Wat en wanneer krijg je cadeau?

[quote quote=10484539]Pfff er vanuit gaan dat je dingen krijgt, vind ik wel wat apart... Ik heb ook hele lieve ouders en schoonouders, maar echt geen kinderwagen of wat dan ook cadeau gekregen. Beide grootouders hebben een spaarrekening voor hun kleinkind geopend en daar een leuk bedrag op gezet. 
Ik persoonlijk vind het ook onze om allemaal nieuwe meubels te kopen. De aankleedtafel, is een oude kast waar mijn man nog een grote plank op heeft gebouwd, kleurtje er op en klaar. Een normale kledingkast aangeschaft voor de aankomende 20jr (niet zo'n baby-kledingkast) en het bed is mijn oude ledikant van vroeger met een matras die mijn zus voor haar kinderen een paar kaar terug heeft gekocht. 
Kleding & babyspul veel via familie kunnen overnemen (ja idd de afdankertjes die nog helemaal prima zijn) en op marktplaats gevonden. 
Ik zou zeggen, geniet van de dingen die je hebt gekregen en staar je niet blind op dat wat een ander krijgt/ heeft gekregen. 
Ik persoonlijk geef ook geen kleding aan anderen als cadeau, omdat ik zelf een paar dingen nieuw heb gekregen omdat ik gewoon de verkeerde maat voor het seizoen was bijvoorbeeld, zo zonde. Geef dan liever een luiertaart of een ander nuttig cadeau...[/quote]Nou het valt je zwaar zo te horen dat ik iets verwachtte, maar dat kwam vooral door hun reactie op dingen die ik wilde aanschaffen.
Ook omdat ze zelf bleven aangeven dat we 'nog zoveel zouden krijgen'. Dus op zich niet heel apart als ze zelf impliceren nog met van alles te komen.

Maar kan je dan niet open en eerlijk vragen? Zeker als ze het geimpliceerd hebben? "Goh jullie hebben ooit een opmerking gemaakt betreffend ... Niet dat ik iets verwacht maar zou het zo zonde vinden als we dit beide kopen.."  
Tenminste dat zou ik doen in jouw geval. Uiteraard snap ik dat je goed voorbereid wilt zijn

[quote quote=10484552]Maar kan je dan niet open en eerlijk vragen? Zeker als ze het geimpliceerd hebben? "Goh jullie hebben ooit een opmerking gemaakt betreffend ... Niet dat ik iets verwacht maar zou het zo zonde vinden als we dit beide kopen.."  
Tenminste dat zou ik doen in jouw geval. Uiteraard snap ik dat je goed voorbereid wilt zijn[/quote]Dat zou natuurlijk kunnen, misschien is dat wel een idee. Dan kan ik voor de rest alles gewoon halen zonder dat ze zich voor het hoofd gestoten voelen of gepasseerd idd. Dank voor de tip!

Hoi, wij hebben ook veel gehad, de babykamer, kinderwagen en alles voor bed en bad. Maar daar ging ik niet vanuit. We gingen het uitzoeken en kregen te horen dat we het cadeau kregen. Ik heb ook wel gehoord je krijgt genoeg, maar dat waren inderdaad de kleine dingen, boekjes, badcapen, hydrofielen doeken. Wat ik zelf deed was een lijstje maken van wat we nog wilden en als mensen dan vroegen of we specifieke wensen hadden dan stuurde we dat lijstje. Dit lijstje ging dan ook rond voor mn babyshower en nadat hij was geboren. Denk dat je er gewoon niet vanuit moet gaan, is zonde dat je dan alleen maar zo rot voelt. Tijdens je zwangerschap voelt alles misschien ook heftiger aan, en goed dat je zelf al wat had aangegeven.

Wij moesten eerlijk gezegd wel hier en daar de boot af houden. 
Niet voor mooie nieuwe dingen, maar voor "prima" afdankertjes. We kregen van mn super enthousiaste schoonmoeder de kinderwagen, waar we heel blij mee zijn. Verder wat rompertjes en knuffeltjes die ik zelf niet uit zou zoeken, maar wel lief bedoeld. 
Maar we zijn zowel in de familie als in de vriendenkring laat met kinderen. De andere zijn al een tijdje uit de babytijd. De mooie spullen zijn al vergeven aan anderen. Maar ze hebben nog wel wat liggen hoor. Wil je deze grijs gewassen rompers? Of dit vale winterjasje? Of een afgekloven gammel driewielertje? Mijn vader! had nog wel een hele vieze en negen jaar oude autostoel die hij van vrienden over kon nemen. Allemaal van dat soort dingen. Af en toe accepteerde ik wat kleins. Een truitje of een speelgoedje ofzo, zodat ik niet weer opgelaten nee stond te zeggen. 
Ik vond het veel fijner om het zelf uit te zoeken. En dan hebben we echt niet alles nieuw. Grote meubels veel via marktplaats en opgeknapt. Maar dan is het wel wat je zelf zou willen voor je kleintje.

Van mijn ouders en schoonouders samen kregen we de kinderwagen. Onze zussen zijn goed bevriend en wilde ook samen iets geven. We kregen een maxicosi + hoes.

Verder alles geleend bij vrienden omdat nieuw kopen niet nodig was gezien onze vriendengroep waar al veel kinderen zijn. Maar geen grote cadeaus gekregen hoor. Knuffeltjes, rompertjes, dat soort dingen. Maar dingen als een wipper, triptrap etc. kochten wij tweedehands of leenden we van vrienden.

Wij kregen de kinderwagen van mijn (schoon)ouders die wilde allebei bijdragen. Tripp trapp van mijn oma. Verder kinderbed tweedehands van ons neefje die al stuk ouder is, dus weinig grote dingen aan hoeven schaffen. Ik was de eerste die zwanger was van mijn gezin en heb toen wel wat meer cadeaus gekregen voor mijn gevoel maar dan meer kleine cadeautjes, nu zwanger van de tweede en heb nog geen romper gekregen van mijn ouders haha. Hoef ik overigens ook niet hoor, maar valt meer op het verschil haha. 

Wij hadden ook een heleboel tweedehands gekregen van mijn schoonbroer en -zus die zelf uit de baby's zijn (bedje, badje, maxi cosi, wipper, kleertjes, handdoeken, ...) waar we zelf hebben uitgezocht wat we nog zouden gebruiken en wat niet. Voor de rest hadden we geen verwachtingen. Wij hebben een geboortelijst gelegd die we nu voor de geboorte al hebben doorgegeven aan onze ouders en broers en zussen. De link naar de lijst staat ook op het geboortekaartje. Voordeel: je kan lekker zelf kiezen wat je wil krijgen (leve de mooie en handige spulletjes). Wij hadden zelf absoluut geen verwachtingen. Uiteindelijk hebben onze ouders zelf gezegd dat ze de eetstoel en de co-sleeper zouden betalen. Die laatste ook met het oog op mijn zus die nog aan kindjes zou beginnen en waarmee we die dan zouden kunnen delen. Van mijn man zijn grootmoeder hadden we geld gekregen voor de wandelwagen. We kopen zelf de rest van de spullen nog die we zeker nodig hebben meteen wanneer de baby geboren is. Nu inderdaad vooral al kleine cadeautjes gekregen zoals rompertjes, kleertjes, boekjes. De rest komt dan wel vanzelf na de geboorte.

Terug
Bovenaan