graag iets wil dat hij doet moet ik het min. 1x vragen, hij ziet zelf nooit iets dat gedaan kan worden en neemt byzonder weinig initiatief in het huishouden/met de baby.

Sterker nog, ik vind dat hij best wat meer tijd met ons meisje mag doorbrengen. het ergert me groen en geel dat hij in z'n vrije tijd op de bank hangt of achter de pc zit.  

Ik zou willen dat hij wat actiever was en meer initiatieven nam.
 
Hier is het ook niet van zelfsprekend hoor. Hij zet echt zn bokkepruik op als hij wat moet doen. pppffffff wordt er gek van. Maar als hij het doet doet hij het maar half. Toen hij ng thuis woonde werd alles voor hem gedaan. Heb geprobeerd dat te veranderen toen we gingen samenwonen, maar helaas.  Dus uiteindelijk ben ik degene die wel alles doet in huis. Ach heb me er bij neergelegd. Vind het ook wel best zo. Denk ook serieus dat mannen er niet voor in de wieg gelegd zijn hoor. Wij zien ook alles en zij niets. Gelukkig zijn er uitzonderingen. Helaas heb ik het niet getroffen....(verder is hij echt de schat)

gr Linda
 
Ik doe zelf het gehele huishouden. Ik heb 's ochtends een krantenwijkje en ga binnenkort 10 uurtjes schoonmaken. Ook leer ik thuis. Mijn man werkt soms 55 uur per week, dus wil ik niet dat hij thuis ook nog is poetst. Maar als ik ziek, oververmoeid ben of wat dan ook, neemt hij het altijd over. Als hij thuis is doet hij altijd veel met de kleine ( nu 4 mnd).
Dat vind ik het belangrijkst.
 
hallo,

net als bij lizzy, vind ik ook dat mijn man meer met de kinderen mag doen.
we hebben twee dochters een van 2,5 en een van 8 mnd.

ik ben de hele dag thuis en hij werkt 40 uur.
zelf heb ik een hekel aan koken en dat neemt hij dan op zich als ie optijd thuis is.
en ik ontvermt me over de kinderen. na het eten ruim ik de boel af. hij gaat dan bijna altijd achter de pc zitten of op de bank tv kijken. soms speelt hij wel met de oudste maar niet vaak genoeg vind ik. ook als het bed tijd is doe ik het meestal alleen. eerts de luiers en piamaas aan en dan drinken drinken geven, het gebeurt regelmatig als ik met de oudste bezig ben dat de andere gaat huilen, meestal pas als ik het vraag   dat mijn man haar even wilt pakken doet ie het. maar dat is dan ook alles, hij houd haar beed tot ik klaar ben, het lijkt mij dat hij ook wel even de luire kan doen en drinken kan geven. als ik het vraag dan begint ie te moperen.

ook als we een keer naar het speeltuintje gaan ben ik meestal de gene die mee speelt hij zt op het bankje. zijn eigen vader zie er een keer iets van.

voor de rest helpt ie wel wat mee. ik vind het ook niet zo nodig dat hij in het huishouden help daar ben ik voor maar een beetje meer aandacht voor de kids mag wel.
 
Hoi,

mijn man werkt fultime en ik ben thuis. s"Morgens als ik de jongste voed maakt hij voor iedereen het ontbijt klaar en zet koffie (erg belangrijk). s'Avonds doucht hij de jongens en doucht of badderd de jongste. Verder droogt hij af of laat de afwas opdrogen en zet die de volgende morgen in de kast. Als hij vrij is helpt hij met de was en dweilt hij. Hij helpt ook met boodschappen doen. De meeste huishoudelijke klusjes doe ik liever zelf omdat ik nogal perfectionistisch daarin ben. Als hij de was opvouwt en de washandjes liggen niet met de lusjes naar dezelfde kant doe ik het over. Erg ben ik he. We hebben gelukkig nooit bonje over het huishouden.

Groetjes van Marloes

o ja, mijn man zet ook meestal de kliko aan de weg.
 
Hoi meiden,
Leuk onderwerp! Ik ben full-time thuis met mijn 2 meiden van bijna 3 (eind van de maand) en 9,5 mnd.
Mijn man werkt 5 dagen, maar nette tijden, de kids worden wakker rond 07.00uur, dan maakt één van ons de flesjes en koffie en de ander haalt de meiden bij ons in bed en doet de luiers vast. Dan gaat hij weg rond 08.00uur. 's Avonds rond half vijf, vijf uur is hij er weer en kookt hij (vind hij geweldig, ik begin altijd, maar wordt áltijd de keuken uit geduwd hihi) ..
Dan ga ik even op zolder (hebben we nog een woonkamer) een kopje koffie drinken, ff een kwartiertje chillen.
Dan na het eten doet de één met de meiden stoeien en de ander ruimt op.
Rond half 7 zet ik het bad en alles daarvoor klaar en doet m'n man ze in bad. Dan doet hij 1 afdrogen en in bed en ik de ander. En dat doen we om en om elke avond. En verder doe ik alles in het huishouden, logisch, dat zie ik als mijn baan. Dus hij hoeft echt niks te doen qua schoonmaken/was/boodschappen enz, hij heeft zijn werk en ik het huishouden. Lekker ouderwets, maar hier werkt het super!    
En in het weekend doen we de verzorging van de meiden samen.  En allebei 1x in het weekend uitslapen. Dus eigenlijk doen we het mooi verdeeld. Behalve 's nachts, hebben beide meiden er een handje van te gaan spoken.. bij de jongste heeft dat een oorzaak, maar bij de oudste niet. M'n man hoort het meestal iets sneller, dus die gaat er wat vaker uit..
Groetjes Jude
 
Ik zit momenteel in de ZW.
Mijn vriend werkt fulltime dus hij hoeft niet veel te doen in het huishouden.
Het enige zijn de vuilniszakken en het oud-papier 1x in de 2 weken buiten zetten.
Zelfs dat doe ik weleens, omdat hij ook weleens moet overwerken.
Hij maakt weleens het eten.
Als hij vraagt of hij me moet helpen zal ik niet gauw ja zeggen.
Het gebeurt tuurlijjk weleens, maar niet vaak.

Groetjes Debby.
 
Terug
Bovenaan