Wat en wanneer krijg je cadeau?

Wij kregen veel 2e handse spullen van schoonzus die klaar is met baby's. Dus box, speelgoed, maxicosi en wat kleren. Verder alles zelf gekocht, ouders gaven wel kado's maar pas toen baby er was. En alleen leuke dingen en we kregen geld om zelf spullen van te kopen. Dat hebben we niet gedaan, we hebben het op spaarrekening van de baby gezet. 
Toen ik zwanger was kreeg ik niet veel, maar ik wou ook geen babyshower oid. Toen baby er was kregen we wel veel, maar alles wat je eerste maand nodig hebt hebben we zelf gekocht. Nieuw of 2e hands. 
Nu zwanger van 2e en neem aan dat we nu minder krijgen en tijdens zwangerschap al helemaal niets!

Wij hebben van mijn schoonouders de kinderwagen gekregen. En van mijn ouders iets kleins. Maar die storten elke maand 10 euro aan alle kleinkinderen (nu 5 binnenkort komt onze 2 dus 6). En verder kregen wij ook veel kleine dingetjes. Alle grote dingen heb ik zelf aangeschaft.. Nu ook met de 2e wordt een jongen en hebben een meisje. Zelf veel kleding al aangeschaft terwijl iedereen zij je krijgt nog genoeg.. Maar uit me 1e zwangerschap heb ik gemerkt dat het qua kleding en cadeaus echt wel meevalt. En ik heb liever een cadeaubon dat ik zelf iets leuks kan uitzoeken dan dat ik iets krijg wat ik verschrikkelijk vind ?. Ik zou dus gewoon lekker aanschaffen wat jij graag wilt. En mensen moeten maar vragen of je het al hebt als ze je iets willen geven ?

Ik ben nu 18 w1d van mijn eerste mijn zus heeft al een kindje en voor mijn schoonouders is het het eerste kleinkind.
Mijn moeder wilde een kinderwagen geven. Nu hoef ik geen dure nieuwe dus koos een goede tweedehandse te halen. Ik kreeg nog wat kleertjes van mijn moeder omdat de wagen zo goedkoop was (vergeleken met die van mijn zus)

Mijn vader heeft een knuffeltje gegeven en van mijn schoonouders een houten traktor speeltje.

Mijn opa en opa willen graag bijleggen bij de babyfoon.

Ik koop gewoon alles wat ik nodig denk te hebben en ga er niet vanuit dat ik dingen krijg. Ik bewaar de bonnetjes zodat het altijd terug kan.

Fijne zwangerschap

Ik houd zelf erg van gelijkheid, mijn schoonouders gelukkig ook; die geven elk kleinkind bij de geboorte €250,- die wij naar eigen inzicht mogen uitgeven. Ik lees in je verhaal dat bij jullie geen sprake is van deze gelijkheid (in zowel geld als aandacht) en ik kan mij voorstellen dat, dat aan je knaagt, alsof jouw zwangerschap en jullie kind minder belangrijk is.

Heel herkenbaar, hier ook schoonouders die constant roepen "koop niet te veel, want je krijgt zoveel". Hebben een mooi pakje van ze gehad, maar verder geen grote dingen o.i.d. Verwachten we ook niet en hoeft ook zeker niet, maar toch een beetje gek dat ze ons dan proberen af te remmen in het kopen van - in onze ogen - noodzakelijke dingen zoals een babyfoon..

Ik ben denk ik wel de uitzondering. Wij hebben eeg veel gekregen. De wagen + maxicosi van mijn schoonouders. Kinderkamer en box van mijn vader en de triptrap stoel van mijn moeder.
Voor mijn babyshower heb ik een babynestje gekregen en een voetenzak en een hele toffe speelgoedkist.
Van manlief zijn oma nu 95 jaar geld gekregen wat op zijn spaarrekening staat.
Na de geboorte ook heel veel gekregen zoals wat kleertjes en had een lijstje gemaakt.

Wij hebben niets verwacht en zijn enorm dankbaar voor wat iedereen heeft gekocht. Voor mijn schoonouders is het derde kleinkind maar zit wel 11 en 13 jaar tussen. Voor mijn moeder is het de tweede in 5 maanden haha. Maar ze wilde hetzelfde doen als mijn zusje.
Wel hebben we alles zelf uitgekozen en in overleg gedaan.
Zelf ook nog genoeg gekocht hoor. Maar hebben heel veel geluk met onze familie en vrienden. Dat besef ik maar al te goed.

Mijn ouders hebben gezegd dat ze voor elk nieuw kleinkind de autostoel betalen. Mijn schoonouders hebben voor mijn stiefdochters toen heel veel van de uitzet gegeven (wat de ex van mijn partner later allemaal op mp heeft gezet) dus die houden zich nu een beetje in. Maar toch hebben we hen de tripp trapp gekregen en zonbescherming voor buiten (een hele stevige grote parasol. Wij hebben een nogal winderig terras zonder schaduw en we willen dat ons kindje veilig in de schaduw kan spelen).
Voor de rest hebben we een box van kennissen gekregen, een fietsstoel en een traphekje. En natuurlijk wat knuffeltjes en rompertjes. Een zelfgemaakte boxmobiel van mijn zusje. Maar we hebben genoeg zelf moeten kopen hoor! En dat vind ik ook niet meer dan normaal.

Hey bedankt voor ieder zijn input!

Ja dat zelf kopen dat leek mij ook heel normaal, daarom vond ik het iedere keer zo haaks staan als ze zeiden dat ik nog van alles zou krijgen.
En wat eerder werd aangegeven, het is idd de scheve verdeling van aandacht die mij raakt mbt ons kindje.
Wat leuk om te horen hoe betrokken al de families zijn bij iedereen!

Terug
Bovenaan