Wat doet pappa wel of niet...

Ik heb  echt een ideale man thuis.
Op dit moment (door ouderschapverlof etc) werkt hij drie hele  dagen en ik drie dagen, maar ben wel al om 13.00,  14.00 of  15.00 uur thuis. Daarentegen werk ik veel 's avonds thuis  voor een andere baan.
Hij zorgt dus twee dagen voor onze dochter alhoewel ik ook een gedeelte van deze dagen thuis ben en ik zorg 2,5 dagen voor onze dochter.
Verder doet hij eigenlijk alles. Boodschappen, koken, grotendeels schoon houden, afwas, de was.
Ik heb er een bloedhekel aan en bij hem gaat het vanzelf en alles bij elkaar werk ik ook meer. Maar dat is natuurlijk geen excuus.
Ik doe natuurlijk wel wat, vooral voor onze dochter, maar lang niet zo veel als hij.
Het is zo gegroeid omdat ik bizar veel werkte voor de bevalling, maar nu ik minder werk en meer thuis ben, is het eigenlijk niet veel anders.
Hij vind het geloof ik prima. En in de zorg voor onze dochter doen we allebei evenveel. We vinden het allebei ook erg leuk en vooral om met z'n drietjes te zijn.
Het is hier dus ook geen optie dat hij fulltime zou werken (naast het feit dat het financieel echt niet kan), omdat hij ook voor onze dochter wil zorgen en dat is wel zo eerlijk. Vaders moeten toch ook een even grote deel van de opvoeding op zich kunnen nemen?

gr,
Sabine
 
ik snap dat niet ,dat gaat bij ons vanzelf de 1 ziet he dit moet nog gebeuren de ander dat, alles gaat hier automatisch niks afspreken wie wat doet.als de 1 wat meer van huis is doet de ander automatisch wat meer. hoef je toch geen discussie over te voeren.
eten koken net zo wie op dat moment thuis is begint met eten koken en dan is het bij ons ook nog eens zo als de kids lekker spelen dan staan we lekker gezellig samenin de keuken.
zo kan het dus ook.
groetjes
 
hoi hoi

bij ons is het heel anders.
mijn man draait 5 ploegen en ja dus die werkt best veel dus doe ik het meest.
ik werk alleen maar in de ochten uren en in de avond uren dus ik   ben op de dag gewoon thuis.
ik ben zelf een poetser dus ik wil het het liefst ook allemaal zelf doen omdat ik pietje precies ben.
ik had verwacht dat met de geboorte van onze zoon valentino die nu 14 maanden is het wat minder zou worden maar dat is niet zo.
ik doe het meeste maar hij is zo goed met onze zoon dat dat ook heel goed aavult.
ik ben het liefste de hele dag thuis zo dat ik zelf voor me zoontje kan zorgen en dat als me man huis kom dat ie alleen maar van hem hoeft te genieten en dan geniet ik ook.

maar als ik wat vraag doet ie het ook wel.



kusje manu
 
quote: babykid reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-07-2007 09:40:24'));

ik snap dat niet ,dat gaat bij ons vanzelf de 1 ziet he dit moet nog gebeuren de ander dat, alles gaat hier automatisch niks afspreken wie wat doet.als de 1 wat meer van huis is doet de ander automatisch wat meer. hoef je toch geen discussie over te voeren.
eten koken net zo wie op dat moment thuis is begint met eten koken en dan is het bij ons ook nog eens zo als de kids lekker spelen dan staan we lekker gezellig samenin de keuken.
zo kan het dus ook.
groetjes



Tja... Ik en mijn broer zijn zo ook opgevoed.
Als het al met de paplepel is ingegoten, gaat dat ook idd zo.
Maar niet iedereen heeft zo een opvoeding gehad (oa mijn man, en nog vele met hem)
Strijken doet hij dus echt niet, en dat hoeft ook niet van mij... anders kijk ik toch alleen maar over zijn schouder mee om commentaar te leveren.
Het is niet altijd alleen de "man" (hier) maar in het verleden (vaak) de moed die hem in de schoenen zonk omdat ik het niet goed genoeg vond.

En wij staan hier ook gezellig samen in de keuken, maar dat staat los van het poetsen.
En zo leren we allemaal..... ook ik,

Maar niet iedereen heeft zo een opvoeding gehad (mijn man)


 
Nou ja misschien ligt het ook wel aan mij hoor.Ik ben het nl ook wel gewend vanuit huis.Ik deed altijd al veel in huis ook toen ik nog bij mijn ouders woonde.
Mijn vriend hoefde helemal niks alleen zijn eigen kleren uitzoeken voor die dag en de rest werd allemaal voor hem gedaan.Alles werd voor hem grstreken brood werd gesmeerd drinken werd er voor hem ingeschonken en noem maar op.
 
Hoi Mama van Floortje,
Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat het in mijn geval niet alleen de man is.
In het verleden gaf ik nogal commentaar op wat hij wél deed.... en dat kan averechts werken.
Feit blijft wel, dat sommige mannen weinig daarvan in hun opvoeding mee hebben gekregen, en die moeten het dan alsnog leren... en da's niet makkelijk.
Maar goed praten en afspreken is dan heel belangrijk, en ieder het op zijn eigen manier laten doen.


groetjes Debby mv B'Elanna
 
wij hebben er nooit echt afspraken gemaakt, het loopt eigenlijk prima zoals het nu gaat. Ik werk 3 dagen en hij 5 dagen. Ik doe dus het grootste deel van het huishouden, geen probleem. Hij vindt vaak dat hij te weinig doet, maar daar ben ik het niet mee eens.

Op dagen dat ik vrij ben doe ik alles, alleen brengen we altijd samen de kleine in bad (hij blijft erbij en ik leg alles klaar en ruim nog snel even op boven) en naar bed.

Op mijn werkdagen kleedt hij haar aan terwijl ik ontbijt maak, dan gaan ze samen ontbijten terwijl ik douche en haar spullen inpak. Hij zet haar in de auto en ik breng en haal haar naar het oppasadres.

Op zaterdagochtend doe ik weekendboodschappen terwijl hij met onze dochter thuisblijft, kan ik lekker even snel heen en weer.

Verder pakt degene die wat ziet het op, even de vaatwasser uitruimen of inruimen bijvoorbeeld. En hij strijkt zijn eigen overhemden, daar heb ik een enorme hekel aan :)

We hebben er nooit een probleem van gemaakt, alles is vanzelf zo gegaan. Hij klust weer meer en doet meer in de tuin, en ik doe wat meer binnen. Af en toe vindt hij dat hij te weinig doet en gaat ie opeens in het weekend de badkamer schoonmaken ofzo :)
 
Terug
Bovenaan