Wat en wanneer krijg je cadeau?

Wij hebben best veel zelf gekocht, om dezelfde reden als jij. Ik wilde goed voorbereid zijn, en ook voorkomen dat je spullen krijgt die buiten je smaak liggen.

Op het kaartje zetten we een lijstje.nl, waar we veel cadeau-ideeen op gezet hebben. Dit zijn met name nog boekjes, kleding vanaf een bepaalde maat, speelgoed vanaf een bepaalde leeftijd, of praktische dingetjes die we niet direct nodig hebben maar wel leuke cadeaus kunnen zijn. We sturen ze daarmee dus een beetje.
En de directe omgeving weet inmiddels dat we veel zelf kopen.

Dankjewel voor alle reacties!
Mij leek het dus ook onzin dat er 'nog zoveel zou komen' alleen door idd wat ik zag bij mijn tweelingzusje twijfelde ik nog even.
Ik ga lekker alles halen wat ik nog in huis wil hebben en ze zoeken het maar uit met wat ze zogenaamd nog allemaal willen geven maar niet doen haha

Hier hetzelfde hoor! We hebben alles zelf uitgezocht. De kinderwagen hebben mijn schoonouders wel betaald, zoals bij alle eerste kinderen van hun kinderen. Van mijn ouders hebben we een startbedrag voor het spaarbankboekje gekregen, zoals alle kleinkinderen. Nu ben ik zwanger van de tweede en maken we een lijstje wat we na de geboorte delen. Bij de eerste heb ik voor de geboorte wel wat rompertjes e.d. gehad. Maar nu bij de tweede is dat nieuwtje er blijkbaar ook af...

Herken wel wat je zegt. Tegen mij werd ook gezegt, je krijgt zoveel dus koop maar weinig zelf.
M'n zus was de eerste en is idd overladen met grote en dure cadeaus. Ik kreeg bij de eerste her en der een speelgoedje of rompertje. (van mijn ouders wel hetzelfde)
Ik kon er niet wakker van liggen, zo lopen die dingen nou eenmaal.
Dus ik zou lekker gaan shoppen. Ze kunnen zich toch moeilijk gepasseerd voelen omdat je je voorbereid op de komst van je kind

Als ik jou was, zou ik lekker gaan shoppen en spulletjes uitzoeken die helemaal jouw smaak zijn. Dat hebben wij ook gedaan. Onze ouders wilden een groot cadeau geven. Mijn ouders de wandelwagen en schoonouders de eetstoel. Deze hebben we samen uitgezocht, zodat het wel onze smaak is. Bij mijn babyshower hadden ze een gezamenlijk groter cadeau gekocht waarvan mijn vriend wist dat ik het heel graag wilde kopen. Bij de geboorte hebben we vooral kleine cadeautjes gekregen. Misschien omdat ik in het onderwijs werk, heel veel leesboekjes. Ook nu ze 1.5 is gaan grotere cadeautjes in overleg. Wij hebben liever duurzaam speelgoed dan iets van plastic dat een hoop licht geeft en kabaal maakt. Mede ook omdat we er ook de hele dag naar moet kijken als het in de woonkamer ligt en het ook beter voor het milieu is. Tot nu toe gaat dat echt goed.

Mijn ouders vroegen wat we wilden en toen werd het de box of de zwangerschapsshoot/newbornshoot. Mochten ze zelf kiezen wat ze het leukst vonden om te geven.
Verder idd kleine dingen gekregen en grotere dingen van mn zus overgenomen.

Wij kregen van mijn ouders de kinderwagen en van mijn schoonouders een bijdrage voor de meubels voor de babykamer. Van mijn oma een tripptrapp met babyinzet. Alles in overleg met wat wij graag wilden. We konden dus wel onze eigen keuzes maken. Bij de babyshower kreeg ik (naast allerlei kleine cadeautjes) geld waar we de co-sleeper van gekocht hebben. Ik heb wel veel kleine cadeautjes gehad tijdens de zwangerschap van verschillende mensen maar dat waren echt vooral rompertjes en heel veel knuffeldoekjes. Ik zou lekker gaan shoppen voor de dingen die je zelf graag wilt hebben en alles wat je dan eventueel nog zou krijgen is mooi meegenomen. 

Pfff er vanuit gaan dat je dingen krijgt, vind ik wel wat apart... Ik heb ook hele lieve ouders en schoonouders, maar echt geen kinderwagen of wat dan ook cadeau gekregen. Beide grootouders hebben een spaarrekening voor hun kleinkind geopend en daar een leuk bedrag op gezet. 
Ik persoonlijk vind het ook onze om allemaal nieuwe meubels te kopen. De aankleedtafel, is een oude kast waar mijn man nog een grote plank op heeft gebouwd, kleurtje er op en klaar. Een normale kledingkast aangeschaft voor de aankomende 20jr (niet zo'n baby-kledingkast) en het bed is mijn oude ledikant van vroeger met een matras die mijn zus voor haar kinderen een paar kaar terug heeft gekocht. 
Kleding & babyspul veel via familie kunnen overnemen (ja idd de afdankertjes die nog helemaal prima zijn) en op marktplaats gevonden. 
Ik zou zeggen, geniet van de dingen die je hebt gekregen en staar je niet blind op dat wat een ander krijgt/ heeft gekregen. 
Ik persoonlijk geef ook geen kleding aan anderen als cadeau, omdat ik zelf een paar dingen nieuw heb gekregen omdat ik gewoon de verkeerde maat voor het seizoen was bijvoorbeeld, zo zonde. Geef dan liever een luiertaart of een ander nuttig cadeau...

Terug
Bovenaan